Spring naar inhoud

- - - - -

Kat weigert ineens brok (royal canin)

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 maart 2013 - 16:58

Eén van mijn drie katten weigert ineens zijn brok te eten.
Al het andere zoals snoepjes, natvoer, vlees etc eet hij wel enzo, dus daarom denk ik niet aan iets medisch.
Zojuist even in een ander bakje een andere smaak gedaan en hier eet hij wel van.

Zou er wat veranderd kunnen zijn? Ik heb nog niet zo heel lang geleden een 10kg zak voer open gemaakt.
Maargoed de andere twee eten het weer wel.

Iemand misschien nog ideeën of suggesties?

Bewerkt door Jacqje, 10 maart 2013 - 21:43.

Geplaatste afbeelding

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 10 maart 2013 - 17:14

Heb hier hetzelfde met Max. Sinds 4 weken (castratie ondergaan) is hij niets meer bijgekomen. We geven geen blikvoeding meer omdat Loki ervan eet voor hem is dit niet goed voor zijn stoelgang, maar nu enkel met brokjes wil onze Max niet bijkomen en nu moet hij rond hetzelfde gewicht van Loki zitten. Snoepjes, vers gaat er allemaal lekker in, maar geen brokjes meer.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 10 maart 2013 - 18:08

Mengen met een andere soort mss.
Hier willen ze soms ook een soort niet meer, maar als het net een grote zak die open is moeten ze het eten.
Als ze honger hebben geven ze wel toe, maar ik geef wel geen snoepen of andere dingen tss door. Want anders gaan ze daar op zitten wachten. Dus eten wat de pot schaft hier.

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#4 Geplaatst 10 maart 2013 - 19:10

Beertje hoefde ook opeens geen RC meer.( hij is toen wel ziek geweest dus misschien een soort van "allergie" er tegen gekregen )
In eerste instantie alleen de brok niet maar daarna ook het nat niet meer.......

Ik geef ze nu allebei Cat Lovers Gold en dat vindt ie heerlijk. Ruikt ook beter vind ik :-)

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 maart 2013 - 21:45

Ok, nouja ik blijf het vreemd vinden omdat hij het jaren heeft gegeten.
En kennelijk had hij echt honger, want hij had Tibbe zijn kippenhartjes opgegeten (die moet ie anders nooit).
Geplaatste afbeelding

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 maart 2013 - 18:03

Hier de reactie van RC, heb niet het idee dat ik hier veel mee kan.

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Aan de samenstelling van de voeding Indoor Long Hair is niets veranderd. Royal Canin maakt geen gebruik van kunstmatige geur- en smaakstoffen. Het zou kunnen zijn dat Barrel deze specifieke batch niet lekker genoeg vind en daarom de voeding weigert te eten. Op het moment dat er geen gebruik gemaakt wordt van kunstmatige geur en smaakstoffen ben je afhankelijk van de geur of smaakintensiteit van het natuurlijke product. Deze kan uiteraard wisselen per oogst of per leverancier.

U hoeft niet te twijfelen aan de kwaliteit van de ingrediënten van onze voedingen. Alle ingrediënten die door Royal Canin gebruikt worden zijn geschikt voor menselijke consumptie. De grondstoffen ondergaan zeer strenge controles op diverse punten in het productieproces. De kwaliteitscontroles worden uitgevoerd bij de leveranciers van de producten, bij aankomst van de grondstoffen in de fabriek alvorens zij verwerkt worden en op het uiteindelijke product.

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 11 maart 2013 - 18:13

Dit stukje uit de reactie van RC vond ik toch wel grappig

Bekijk berichtJacqje, op 11 maart 2013 - 18:03, zei:

Alle ingrediënten die door Royal Canin gebruikt worden zijn geschikt voor menselijke consumptie.  

