Spring naar inhoud

- - - - -

Help is dit FIP? De wonderen zijn echt nog niet de wereld uit!

• Log in om te reageren
178 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#46 Geplaatst 08 maart 2013 - 16:35

Ja inderdaad dat is echt brute pech :(

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#47 Geplaatst 08 maart 2013 - 20:02

Anja gezien de bloedwaarden denk ik eerder aan een voedsel allergie.  Dit kan al langer aan de hand zijn, dit is mischien ook de rede van de groeiachterstand.  Misschien werken met hypoallergeen voedsel of rauw
Ik duim samen met iedereen dat het snel verbeterd en dat het zeker geen FIP  is

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#48 Geplaatst 08 maart 2013 - 20:21

Droge fip kunnen ze alleen na een autoptie zien.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#49 Geplaatst 08 maart 2013 - 21:05

Het waggelen en niet springen kan wel degelijk een symptoom zijn van FIP. Echter een kitten met FIP verliest normaal ook de eetlust ed, heeft inderdaad ook vaak groeiachterstand. Zal meer slapen enzo.

Zowat alle cattery's en plaatsen waar meerdere katten bij elkaar zitten hebben coronavirus, dat kan je haast niet vermijden. Dit is een ontschuldig virusje(vergelijk het als streptokokken bij ons na een keelontsteking en dergelijke, blijft ook in je lichaam). Om nog onbekende reden muteert het bij klein procent van de katten. Wat ook wel overduidelijk is, is dat stress een grote factor is. Het hoeft niet altijd stress te zijn die wij zien, een kat kan stress hebben zonder dat je dit echt merkt. Natuurlijk zijn er nog andere factoren. Sowieso een kat met een laag immuun zal meer risico hebben tot ontwikkeling ervan.

Ik zou eerst alle mogelijke testen doen alvorens aan FIP te denken. Hier wordt nogal gemakkelijk aan gedacht als men iets niet direct vind.
Natuurlijk zit die angst er...

Gewichten kan je niet gaan vergelijken, er zijn altijd kleine of fijnere rakkers in het nest. Zolang hij goed eet en drinkt en niet extreem mager is(nl vel over been) zie ik hier geen probleem in.

Ik hoop op het beste voor je fokje ! Dat hij snel beter mag zijn.

Bewerkt door Serenity, 08 maart 2013 - 21:06.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#50 Geplaatst 08 maart 2013 - 21:53

Denk toch ook niet direkt aan fip hoor, trekt een beetje op reaktie van een inenting. Hebben willow en woody zeer fel gehad met inéén zakken van de poten tot er niet meer op kunnen lopen heeft 4 dagen geduurd. Zij hadden wel koorts erbij.
Maar zoals je zei is hij niet ingeent recent.
Kan het reuma zijn of zoiets? Hopelijk doen ze een diep gaander bloed onderzoek zodat ze mss toch iets vinden.

Het is soms zoeken naar een naald in een hooiberg zoals bij onze zino heeft een dikke maand geduurd vooraleer ze wisten dat het longontsteking was en daar dacht mijn da eerst ook aan fip.
De moed niet opgeven, zolang hij goed eet en drinkt en alert is.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 08 maart 2013 - 22:22

Mijn dierenarts denk ook niet direct aan fip, echter meer aan gewrichtspijn of hartproblemen of misschien zenuwproblemen (fip) maar hij zei er wel bij dat hij het katje niet heeft gezien en
allemaal zijn opinie geeft aan de hand van de resultaten en wat hij hoort, ook kan de fip natuurlijk in het beginstadium zijn maar dat zouden we dan wel binnen 3 weken moeten zien in zijn bloedresultaten,
dan zou er iets verhoogd moeten zijn maar dat weet ik niet meer wat, het is allemaal teveel om ineens te onthouden. :oops:

Volgende week gaan ze zijn hartje laten onderzoeken via echo bij een erkende dierenarts zodat we dat al kunnen uitsluiten.

