Spring naar inhoud

* * * * - 3 stemmen

Olmense zoo, blz 19 & 21 foto's!

olmese zoo ks uitstap

• Log in om te reageren
338 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#181 Geplaatst 24 juni 2013 - 12:11

Bekijk berichtgrumpje, op 24 juni 2013 - 08:43, zei:

OKe, niet gaan juichen... maar heel misschien...kom ik ook..
Ik heb in ieder geval vrij, maar moet even kijken of ik het ingepland krijg aangezien we 2 verjaardagen hebben die dag en een verplicht etentje :)

Oke dan heel stilletjes gaan we juichen :dancer: :dans: :eDance: :cheer:  :thumb:  
Nee maar echt het zou wel heel leuk zijn dat je er bij kan zijn! :d

Het weer kan nog goed komen, ze zeggen nu 18 graden en droog dus hopelijk blijft het zo. :)

Nog 5 keer slapen! :dancer:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#182 Geplaatst 24 juni 2013 - 12:53

Gezien de drukke agenda moet ik ook passen, en eerlijk gezegd heb ik uit zeer betrouwbare bron niet veel positiefs gehoord over de Olmense zoo en sponsor ik ze dus liever niet door inkom te betalen.

Ik wens jullie met zn allen wel een superleuke dag toe ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#183 Geplaatst 24 juni 2013 - 12:58

Ik vind het jammer dat die zoo soms zwart wordt gemaakt, ik ben er al een paar keer geweest en ik heb toch niets verkeerds gezien?
Mss heb ik wel prut in mijn ogen dat kan ook :lachen:
Beter eerst zelf kijken dan altijd direct de cowboy verhalen direct te geloven.  ;)

Maar jammer Hilde dat je er niet bij kan zijn, volgende keer dan maar. :)

Bewerkt door Solotje, 24 juni 2013 - 12:59.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#184 Geplaatst 24 juni 2013 - 13:03

Het is achter de schermen, de bezoekers komen daar niet he ;)

En die "cowboy" is er beroepsmatig bij betrokken, is er "achter de schermen" geweest dus ik geloof die persoon zeker en vast. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#185 Geplaatst 24 juni 2013 - 13:05

Maar daar hebben ze mss ondertussen al iets aan gedaan, iedereen maakt fouten.
Ach ja het fijne gaan we er toch nooit van weten, jammer als het zo zou zijn.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#186 Geplaatst 24 juni 2013 - 13:54

Bekijk berichthilleke, op 24 juni 2013 - 12:53, zei:

Gezien de drukke agenda moet ik ook passen, en eerlijk gezegd heb ik uit zeer betrouwbare bron niet veel positiefs gehoord over de Olmense zoo en sponsor ik ze dus liever niet door inkom te betalen.

Ik wens jullie met zn allen wel een superleuke dag toe ;)

Ik ben al verschillende keren in die Zoo geweest en heb eerlijk nog geen negatieve dingen gezien.
Sommige dieren vind ik daar heel leuk zitten, hebben ook soms veel meer vrijheid.

En ja het is veel leuker om de dieren in hun natuurlijke omgeving te zien, maar in veel gevallen kan dat niet en ook voor veel mensen kan dat niet.

Die betrouwbare bronnen zijn soms vooringenomen heb ik al meerdere keren mogen ervaren, maar misschien ben ik wel te naief en zie veel te veel door een roze bril.
en ik hoop en juig in alle stilte toe dat Dorothea en misschien Grumpje komen en ik hoop op goed weer.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#187 Geplaatst 24 juni 2013 - 14:03

Ja vooral die beren en wolven zitten er mooi, ik ben benieuwd dat die beren terug op hun achterste poten gaan staan om Luna te zien,
dat was zo machtig om te zien, dat beest stond toen oog in oog met ons op 1 meter.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#188 Geplaatst 24 juni 2013 - 14:13

Voor wie het interesseert ;) http://www.hln.be/hl...rentuinen.dhtml
Is wel van 2008, dus geen idee hoe actueel het nog is.

Op 1 meter van een beer... Mmmm ik sta wel achteraan :lachen:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#189 Geplaatst 24 juni 2013 - 14:19

Olmese zoo is ondertussen wel veel veranderd sinds dien, dus ze zullen er wel uit geleerd hebben
en dan nog denk ik dat geen één zoo beter gaat zijn dan in het wild leven he.
Ik geloof dat ik in 2009 naar die zoo ben geweest, was toen ook met mensen van ks en toen was de plaats van de beren en wolven juist vernieuwd. :)

Ach we zullen er zaterdag nog eens goed op moeten letten. :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#190 Geplaatst 24 juni 2013 - 14:27

Bekijk berichtSolotje, op 24 juni 2013 - 14:19, zei:

Olmese zoo is ondertussen wel veel veranderd sinds dien, dus ze zullen er wel uit geleerd hebben
en dan nog denk ik dat geen één zoo beter gaat zijn dan in het wild leven he.
Ik geloof dat ik in 2009 naar die zoo ben geweest, was toen ook met mensen van ks en toen was de plaats van de beren en wolven juist vernieuwd. :)

Ach we zullen er zaterdag nog eens goed op moeten letten. :)

Ja ik bedoelde hier niets negatiefs mee, was informatief. Het dateert ook van 2008 en de meeste dierentuinen zijn gebuisd volgens het rapport van Gaia. Maar zo'n dingen interesseren me wel en waar rook is blijkt toch soms ook wel wat vuur te zijn dus had ff wat meer opgezocht (en weinig gevonden, ga vanavond eens wat deftig zoeken), maar het staat hier misschien wel wat raar :oops: We kunnen inderdaad eens vergelijken zaterdag ;)

Bewerkt door kate2, 24 juni 2013 - 14:46.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#191 Geplaatst 24 juni 2013 - 15:33

Bekijk berichtkate2, op 24 juni 2013 - 14:27, zei:

Ja ik bedoelde hier niets negatiefs mee, was informatief. Het dateert ook van 2008 en de meeste dierentuinen zijn gebuisd volgens het rapport van Gaia. Maar zo'n dingen interesseren me wel en waar rook is blijkt toch soms ook wel wat vuur te zijn dus had ff wat meer opgezocht (en weinig gevonden, ga vanavond eens wat deftig zoeken), maar het staat hier misschien wel wat raar :oops: We kunnen inderdaad eens vergelijken zaterdag ;)

Inderdaad meeste Zoo's waren gebuisd volgens rapport van Gaia, Er was zelfs een Zoo die gebuisd was op basis van de plaats waar een "wasse krokodil" lag.  Gaia had niet eens door dat het om een wasse krokodil ging. Aan die rapporten geef ik net de nodige aandacht die ze verdienen met het nodige sceptisisme.

De zelfbenoemde deskundigen van Gaia vielen zwaar door de mand. In het rapport over 15 dierentuinen die ze, naar eigen zeggen, tweemaal bezocht hadden vermeldden ze onder andere dat in dierenpark Le Monde Sauvage in Aywaille de krokodillen nergens kunnen schuilen en dit echt niet door de beugel kan. Nu blijkt echter dat deze mishandelde krokodillen geen echte krokodillen zijn maar wassen beelden die er ter decoratie staan. Dit zegt uiteraard veel over zowel de ‘deskundigheid’ van deze zichzelf benoemde inspecteurs als de manier waarop ze hun ‘waarnemingen’ verrichten

Wat ik belangrijk vind is wat ik zelf zie met mijn eigen ogen. Toen wij de laatste keer geweest zijn met verschilldende mensen van KS in 2009 zoals Anja aangeeft dacht ik ook daar een totaal verwaarloosde boel aan te treffen met zieke dieren, dieren in te kleine kooien en zo voort maar ik was toch wel aangenaam verast over de Olmese Zoo.  Het beren en Wolvenverblijf blijven mij het meest bij en ook de poema's.

Bewerkt door Randa, 24 juni 2013 - 15:34.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#192 Geplaatst 24 juni 2013 - 15:40

Ik ben er nog nooit geweest omdat het te ver was en nooit een goed ziel vond om met mij eens tot daar te rijden.
Daarom grijp ik nu de kans om echt eens te gaan en met mijn eigen ogen te bewonderen.

Ik heb ook al gehoord dat het beren en wolven bos de max moet zijn en dat de tropenhal toch ook wel sjiek moet zijn :)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#193 Geplaatst 25 juni 2013 - 09:14

Maar ale een wasse krokodil en dan niet zien :lachen: ach ja ...

That's the spirit Jo'ke! :eDance:

Nog 4 keer slapen people! :dancer:

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#194 Geplaatst 25 juni 2013 - 10:49

joepie de poepie nog 4 keer slapen :eDance: :dancer:
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#195 Geplaatst 25 juni 2013 - 11:21

Bekijk berichtSolotje, op 25 juni 2013 - 09:14, zei:

Maar ale een wasse krokodil en dan niet zien :lachen: ach ja ...

That's the spirit Jo'ke! :eDance:

Nog 4 keer slapen people! :dancer:

Solotje steek jij een rode roos in je jas zodat we jouw kunnen vinden? :d :cheer:

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |