Spring naar inhoud

- - - - -

Dilemma

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 maart 2013 - 18:20

Hoi allemaal,

Wij zijn een tweetal weken geleden verhuisd van een appartement waar onze 2 poezen enkel op het balkon konden, naar een huis met tuin. Ze zijn allebei geholpen, dus in principe kunnen ze over een aantal weken onze tuin eens gaan verkennen.

Nu zou ik zelf liefst nog even wachten tot we de tuin ook deftig kunnen afzetten. Mijn vriend durft ze eigenlijk zelfs dan niet echt naar buiten te laten. Vlakbij (+-500m) is er een drukke baan, dus hij is bang dat ze te ver gaan dwalen. Mij lijkt het zielig voor hen om nooit meer buiten te mogen, want ze genoten er zo van en ze staan nu ook al bij het raam te miauwen.

Er is nog een bijkomend 'probleem': over een viertal maanden komt er een pupje bij! Zouden we de katten pas buiten laten nadat we zeker zijn dat ze weer binnen op hun gemak zijn na de komst van de hond (dus als ze weer 'normaal' doen binnen en niet meer bang zijn - maar dat duurt dus nog een half jaar ofzo), of zouden we ze ervoor al naar buiten laten? We zijn namelijk een beetje bang dat, eens het pupje er is, ze gewoon niet meer binnen gaan willen komen en misschien niet meer terug komen...

Alvast bedankt!
Laurie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 05 maart 2013 - 22:47

Ik zou ze binnen houden totdat de tuin heel is toegemaakt. 500 meter is kortbij en katten blijven niet in de tuin ze gaan opwandel.
Je wil ze daar op die weg toch niet doodgereden vinden.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 06 maart 2013 - 10:43

Ik zou ze echt binnen houden tot de tuin volledig is afgemaakt en ze niet meer weg kunnen, er is zoooooveel gevaar buiten, die drukke baan, kattenhaters, ...... dat wil je echt niet meemaken hoor :(

Voorlopig kun je ze mss buiten laten aan een  kattenleibandje , zo hebben ze ook frisse lucht.

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 maart 2013 - 16:15

Bedankt!

We wachten sowieso tot de tuin echt goed omheind is. Maar dan is er nog de vraag: al voor de hond er is, of eerst aan de hond laten wennen en pas dan buiten laten?