Spring naar inhoud

- - - - -

Patcha en zijn deugnietenstreken

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 13 maart 2013 - 00:44

We hebben er hier ene die de laatste tijd wel héél erg fan is van deugnietenstreken.

We hebben langs beide zijden in de keuken een aanrecht. Aan de ene kant werkruimte en dan de afwasbak.
Aan die kant staan beneden ook de etensbakjes van de katten.

Aan de andere kant nog meer werkruimte en het vuur. We hebben (gelukkig) inductie, dus het schiet niet direct aan.

Maar minimum 7 keer per dag moet ik meneer Patch van één van de aanrechten halen.
Of hoor ik hoe meneer eraf springt. Of hoor ik hoe het alarmpje van het vuur afgaat en is hij ook "verraden".

Terwijl er in héél ons huis 1 plekje is, waar de katten niet mogen zitten, da's op 't aanrecht!

En het leuke: De twee anderen beginnen hem te kopiëren :(.

De eerste keren lijkt het altijd schattig en gewoon guitig.
Maar op de duur ...

We kunnen dat boeltje ook nagenoeg niet afschermen. Da's onbegonnen werk.
Maar wie tips heeft hoe ik mister Patch van dat aanrecht kan houden zonder mezelf continu een gendarme te voelen, mag 't mij altijd vertellen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 maart 2013 - 13:59

Ik vrees dat je dit enkel gaat kunnen door op korte termijn super-strenge gendarme te spelen, en je ventje (en kindjes?) erbij te betrekken want die moeten dan net hetzelfde doen.

Je poezel weet dat hij op die manier aandacht krijgt.
Wat ik dus doe met mijnen Archie (da's ook zo een kastaar) is als hij op het aanrecht springt, met mijn rechterhand een vingerknip en tegelijkertijd duw ik hem van het aanrecht weg (zodat hij ervan moet springen) en ondertussen zeg ik niets en zal ik eerder mijn blik richten op liefst een andere kat (die dan de aandacht krijgt waar Archie op dat moment op aast) of kijk ik naar buiten of "blik op oneindig".
Vroeger deed ik alleen "vingerknip" en "neen" maar toen Anneleen bij mij kwam, heeft ze mij aangeraden om naast de vingerknip hem voorzichtjes weg te duwen (zonder neen) en geen aandacht te schenken.
'k Had daar succes mee maar heb het dan door omstandigheden wat laten slabakken (operatie, druk op het werk, niet veel thuis en nieuwe operatie) en ondertussen doet hij het opnieuw. Maar vanaf volgend weekend wordt er weer orde op zaken gesteld en gaan er daar een paar apen weer in het gelid moeten leren lopen :louche:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org