Spring naar inhoud

- - - - -

Help is dit FIP? De wonderen zijn echt nog niet de wereld uit!

• Log in om te reageren
178 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:27

Oei Anja, als het geen FIP is, dan is er toch iets anders ferm verkeerd aan 't gaan bij kleine Ike :(
Hopelijk komt hij erdoor, de duimpjes gaan hier omhoog :duim: :duim: :duim:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Asunto
Asunto
  • 834 berichten
  • 5 katten

#62 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:34

Ik duim heel hard mee dat het goed komt met de kleine Ike!
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#63 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:36

Geplaatste afbeelding
Henny

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 11 maart 2013 - 14:41

Ik ga hier ook een kaarsje aansteken voor lieve Ike!
Veel sterkte Anja, ook voor zijn baasjes  :hug:  :hug:
Als er iets is, ik ben er voor jou hé.  :hug:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#65 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:10

Dank u iedereen.

Bekijk berichtMika, op 11 maart 2013 - 14:24, zei:

Het spijt me heel erg maar als zijn algemene klinische toestand zo sterk achteruit gaat, dan denk ik toch ook aan Fip (hetzij nat, hetzij droog).  Uiteraard hoop ik dat het nog iets anders is wat te behandelen is en daar duimen we dan ook megahard voor

Dit doet me zo denken aan mijn opvangkitten wat stierf aan FIP.  Was niet ziek en sprong van het bed van mijn dochter en kon opeens niet meer recht en gedurende een hele tijd niet meer springen.  Dochter belde in paniek naar mijn werk, ik onmiddellijk gebeld naar de dierenarts.  Ze gaf ons de raad hem in zijn mandje te leggen en na een uurtje was hij weer ok (is dan later wel nog langsgeweest).   Een paar dagen later hebben we hem toch laten inslapen omdat hij een dikke vochtbuik had en de diagnose FIP gesteld werd.  Omdat ik al een FIP-overlijden gehad had, wou ik hem niet laten afzien.

Ooooh :( :( , ik hoop zo dat het iets anders is hé, ocharme jullie, wat zegt de dierenarts ?

Dierenarts zegt dat hij nu hard aan het vechten is en is natuurlijk heel vermoeiend. :(
Als hij zo slecht blijft en/of verder achteruit gaat dan gaan ze het bloed trekken vervroegen naar volgende week en
kijken of de eiwitten verlaagd zijn en hopelijk zijn ze dan verlaagd en dan zou er toch nog een lichtpuntje zijn.
Ze moeten ook zijn buikje in het oog houden dat hij niet dikker en dikker wordt, hopelijk niet want dan zal het gedaan zijn. :(

En dit allemaal op een paar dagen?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#66 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:15

Waarom wachten ze met dat bloed trekken, dat ze dat vandaag trekken en direkt naar een speciaal labo waar ze alle testen kunnen doen zoals bij onze Zino.

Wat is zijn gewicht? Als het natte fip is gaat hij dikke buik krijgen maar wordt graat mager op de rug en heel ingevallen.
Droge fip zijn de symptomen anders kan ook niet via een test uitgemaakt worden alleen bij autoptie.

Als ze nog een week gaan wachten kan hij al lang naar het hiernamaals zijn Anja. Sorry dat ik het zo zeg maar zo is het wel.
Elke dag eerder je een diagnose weet hoe rapper ze kunnen behandelen.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#67 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:20

Ik ga zeker een kaarsje branden, een dikke :hug:. En ik hoop echt dat alles in orde komt.

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:21

Echt zo een triest verhaal :( Ik blijf duimen dat het toch de goeie richting mag uitgaan. Dat kleine ventje moet nogal afzien.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#69 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:27

Bekijk berichtcatherine, op 11 maart 2013 - 15:15, zei:

Waarom wachten ze met dat bloed trekken, dat ze dat vandaag trekken en direkt naar een speciaal labo waar ze alle testen kunnen doen zoals bij onze Zino.

Wat is zijn gewicht? Als het natte fip is gaat hij dikke buik krijgen maar wordt graat mager op de rug en heel ingevallen.
Droge fip zijn de symptomen anders kan ook niet via een test uitgemaakt worden alleen bij autoptie.

Als ze nog een week gaan wachten kan hij al lang naar het hiernamaals zijn Anja. Sorry dat ik het zo zeg maar zo is het wel.
Elke dag eerder je een diagnose weet hoe rapper ze kunnen behandelen.

Begrijp ik wel Catherine, gewoon zeggen wat je denkt, ook al is het hard maar wel de realiteit.
Zijn bloed is net getrokken en ze moeten de medicatie de kans geven om te werken.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#70 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:43

oh, Anja, dit moet zo moeilijk zijn, voor jou, voor de eigenaars van Ike, en voor iedereen die dit rakkertje kent. Jullie staan machteloos, dat is nog het ergste.

Hoop echt dat hij blijft vechten en wat het ook is dat in zijn lijfje zit verslaat en zo nog een mooi lang leventje mag hebben.

Kaarsjes zijn hier gevaarlijk want er zijn al eerder snorhaartjes gaan krullen maar in gedachten ben ik bij jullie.
:hug:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#71 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:50

Ik brand de kaarsjes buiten als de poezels binnen zijn 's avonds dan kunnen ze er niet aan.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#72 Geplaatst 11 maart 2013 - 15:58

Heel lief van jullie :hug:

Ja echt heel moeilijk, dit is de eerste keer dat ik zoiets mee maak en dat doet echt veel pijn,
ook al woont Ike hier niet meer maar hij heeft nog steeds een plaatsje in mijn hart.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#73 Geplaatst 11 maart 2013 - 16:33

Och nee :( en 't is nog zo'n klein mannetje :( ik zal elke avond een kaarsje branden voor hem!! Hele dikke knuffel :hug: en de vingers en pootjes blijven hier gekruist!

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 11 maart 2013 - 16:39

Ik hoop zoooooo dat de medicatie aanslaat en dat het geen FIP is...... Heel veel sterkte in de komende dagen en hopelijk komt er goed nieuws !

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#75 Geplaatst 11 maart 2013 - 16:43

Vooral de moed niet opgeven waar leven is er hoop.
Heb het hier meegemaakt met Zino we hebben tijdens die maand meerdere keren gedacht van nu is het gedaan we gaan hem verliezen, en dan telkens terug bij de da langsgegaan en heeft ook elke keer zwaardere ab ingespoten.
Tot we de bloeduitslag hadden.
Het was toen longontsteking, Zino was op veel momenten maar een schim van zijn eigen. Maar het is naar 2 maanden in orde gekomen.
We blijven duimen en hopen voor Ike, wonderen bestaan.