Misschien kan je in het vervolg voorproeven :lachen: :lachen:

Ik zou doen zoals Catherine zegt, mengen met iets anders en zie hoe hij daar tegenover staat. En zijn brok niet volledig gaan vervangen door natvoer, want anders zal je misschien later nog meer problemen hebben om hem terug op brok te zetten.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 maart 2013 - 18:26

Bekijk berichtSabine2, op 11 maart 2013 - 18:13, zei:

Dit stukje uit de reactie van RC vond ik toch wel grappig

Misschien kan je in het vervolg voorproeven :lachen: :lachen:

Ik zou doen zoals Catherine zegt, mengen met iets anders en zie hoe hij daar tegenover staat. En zijn brok niet volledig gaan vervangen door natvoer, want anders zal je misschien later nog meer problemen hebben om hem terug op brok te zetten.

Ik heb een andere smaak gekocht en dat vreet meneer gewoon. Dus voor mij echt het bewijs dat er met hem niets aan de hand is.
Ga dit denk ik wel mengen want ik zit gewoon met een zak van 10kg in mn mik, want de andere twee vinden het nieuwe smaakje ook lekkerder!
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 11 maart 2013 - 20:12

Hier gebeurd dat ook wel eens hoor dat ze ineens hun brok beu zijn. Spijtig voor he hoor. Ze moeten het eten. Ik heb meestal wel meerdere smaken (van éénzelfde merk) staan en dan meng ik wat. Of als ik het ene bakje met A vul en het andere bakje met B moet eerst alles op zijn.
Vaak is bv. A eerst op, maar ik vul pas als B ook op is. Het gebeurd dan wel eens dat ze gaan kijken en terugdraaien.
Voor mij een teken dat ze niet echt honger hebben.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 11 maart 2013 - 20:23

Hier eten de katten zelfs verschillende merken nat- en droogvoer door elkaar.Zo raken ze het minder rap beu.

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 24 maart 2013 - 09:40

Ik ben vorige week toch maar naar de da gegaan, toen ik belde dat Barrel slecht zijn brok at moest ik meteen langskomen. Hij werd meteen van me over genomen en onderzocht/bloed geprikt en meteen werd de diagnose nierfalen gesteld. Terwijl 6 weken terug ook bloed afgenomen was en er weinig aan de hand was (licht verhoogde waarden waar hij ook medicatie voor kreeg).
Hij is nu een paar dagen gespoeld en het gaat gelukkig weer goed met mn mannetje. Morgen moeten we weer even terug om de bloedwaarden na te kijken.
Hij krijgt nu dieetvoeding en eet hier gelukkig met smaak van.
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 24 maart 2013 - 13:07

Wij duimen alvast mee voor het mannetje. :thumb: :thumb:

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 24 maart 2013 - 14:00

Misschien overstappen op een andere smaak van RC. Heb hier ook al vele miskopen gedaan voor ik de smaak vond die ze allemaal nooit beu worden. Ze blijven hier smullen van de RC hair & skin ;)
sorry laatste keer

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 24 maart 2013 - 14:31

Bekijk berichtNivo, op 24 maart 2013 - 14:00, zei:

Misschien overstappen op een andere smaak van RC. Heb hier ook al vele miskopen gedaan voor ik de smaak vond die ze allemaal nooit beu worden. Ze blijven hier smullen van de RC hair & skin ;)

Inmiddels is hij over op nierdieet. Dit eet hij gelukkig weer met smaak.
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#15 Geplaatst 24 maart 2013 - 22:02

Bekijk berichtJacqje, op 24 maart 2013 - 09:40, zei:

Ik ben vorige week toch maar naar de da gegaan, toen ik belde dat Barrel slecht zijn brok at moest ik meteen langskomen. Hij werd meteen van me over genomen en onderzocht/bloed geprikt en meteen werd de diagnose nierfalen gesteld. Terwijl 6 weken terug ook bloed afgenomen was en er weinig aan de hand was (licht verhoogde waarden waar hij ook medicatie voor kreeg).
Hij is nu een paar dagen gespoeld en het gaat gelukkig weer goed met mn mannetje. Morgen moeten we weer even terug om de bloedwaarden na te kijken.
Hij krijgt nu dieetvoeding en eet hier gelukkig met smaak van.

Nierkatjes kunnen soms vrij slecht eten, ik zit ook met een nierkatje en moet regelmatig afwisselen, soms eet ze echt goed en dan ineens wil ze het eten niet meer en moet ik weer iets anders zoeken :(

Geplaatste afbeelding