Spring naar inhoud

- - - - -

Pap zijn katten

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 maart 2013 - 19:53

Tijgertje
DSC_1086.JPG
DSC_1080.JPG
DSC_1079.JPG
DSC_1073.JPG
DSC_1054.JPG

Bob en Joey (Joey de rooie aan het zogen bij Bob)
DSC_1090.JPG

Bob aan het spelen, iets wat uitzonderlijk is...vroeger speelde hij nooit (mijn broer gaf weinig aadacht aan ze), nu ze bij mijn vader wonen begint hij steeds losser te worden en te spelen...ondanks dat hij al 8/9 jaar oud is. Foto's helaas niet zo heel scherp
DSC_1046.JPG
DSC_1045.JPG
DSC_1043.JPG
DSC_1042.JPG
DSC_1053.JPG

En dan nog Bob bij mijn broertje
DSC_1063.JPG
DSC_1062.JPG
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 12 maart 2013 - 22:20

Leuke kattenbende :) 't Is te zien vanwaar de liefde komt :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 12 maart 2013 - 22:39

Bekijk berichtkate2, op 12 maart 2013 - 22:20, zei:

Leuke kattenbende :) 't Is te zien vanwaar de liefde komt :)

Mijn vader heeft vroeger altijd katten gehad. Mijn moeder is niet echt dol op katten, en dan met namen op de kattenharen. Maar toch hadden ze samen wel katten. En ook toen wij (de kinderen) er waren hebben we eigenlijk altijd katten gehad. Toen mijn ouders gingen scheiden...heeft mijn moeder onze (de katten van mijn broertje en mij) weg gedaan, zonder te melden. Wat was ik kwaad zeg, dat was ook de reden dat ik bij mijn vader ben gaan wonen (wat mijn moeder kinderachtig vond). Heb me daar inmiddels wel overheen gezet, ja je bent toch nog een kind(was wel 16, maar toch)...en dan kom je daar wel overheen...hoewel ik nog steeds vind dat ze dat nooit had mogen doen (zeker omdat ze het met onze konijnen ook had gedaan 2 jaar daarvoor). Heb de katten nog wel gezien daarna, omdat ze leefde bij de vriend van mijn moeder op een groot weiland. Helaas heeft de vriend van mijn moeder de kat van mijn broertje perongeluk doodgereden (de kat ging niet weg toen hij zijn auto parkeerde).
3,5 Jaar geleden heb ik zonder dat mijn ouders het wisten 2 kittens in huis genomen, toen ik eindelijk een plekje voor mezelf had...en mijn vriendin vlak daarvoor een kitten in huis nam. Mijn vader wilden nooit meer katten eigenlijk, maar een paar maanden nadat ik 2 katjes had...wilden hij toch wel 2 katjes. Dus toen kwamen er 2. Een half jaar daarna, woonde mijn oudste broer tijdelijk bij mijn vader met zijn 2 katten, en ja eigenlijk wilden hij de katten niet meer toen hij ging samen wonen met zijn vriendin (de katten paste niet bij de bank :trance: :louche: ). Dus ja hij heeft ze gehouden.
Ze hebben het super daaro, alleen naar de DA gaan doet mijn vader neit snel....1 van de katten heeft alllemaal korstjes op zijn rug (ik vermoed vlooienallergie), maar mijn vader wilt niet naar de DA. De volgende keer als ik er ben en ik zie dat die kat het nog steeds heeft, dan ga ik wel met hem naar de DA. Vind het gewoon zielig.
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 12 maart 2013 - 22:41

Ah ja, Joe heeft ook zo'n allergie gehad, vond dat toen ook zo zielig. Ik denk dat, als je met katjes bent opgegroeid, je nooit meer van de verslaving afgeraakt ;) Fijn dat de katjes van je broer bij je vader terecht konden!
Wel cru van je mama! Ik zou daar ook kwaad voor zijn hoor! 10 jaar later of zo ook niet meer, maar toch wel op het moment zelf! Gelukkig kan je nu je eigen katjes houden hé :)

Bewerkt door kate2, 12 maart 2013 - 22:43.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 12 maart 2013 - 22:46

Bekijk berichtkate2, op 12 maart 2013 - 22:41, zei:

Ah ja, Joe heeft ook zo'n allergie gehad, vond dat toen ook zo zielig. Ik denk dat, als je met katjes bent opgegroeid, je nooit meer van de verslaving afgeraakt ;)

Dat denk ik ook inderdaad. Wat doe jij tegen die allergie, gewoon regelmatig ontvlooien? Balou heeft er volgens mij ook last van, naja zomers dan vooral...dan krijg ze ook bultjes en korstjes, maar dan ontvlooi ik haar gewoon regelmatig. Maar mijn vader ontvlooit ze wel, maar dan dat goedkope spul van de aldi of kruidvat, wat naar mijn idee niet echt werk...of vlooienbandjes. Vind het ook zo zielig, maar aan de ene kant vind ik niet dat ik diegene moet zijn die er goed voor moet zorgen...qua leefloon heb ik het een stuk minder breed dan mijn vader....maja als die korstjes erger worden (was nu wel minder erg dan vorige keer, maar toch nog wel veel), dan wil ik wel dat hij geholpen wordt.
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 12 maart 2013 - 22:55

Bekijk berichtchanatas, op 12 maart 2013 - 22:46, zei:

Dat denk ik ook inderdaad. Wat doe jij tegen die allergie, gewoon regelmatig ontvlooien? Balou heeft er volgens mij ook last van, naja zomers dan vooral...dan krijg ze ook bultjes en korstjes, maar dan ontvlooi ik haar gewoon regelmatig. Maar mijn vader ontvlooit ze wel, maar dan dat goedkope spul van de aldi of kruidvat, wat naar mijn idee niet echt werk...of vlooienbandjes. Vind het ook zo zielig, maar aan de ene kant vind ik niet dat ik diegene moet zijn die er goed voor moet zorgen...qua leefloon heb ik het een stuk minder breed dan mijn vader....maja als die korstjes erger worden (was nu wel minder erg dan vorige keer, maar toch nog wel veel), dan wil ik wel dat hij geholpen wordt.

Joe heeft nu geen vlooien meer, dat was nog van in het asiel. Maar hij is dan bij de DA goed ontvlooid geweest en heeft ook een inspuiting gehad tegen die korstjes en drie weken later was alles weg. Nu heeft hij nog heel af en toe 1 korstje, maar da's misschien van een heel lichte voedselallergie. Maar die korsten zoals die ene keer heeft hij niet meer gehad. Maar voor mij is het veel makkelijker hé want Joe is een binnenkat. Hoe je het met buitenkatten moet doen weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat regelmatig ontvlooien het enige is dat je kan doen? Misschien eens aan de DA vragen als je toch zou gaan? Wel superlief dat je je het lot van dat katje zo aantrekt!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 12 maart 2013 - 23:20

Bekijk berichtkate2, op 12 maart 2013 - 22:55, zei:

Joe heeft nu geen vlooien meer, dat was nog van in het asiel. Maar hij is dan bij de DA goed ontvlooid geweest en heeft ook een inspuiting gehad tegen die korstjes en drie weken later was alles weg. Nu heeft hij nog heel af en toe 1 korstje, maar da's misschien van een heel lichte voedselallergie. Maar die korsten zoals die ene keer heeft hij niet meer gehad. Maar voor mij is het veel makkelijker hé want Joe is een binnenkat. Hoe je het met buitenkatten moet doen weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat regelmatig ontvlooien het enige is dat je kan doen? Misschien eens aan de DA vragen als je toch zou gaan? Wel superlief dat je je het lot van dat katje zo aantrekt!

Oke, ja als ze buiten zijn is de kans op vlooien groter natuurlijk. Ja ik trek met het lot van die kat heel erg aan. Vind het gewoon zielig, want hij bijt zich ook regelmatig (mijn vader ziet dat niet, maar ikke wel). Tis dat ik nu even financieel het niet heel breed heb (grote kosten met Taco gehad en weinig werk), maar mocht ik straks weer wat geld over hebben dan ga ik wel met hem naar de DA. Regelmatig onvlooien zal inderdaad de enige oplossing zijn, maja dan wel met goed spul he....en ja misschien in het begin iets tegen de jeuk. Ik zal het van de week als ik mijn vader spreek nog eens met hem er over hebben en hopelijk gaat hij dan met hem naar de DA (vorige week had hij dat eigelijk beloofd, maja ik ken de beloftes van mijn vader).
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 13 maart 2013 - 09:14

Ik denk wel dat ze een goed leven hebben bij je papa. Ze zien er gelukkig uit. :heart:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 13 maart 2013 - 15:32

mooie katjes :love4:
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 13 maart 2013 - 15:33

Leuke katjes :love4:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 13 mei 2013 - 20:43

Leuke foto's, die eerste foto's zijn echt wel grappig :)
banner