Ik heb nog met de eigenaar gebeld en Ike doet het eigenlijk heel goed, eet goed, speelt, juist nog wat meer slapen maar ja dat is misschien door de medicatie maar het goede nieuws is dat hij elke dag beter en beter wordt.

Ik wou jullie ook namens haar allemaal bedanken voor de steun en het meedenken, ze vindt het ongelofelijk dat er zoveel mensen zijn die willen helpen. :)

Bewerkt door Solotje, 08 maart 2013 - 22:22.

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 08 maart 2013 - 22:45

Komaan Ike'ske je kan het! Je bent een vechtertje :thumb:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 08 maart 2013 - 23:03

Vind het zo erg dit berichtje te lezen... :( :(

Jammer genoeg kan ik je echt totaal geen raad geven...echt niet op de hoogte van Fip en dit soort medische probleempjes... :(

Ik kan enkel enorm veel duimen voor lieve Ike...en ook jou en de baasjes heel veel sterkte toe wensen !!! :hug: :hug:

Hoop zo dat jullie spoedig positief nieuws mogen krijgen !!! :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#54 Geplaatst 09 maart 2013 - 10:49

Go go Ike :duim: :duim: :duim:
Heel veel good vibes jou richting uitgestuurd, we duimen !

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#55 Geplaatst 09 maart 2013 - 10:54

Hier draaien de duimpjes ook hoor Anja...wat een verschrikkelijk nieuws om te krijgen... Hopelijk komt er snel duidelijkheid over het hoe wat en waarom. En vooral...een oplossing. Kom hier :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#56 Geplaatst 09 maart 2013 - 22:55

Dank u allemaal :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#57 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:15

Ik krijg net te horen dat het niet goed gaat met Ike :( hij slaapt 23 op 24 u dat is toch niet normaal he?
Hij drinkt en eet nog wel goed, spelen doet hij ook maar tijdens het spelen valt hij ter plekke in slaap. :(
Godverdomme waarom gebeuren er zo'n verschrikkelijke dinges op de wereld, wat heeft dat schattig manneke misdaan?
Hij is amper 1 jaar, zo onschuldig, moest nog zoveel ontdekken, zo veel genieten en dat pakken ze allemaal af,
ik word daar zo boos van en zo triest, ik heb hier echt zoveel moeite mee en die lieve mensen die voor hem zorgen ook.

Branden jullie mee een kaarsje voor hem?

kaars3.gif

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#58 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:21

Wat vreselijk Anja. Ik hoop echt op beterschap

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#59 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:24

Het spijt me heel erg maar als zijn algemene klinische toestand zo sterk achteruit gaat, dan denk ik toch ook aan Fip (hetzij nat, hetzij droog).  Uiteraard hoop ik dat het nog iets anders is wat te behandelen is en daar duimen we dan ook megahard voor

Dit doet me zo denken aan mijn opvangkitten wat stierf aan FIP.  Was niet ziek en sprong van het bed van mijn dochter en kon opeens niet meer recht en gedurende een hele tijd niet meer springen.  Dochter belde in paniek naar mijn werk, ik onmiddellijk gebeld naar de dierenarts.  Ze gaf ons de raad hem in zijn mandje te leggen en na een uurtje was hij weer ok (is dan later wel nog langsgeweest).   Een paar dagen later hebben we hem toch laten inslapen omdat hij een dikke vochtbuik had en de diagnose FIP gesteld werd.  Omdat ik al een FIP-overlijden gehad had, wou ik hem niet laten afzien.

Ooooh :( :( , ik hoop zo dat het iets anders is hé, ocharme jullie, wat zegt de dierenarts ?

Bewerkt door Mika, 11 maart 2013 - 14:25.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#60 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:26

Lees dit nu pas Anja, wat vreselijk, ik duim dat het toch weer goed komt met lieve Ike.
Dikke :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding