Spring naar inhoud

- - - - -

birmaan met rode pupillen

rode pupillen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 maart 2013 - 20:57

Dag iedereen,

Mijn birmaan heeft blauwe ogen met rode pupillen die groter of kleiner worden naargelang van het licht.  Op zich logisch want dat zijn pupillen nu eenmaal maar waarom zijn ze rood???

De DA heeft ze onderzocht en vond niets.  Ik vind het toch niet normaal en vind er geen info over. Iemand ervaring??

Op zich heeft ze er geen last van maar toch...

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 07 maart 2013 - 21:03

Hihi, dat is helemaal niets ergs hoor. Katten met blauwe ogen (waaronder dus de Birmaan) reflecteren rood. (kijk ook maar in flash en op fotos)
Dat ze rood lijken heeft dus met lichtinval te maken. Dan zit er zo een rode schijn of gloed op. Is het dat wat je bedoeld? ;)

Mijn katten hebben er nu thuis ook een rode schijn op als ik naar ze kijk. Door het licht van de lampen die aanstaan.

Bij katten met andere kleuren ogen hebben die een groene of blauwe schijn. Moet je maar eens op letten.

No worries als het is wat ik denk :) En anders post eens een foto van de oogjes.

Edit : foto van je Birmaan gezien op je profiel, niet echt duidelijk maar deze heeft gewoon zwarte pupillen hoor voor wat ik kan zien, waar soms een rode schijn op zal zitten wat perfect normaal is.

Bewerkt door Serenity, 07 maart 2013 - 21:20.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 maart 2013 - 21:22

De kat van m'n schoonouders is een Brits korthaar en als zij speels is dan heeft ze ook rode ogen.
Kun je dus heel makkelijk weten wanneer ze iets geks gaat doen :lachen:

Time spent with cats is never wasted

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 07 maart 2013 - 23:08

Blauwe ogen schijnen rood als het licht erin schijnt.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 maart 2013 - 08:05

inderdaad, ons Dahlia (birmaantje) haar ogen schijnen ook rood als het licht er op een bepaalde manier invalt :)
banner

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 08 maart 2013 - 09:20

Mijn Dylan wordt ook een "vampierke" als het licht er vanuit een bepaalde manier in weerkaatst. Ik denk dat alle blauwoogjes dat hebben.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 08 maart 2013 - 09:24

's Avonds noem ik Loki "the evil one" altijd grappig hoe hij dan kijkt. :h

Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 maart 2013 - 23:16

Ik zal morgen eens grasduinen tussen de foto's, al voel ik me al geruster.  Ik panikeer zo snel.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 09 maart 2013 - 02:18

Dat komt enkel omdat je je lieverd zo graag ziet ;) Better safe then sorry en daarvoor zijn fora's he, om bij te leren ^^
Maar geen zorgen maken, ik ben bijna 100% zeker dat het dat is.
Wist je dierenarts dit niet dan?

Geplaatste afbeelding

Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 24 maart 2013 - 23:50

Wel, de dierenarts wist er niets van maar ik had het idee dat ze niet veel van kattenrassen kent. Ze had thans nog nooit een Heilige birmaan gezien...  Het is een vervangster van mijn DA die met zwangerschapsverlof is.   Ze vond Pluisje zoooo mooi en die mooie kleur :)

Aan de andere kant wist ze wel andere dingen heel goed en gaf ze goede raad dus dat maakte veel goed.  Ook de dierenarts van de kattenopvang had er geen verklaring voor en gaf aan dat het niet erg is maar ik vertrouwde het niet. :louche: :louche:

Ik krijg trouwens geen goede foto's gemaakt..