Spring naar inhoud

- - - - -

Meneer Leo aka Dracula

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 maart 2013 - 21:25

Bij deze stel ik even het nieuwste lid van ons gezin voor en dat is Leo. Leo is nu anderhalve week bij ons nadat we hem geadopteerd hebben bij Kitten in Nood. Meneer is ongeveer 5 jaar oud, smokekleurig en nogal een babbelkont, vooral als er eten te rapen valt. Ik geef hem als bijnaam Dracula aangezien hij van die enorme, griezelig lange hoektanden heeft. Dat stoere accentje wordt wel teniet gedaan door het feit dat zijn snijtanden al allemaal weg zijn :lachen: .

Ons bed heeft hij al als zijn favoriete slaapplaats bestempeld, tot ongenoegen van Zelda. Zij zoekt hem steeds op, om zich te laten gelden denk ik, maar houdt het bij blazen naar de indringer. Hij blaast soms eens terug als ze te dicht komt maar meestal draait hij gewoon zijn gat en gaat weg. 1 of 2 keer heeft hij nog maar uitgehaald naar haar maar toen kwam ze gewoon op nog geen centimeter van zijn gat (tijdens etenstijd, toen ze allebei aan het bedelen waren). We zien wel hoe het loopt tussen die 2, zolang ze elkaar niet continue te lijf gaan hebben ze tijd genoeg om aan elkaar te wennen. Leo is al eens geadopteerd geweest maar teruggebracht omdat die mensen het na 4 dagen al opgaven toen het niet klikte met hun kat. Arme schat!

Volgende maandag mag meneertje Leo al op logement naar de DA om 's anderendaags zijn tandjes eens te laten kuisen. Het is wel nodig, met al die tandsteen stinkt z'n bekkie wel :misselijk:
De DA was ook al onder de indruk van zijn hoektanden toen ik er een week geleden heen ging. Leo had al enkele dagen dunne stoelgang met bloed en slijm en hij bleek een dikkedarm- en keelontsteking te hebben. Natuurlijk kreeg hij een volledige checkup en bij het kijken in zijn mond vond hij het wel welletjes en begon te happen. De DA trok toch vlug zijn vingers terug :lachen:  en Leo kwam in mijn armen gekropen, de schat :hug:

Mijn vampier voelt zich nu stukken beter dus hij kan zich nu helemaal aanpassen aan z'n nieuwe luilekkerleventje. Eten, slapen, nog meer eten en nog meer slapen aan mijn voeten, hij vindt dat heel ok! Nu Zelda nog :goofy:

Ik post ook enkele foto's maar meneer heeft cameravrees en geen zittend gat dus hele mooie zijn het (nog) niet.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2943.jpg
  • IMG_2949.jpg

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 12 maart 2013 - 21:30

Ooooh wat een mooi ventje :heart:
Dracula :ha: :ha: Vergeet geen look naast je kussen te leggen, want als 't volle maan is... :h

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 12 maart 2013 - 21:36

Haha, nee laat die look maar :misselijk: :goofy:  Ik neem het risico wel, de stank van z'n bekje maakt me wel op tijd wakker :lachen:
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 12 maart 2013 - 22:17

Ooooh wat een mooi manneke! :heart: Jammer dat we de tandjes niet kunnen zien :lachen: Dikke proficiat! :flower:

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 maart 2013 - 09:30

Wat een schatje ! Het ziet er een superlief vampiertje uit :hoi:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 13 maart 2013 - 09:33

Heel schoon manneke :loveshower:

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#7 Geplaatst 13 maart 2013 - 11:17

Schattig manneke zo te horen gaat hij het gouden mandje krijgen dat hij verdiend heeft. Proficiat met jullie mooie vampier van de  :kattensite:  :h
Geplaatste afbeelding

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 13 maart 2013 - 15:50

hij is heel mooi! :love4:
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 14 maart 2013 - 17:26

Wat een knappe kerel. :loveshower:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 14 maart 2013 - 17:59

Super dat julllie deze schattebout geadopteerd hebben. :thumb:
Die zal ook wel gelukkig zijn nu.
Veel plezier en succes met mooie Leo!

Geplaatste afbeelding

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 21 maart 2013 - 20:21

Hier een foto van mijne vampier met zijn lange hoektanden.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2980.jpg

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 21 maart 2013 - 20:26

:lachen: :lachen: Op die manier lijkt hij echt wel op een vampierke.
Maar een mooi vampierke :)

Hoe is het nu met zijn keel en darmpjes?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 21 maart 2013 - 20:54

Vorige week heeft hij nog een ABspuit gekregen omdat het bloed in zijn stoelgang terugkwam. Hij niest nog altijd een beetje, heeft er een snotvalling bijgekregen. Ik let er nu dus op dat hij niet aan een open raam kan zitten maar dat hij lekker warm blijft. Terwijl hij verdoofd was voor zijn tanden heeft de DA een echo genomen van zijn buik om zeker te zijn dat er geen tumor of gezwel zat. Hij zit met een stukje dikke darm dat ontstoken is en het bloed komt eigenlijk van de stoelgang die passeert en dat open 'scheurt'. De DA heeft nu een soort pasta/lijm in zijn darm gespoten die er een laagje over legt zodat alles kan genezen. Volgende week donderdag bel ik mijn DA terug op om te zeggen of Leo nog bloed in zijn stoelgang heeft of niet. Zo kan hij hem voor het Paasverlof nog eens behandelen mocht het nodig zijn. Zolang zijn darmpjes niet ok zijn zal zijn weerstand ook nog niet goed genoeg zijn om geen snotvallingen meer te krijgen.

Verder stelt hij het nu prima, bloeit meer en meer open naar ons toe. Zelda kan hem nog altijd niet met rust laten. Ze wou zelfs profiteren van zijn groggy toestand dinsdag dus heb ik hem maar in onze slaapkamer laten bekomen tot hij weer in staat was zich te verdedigen. Nu zoekt ze hem nog op maar hij laat zich niet doen en zit haar soms achterna. De machtstrijd is nog niet voorbij :)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 maart 2013 - 13:48

Wat een mooi vampiertje :lachen: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

cindydw73
cindydw73
  • 47 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 24 maart 2013 - 17:45

Ik vind hem prachtig.  Mooie kleur van vacht en ja die hoektandjes maken hem toch uniek :d