Spring naar inhoud

- - - - -

kan een kat klok lezen?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 13 maart 2013 - 19:49

Ik durf het bijna niet te vertellen want hier thuis lachen ze er mee :onzeker: Elke morgen om een uur of 5 komt Baloe naast mijn hoofd liggen,om kwart voor zeven gaat hij altijd recht zitten en zit hij te staren naar men gezicht.En echt waar om 1 minuut voor zeven tits Baloe mij altijd aan elke morgen het zelfde .Om zeven uur sta ik altijd op.Dus ik denk dat Baloe kan klok lezen :lachen:
Ge zou dat toch echt beginnen te denken e :p

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 maart 2013 - 19:53

Een kat heeft een natuurlijke wekker he :-). Net zoals zoveel dieren in het wild.
Maar om nu te zeggen dat een kat kan klok lezen, nee :-).

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 maart 2013 - 19:59

Ik denk dat katten net als wij een inwendige klok hebben. Als ze echt de klok konden lezen, denk ik niet dat onze Milo mij elke morgen rond 5u zou wakker maken. :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 13 maart 2013 - 19:59

Onze Beau heeft ook een geweldig stipte biologische klok :lachen: Elke ochtend komt hij tegen 7u naar boven als we moeten opstaan om nog effe te knuffelen op bed :love: En steeds een uur voordat het zijn etenstijd is, begint hij al rond onze benen te draaien en te mauwen :)

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 13 maart 2013 - 20:00

Sebiet ga ik hier over de tong als die zotte van de katte site se :lachen:  

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 13 maart 2013 - 19:53, zei:

Een kat heeft een natuurlijke wekker he :-). Net zoals zoveel dieren in het wild.
Maar om nu te zeggen dat een kat kan klok lezen, nee :-).

Maar zeg eerlijk dat titske dat ik krijg nen minuut voor :catscratchhead

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 13 maart 2013 - 20:46

Bekijk berichtCVR, op 13 maart 2013 - 20:00, zei:

Sebiet ga ik hier over de tong als die zotte van de katte site se :lachen:  Maar zeg eerlijk dat titske dat ik krijg nen minuut voor :catscratchhead

De kat heeft als biologische instelling dat jij om 7u opstaat. Dus om 7u knuffeltjes. Hier was dat vroeger ook zo. Vlak voor de wekker afging, kreeg ik pootjes in mijn gezicht :-).

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#7 Geplaatst 13 maart 2013 - 21:52

Hier niet anders elke morgen om 6.30u komt cloe ons met veel gebabbel wekken, als we niet onmiddellijk reageren dan gaat mevrouwtje doodleuk mijn gezicht wassen  :gek:
Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 13 maart 2013 - 22:12

Bekijk berichtInge91, op 13 maart 2013 - 21:52, zei:

Hier niet anders elke morgen om 6.30u komt cloe ons met veel gebabbel wekken, als we niet onmiddellijk reageren dan gaat mevrouwtje doodleuk mijn gezicht wassen  :gek:
Wel lief he als ze dat doen :love4:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 14 maart 2013 - 01:08

Hier had ik vroeger ook zo één met een stipte inwendige klok. Om zes uur werd ik uit mijn bed geborsteld door mijn Gizmo* en ze was daarin heel overtuigend (donsdeken wegtrekken met haar pootje, in mijn oor lebberen, mij als trampoline gebruiken...) tot ik opstond en haar eten gaf (vroeger kregen ze 's morgens natvoer - nu heb ik dat veranderd naar 's avonds).
Dus ze heeft mij goed getraind :lachen: :heart:
Nu heb ik alleen tamzakken die verongelijkt reageren als ik 's morgens vroeg opsta en ze dus ook uit hun (...mijn...?...) bed moeten :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 14 maart 2013 - 14:05

ik heb eens gelezen dat katten een heel goed tijdsbesef hebben. ze kunnen dingen die bv wekelijks gebeuren ook herinneren en weten dat het weer tijd is.
Daarbij zijn ze zo dol op routines! Ze zijn ook ontzettend slim en leren erg goed door observatie.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#11 Geplaatst 14 maart 2013 - 14:10

Bekijk berichtwea, op 14 maart 2013 - 14:05, zei:

ik heb eens gelezen dat katten een heel goed tijdsbesef hebben. ze kunnen dingen die bv wekelijks gebeuren ook herinneren en weten dat het weer tijd is.
Daarbij zijn ze zo dol op routines! Ze zijn ook ontzettend slim en leren erg goed door observatie.

Echt?? Elke vrijdag krijgen ze bij mij natvoer, vooral Joe is daar dol op! En meestal de vrijdagavond komt hij zo bij mij in de keuken hangen en bij zijn potje zitten wat hij anders nooit doet. Ik vond dat zo raar, maar dacht dat het niet mogelijk was dat hij zich wekelijkse gebeurtenissen herinnerde, maar dat kan dus wel? :lol2:

Lilly komt elke avond om 10 uur om haar snoepje vragen :heart: Maar dat ze zich ook wekelijkse dingen herinnerden wist ik niet :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 14 maart 2013 - 14:18

Een kat is bij mijn weten ook gericht op tijdstippen, vooral als er eten mee gemoeid is :lachen: ja ja ons harige viervoeters zijn slim. :love4: