Spring naar inhoud

- - - - -

doen of niet?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 maart 2013 - 13:59

Ik ben wat in twijfel..

Mijn oma heeft een 2 - 3 jarige gecastreerde kater (hij ziet er uit als een chartreux maar is het dus niet)
Moest er met haar iets gebeuren zouden we die kat ook niet zomaar aan wie dan ook willen geven..
Het is niet de makkelijkste kat, hij is niet altijd even lief en kan wel eens vals zijn..

Ik weet dat mijn vriend stapelzot is van Jerry dus vraag ik me nu af, zou dit toch gaan om Jerry bij ons te nemen ?
Hij is het gewoon om naar buiten te gaan en ik vrees dat hij bij ons niet naar buiten zal kunnen..

Ik zit een beetje in met als het dan wel zal klikken met onze eigen poezels..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 maart 2013 - 14:52

Je kan het altijd proberen, maar idd een kat die de buiten kent wordt soms heel ongelukkig en ziek als die binnen moet blijven.
Ik heb het hier voorgehad met Tigri hij en Filou zijn de enige die uit de beveiligde tuin mogen anders worden ze echt dood ziek.

Mss kan je beter een thuis zoeken waar hij enige kat is en buiten ook kan gaan, ze moeten hem wel een paar maanden binnen houden of hij gaat terug naar zijn oude thuis.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 maart 2013 - 16:44

er is wel een plaats waar hij soms heen gaat overdag als hij buiten zit..
Die vrouw heeft de andere kat van men oma reeds ingepalmd..

Heb het nog eens besproken met mn vriend en hij ziet het toch niet zitten, Simba die al redelijk jaloers is + dat Jerry hier niet naar buiten zal kunnen..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 10 maart 2013 - 20:34

Ja het kan veel problemen geven, mss beter dat die ene vrouw hem ook in huis neemt als ze dat wil. Dan  blijft hij in zijn eigen omgeving wat beter is voor hem en iedereen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 maart 2013 - 20:53

Zit hier regelmatig over na te denken met de katten van mijn vader. Hij heeft er 4 (2 zijn ooit van mijn oudste broer geweest, en 1 katje is een kitten van Bailey mijn overleden kat), maja wat als er iets met mijn vader gebeurt...wat dan met de katten. Ze zijn alle 4 gewoon naar buiten te gaan, hoewel ze wel allemaal heel erg veel binnen zijn, zeker overdag zijn ze amper buiten...dus eventueel kunnen het binnenkat worden denk ik. Het liefste wil je ze bij elkaar houden, maar dat is moeilijk met 4 katten. Heb wel met mijn broertje bedacht dat hij er 2 neemt, en dan ikke de andere 2...maja dan heb ik er 4, en Balou is niet de makkelijkste kat. En dan nog wie, neemt wie he....maja ik hoop maar dat we nooit in die situatie terecht gaan komen.
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 maart 2013 - 14:52

Voorlopig zit Jerry bij die vrouw waar hij regelmatig overdag ging.
We zien dan wel hoe het verder loopt maar wij gaan het vast al niet doen, ik heb het nooit voor jerry gehad hij heeft me al 2x gebeten onder mijn oog..
Mn vriend is er dan wel zot van maar toch..
Ik denk dat een oudere kater hier bij Simba steken om oorlog vragen is..