Spring naar inhoud

- - - - -

CAY-LYNN is krols

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#1 Geplaatst 10 maart 2013 - 15:15

Cay-Lynn loopt al 2 dagen krols, en tis de moeite hoor :lachen: wat ik niet begrijp is dat ze een sterilisatie heeft gehad, hoe kan het dat ze nog krols wordt ??? iemand advies ??? heb echt te doen met mijn kleine meid :8

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 maart 2013 - 15:19

Als de baarmoeder en eierstokken niet in zijn geheel zijn weggenomen kunnen ze soms nog krols worden.
Daarmee dat er een verschil is tss sterilisatie en castratie bij de poes.

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#3 Geplaatst 10 maart 2013 - 16:05

ja, waarom halen ze de baarmoeder en eierstokken in hun geheel dan niet uit ?? of hangt dat van DA af ??

dus met andere woorden een nieuwe operatie dan ??? :8

Bewerkt door anne58, 10 maart 2013 - 16:07.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 10 maart 2013 - 16:06

sommige dierenartsen halen er de baarmoeder niet uit
Geplaatste afbeelding

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#5 Geplaatst 10 maart 2013 - 16:11

@ lathyrus: dat zal dan het geval zijn bij Cay-Lynntje, is er daar een reden voor dat ze het niet doen ???

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 10 maart 2013 - 16:22

Baarmoeder maakt over het algemeen het verschil niet tussen krols worden of niet. Dat is een taak van de eierstokken. Het zou kunnen dat er een klein stukje eierstok is achtergebleven, dat komt soms voor. en dan kan ze inderdaad nog krols worden.

Overleg daar even over met je dierenarts. Misschien is het mogelijk om het stukje op te sporen en alsnog weg te halen. Maar dat is wel heel moeilijk, je zoekt letterlijk naar een ienieminie stukje ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#7 Geplaatst 10 maart 2013 - 17:22

@ Ginnie: thanks voor de nuttige uitleg :hoi: , zal overleggen met mijn DA, liever geen operatie meer :evil:

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#8 Geplaatst 11 maart 2013 - 11:26

Wat een super mooie katjes heb jij  :love3: ben daar helemaal weg van  :love4:
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 11 maart 2013 - 12:20

Ze is wel aan de late kant om nu pas krols te worden. :p
Allé, dat is wel vervelend zeg.. Je laat je poes dan helpen en dan mag je nogmaals steriliseren. Ik ben benieuwd wat je DA gaat zeggen.

Kan je eens een filmpje maken van krolse Cay-Lynn? Ik ben altijd benieuwd hoe een kat zich gedraagt als ze krols is. Bij Loubna vb had ik nooit gedacht dat ze zo luid en zo horny ( :ha) ging zijn.
Succes met de slaaploze nachten!

Bewerkt door elixeryen, 11 maart 2013 - 12:20.

Geplaatste afbeelding

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#10 Geplaatst 11 maart 2013 - 18:18

@ inge91 : thanks :dancer:

@ elixeryen : zal woensdag proberen een filmpje te maken, ben dan in verlof-ik kan je verzekeren dat het de moeite is hoor, denk meer aan de buren onder mij, hopelijk hebben ze er niet teveel last van -en onze Cayran die weet precies niet goed wat er gebeurd met zusje :lachen: denk dat hij wat schrik heeft van haar, ja soms zit ze achter hem aan,  hij weet niet wat er hem overkomt denk ik :lachen: :lachen:  ik hoop dat het snel voorbij gaat :rolleyes:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 12 maart 2013 - 10:30

Bekijk berichtanne58, op 10 maart 2013 - 16:11, zei:

@ lathyrus: dat zal dan het geval zijn bij Cay-Lynntje, is er daar een reden voor dat ze het niet doen ???

ik weet het niet waarom sommige dierenartsen de baarmoeder er niet uithalen sorry, ik weet alleen maar dat sommigen het doen en sommigen niet
Geplaatste afbeelding

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#12 Geplaatst 13 maart 2013 - 09:16

Cay-Lynntje haar krolsheid is blijkbaar al gedaan ??? :dancer: :cheer:
gisterenavond was onze kleine meid weer de ouwe, geen rare geluiden meer en normaal gedrag, had gedacht dat die periode een 9 tal dagen ging duren maar blijkbaar niet ??? of komt er nog iets ..... sorry maar geen ervaring met krolse poezen, die een sterilisatie hebben gehad :rolleyes:  dus jammer genoeg geen filmpje :catyawn  tzal voor een andere keertje worden :lachen:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 15 maart 2013 - 10:14

Heb je je DA  gecontacteerd?
Als poezen hier voor de eerste keer krols zijn duurt dat vaak ook minder lang of is het minder hevig dan anders.

Geplaatste afbeelding

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#14 Geplaatst 16 maart 2013 - 09:38

DA stelt voor om toch 1 jaartje te wachten :rolleyes: , het kan inderdaad dat er een stukje eierstok is achtergebleven. :evil: