Spring naar inhoud

- - - - -

Help is dit FIP? De wonderen zijn echt nog niet de wereld uit!

• Log in om te reageren
178 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 08 maart 2013 - 10:59

Ik heb gisteren slecht nieuws gekregen en nu wil ik er alles aan doen om deze mensen te helpen!

Het gaat over een geplaatst kitten dat nu 1 jaar is.
Ik citeer:
zaterdag ochtend zat hij in zijn bakske en hij kon niet meer rechtstaan. Ik dacht direct aan hersenaandoening dus ben direct naar de dierenarts gegaan,ze heeft onmiddellijk testen gedaan op trombose maar die waren negatief en zijn hartje was ook in orde dus moest het iets anders zijn, de dag erna hield hij zijn rechter voorpoot ook omhoog. Alle andere resultaten zijn goed en het moet iets zijn hé?

Ontstekingen verlopen van voor naar achterpootjes en omgekeerd en het is niks bacterieels dus viraal...
Bepaalde resultaten uit zijn bloed zouden eventueel wijzen op fip!

Hij heeft 5 dagen bij de dierenarts gebleven, hij had zware ontstoken poten, sinds gisteren is hij terug thuis.

Voor de rest heeft hij geen diarree, zijn eetlust is heel normaal, hij speelt maar nu gaat het moeilijk nog vanwege zijn pootjes... je ziet niets aan hem, oogjes zijn ook proper...

Ook zijn vaccin heeft hij nog niet gehad, dus entreactie is al uitgesloten, ziek als snotvalling ofzo is hij ook nooit geweest dus FLS is ook uitgesloten.
Dierenarts denkt aan droge fip!

Ik heb vandaag de resultaten gekregen maar voor mij is dat echt chinees. Ik stuur deze alvast naar mijn dierenarts maar ik hoop dat er iemand van hier ook eens wilt zien naar de resultaten.

Ik heb mijn twijfels, een dierenarts zegt nogal vrij snel dat het fip is, heeft iemand dit al eens meegemaakt of van gehoord, kan er iemand mij alstublieft helpen?
Ik ben hier echt niet goed van :(, het gaat over Excalibur, hij heeft daar de naam Ike gekregen, hij is echt een heerlijk ventje, zo'n lieverd, die mensen zijn er ook kapot van en zij gaan er voor vechten en ik ook, daarom deel ik dit met jullie ook, zodat misschien toch dit voorval bekend klinkt in de oren en dat iemand ons kan helpen!

Bewerkt door Solotje, 11 april 2013 - 22:10.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:05

Oh Anja, wat moet dat verschieten zijn als je dat hoort :8  Ik kan je niet helpen, maar zal wel keihard duimen dat het met Ike helemaal in orde komt en het geen fip is!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:06

Ja dat doet pijn Catherine :(

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:09

ohnee Anja, zo erg :( ik ken er helemaal niets van, maar ik hoop dat er iemand hier is die je kan verder helpen en ik duim uiteraard dat het geen fip is :8
banner

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:10

he gatver!

stuur je mij de uitslagen eens Anja? Misschien kan ik vergelijken met die wij hier hebben. Ik weet niet of het enigszins gelijk is, maar je weet maar nooit.

Op basis van alleen deze symptomen zou ik niets kunnen zeggen hoor, zou dan echt willen weten wat er onderzocht is.
Is er in het bloed iets gevonden dat wijst op een ontsteking?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:13

Ik weet niet of dit FIP moet zijn,
Maar ik heb zelf ook een katje verloren aan FIP bijna 1 jaar geleden en de laatste dagen van haar leventje kreeg ze een soort epileptische aanvallen
ze wilde een beweging maken maar bleef deze herhalen. (ik weet niet of dat bij deze kat ook is?) Ook at ze echt niet goed meer en viel heel veel af. Bij haar was het echt goed te zien dat ze ziek was. Volgens mij kan een kat met FIP dus wel hersenaandoeningen/aanvallen krijgen maar bij mijn weten is dit vaak op het "einde". Zolang de kat goed eet drinkt en niet ziek lijkt kunnen het nog heel veel andere dingen zijn.

Die ontstoken pootjes bijvoorbeeld, Ik heb momenteel een poes van 11 mnd waarbij al 3weken lang van het ene op het andere moment dingen dik worden 1e x haar kopje, 2e x haar oogje en deze week haar pootje het was 3x zo dik geworden. Ze vond het niet fijn en had er duidelijk last van ze tilt haar pootje op en het voelt erg warm aan. De dierenarts denkt aan voedselallergie. Ik hou haar nu streng in de gaten. Elke x zijn de klachten na 1 dag medicatie over ze heeft dit nog nooit eerder gehad.

Ik duim mee dat het geen fip is helaas kun je dit niet helemaal uitsluiten door te testen. Het enige wat je kunt doen is kijken of de FIP titter verhoogt is.

Sterkte X

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:15

Ik kan je niet helpen, maar wil jou en de baasjes van Ike wel enorm veel sterkte toewensen en hopen dat hij er terug bovenop komt.
:hug:

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:18

Ik kan je ook niet helpen Anja, ik hoop dat alles goed komt.
:hug:  :hug:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:20

Wendy kan je je mail nog eens doorgeven, ik heb die hier niet.
Dat weet ik niet van het bloed, zal het eens vragen.

Jij hebt ook al wat meegemaakt mijnbengaaltjes, bedankt om dit te delen.
Ike is voor de rest heel gezond dus...

Binnen 3 weekjes wordt er terug bloed getrokken.

Hij krijgt nu Ribes Nigrum en Traumeel voor zijn ontstekingen en om zijn weerstand op te bouwen.  

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:21

er is trouwens geen fiptiter. Ze bepalen dan de coronatiter en dat zegt dus helemaal niets. Die test hoef je dus niet te laten doen ;)
Er zijn andere, veel belangrijker dingen die bepalen hoe het gaat. In de eerste plaats het klinisch beeld.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:28

Bekijk berichtginnie, op 08 maart 2013 - 11:21, zei:

er is trouwens geen fiptiter. Ze bepalen dan de coronatiter en dat zegt dus helemaal niets. Die test hoef je dus niet te laten doen ;)
Er zijn andere, veel belangrijker dingen die bepalen hoe het gaat. In de eerste plaats het klinisch beeld.

Wat moeten deze mensen dan doen?

En dan is de vraag nog, wat kan het dan zijn?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:47

Die verhoogde eiwitten wijzen op ontsteking.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:48

pffff die fip e, kben er zo bang van :s

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#14 Geplaatst 08 maart 2013 - 11:53

Hebben ze andere katten?
Is er daarvan 1 recent geënt?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 08 maart 2013 - 12:02

Nee geen andere dieren in huis.

Misschien ook belangrijk om te weten, hij heeft een beetje groeiachterstand zei de dierenarts, dat zag hij aan zijn pootjes.
Hij weegt 3.4 kg, zijn broer Lancelot weegt 5 kilo.

Ook kan hij niet springen, het hoogste op de zetel, heeft hij nooit gedaan, is dat ook niet raar?
Ik ben bij verschillende mensen aan het informeren en zij vond dit precies niet abnormaal maar mijn katten springen allemaal, kan dat mss liggen omdat hij alleen is?

Bewerkt door Solotje, 08 maart 2013 - 12:02.