Spring naar inhoud

- - - - -

kat ongelukkig?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#1 Geplaatst 07 maart 2013 - 19:54

Onze nimoy is een kater van ong 9maanden.Hij is nooit een knuffelaar geweest maar lag wel altijd in de buurt,af en toe op onze benen als we languit op zetel liggen.

Bij de andere 3katten is hij heel graag,en bang is hij niet van ons.Snoepjes krijgt hij graag,en likt onze handen dan van boven tot onder af.

Heel zelden spint hij,maar zo zachtjes dat je het bijna niet hoort,en miauwen doet hij ook niet(af en toe eens wat gepiep maar een echte miauw komt er niet uit.Tijdens zijn speelmomenten maakt hij wel allemaal rare geluidjes)

Is onze nimoy ongelukkig omdat hij afstandelijk is en niet spint?Of ligt dat gewoon aan zijn karakter?
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 07 maart 2013 - 19:57

Joske heb ik ook nog nooit horen spinnen, maar elke morgen ligt hij boven op mijn rug in bed of heel dicht tegen mijn zij
S avonds als mijn vriend voor de pc zit gaat hij tussen zijn armen liggen en als ik me in de zetel zet komt hij bij me liggen om te dabben en te sabbelen aan het dekentje.

Dus niet spinnen wil zeker niet zeggen: ongelukkig, want ik ben er van overtuigd dat Joske hier enorm gelukkig is :)

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#3 Geplaatst 07 maart 2013 - 20:04

dat doet nimoy ook wel,we hebben een heel lekker zacht fleece dekentje dat lijkt op de stof van zijn eerste mandje.En als we daarmee in de zetel liggen is hij als eerste daar om zich te nestelen.
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 07 maart 2013 - 23:16

Het is niet omdat hij wat meer op zijn eigen is dat hij ongelukkig is. Zie je hem weg kwijnen? Neen, dan zou ik me niet ongerust maken.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 maart 2013 - 23:53

Nekko spint ook zo goed als niet en als ze het doet heel eventjes en heel zachtjes.
Maar ik zie aan haar dat ze gelukkig is ^^

Time spent with cats is never wasted

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:33

Ik denk dat dit van kat tot kat verschilt. Onze eerste kater, Walter, is ook vrij afstandelijk. Hij komt alleen 's avonds eens knuffelen, maar van zodra je beweegt, is hij weer weg. Hij spint ook echt niet vaak en heel stil (we dachten een tijd dat hij dat gewoon niet kon, je hoort het nauwelijks, maar je voelt het wel). Colette is nu bijna een jaar en totaaaal het tegengestelde: constant spinnen (en echt luid!), heel de tijd dichtbij willen zijn. Echt andere persoonlijkheden, dat maakt het juist zo leuk.