Spring naar inhoud

- - - - -

Ik mag uitslapen!

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 13 maart 2013 - 23:46

Zoals velen misschien wel gelezen hebben in andere topics is Balou echt een buitenkat, en snachts binnen slapen hield ze nooit lang vol, midden in de nacht begon ze altijd luid te miauwen.
Nu heeft ze van donderdag tot zondagochtend binnen moeten blijven omdat ik weg was (ik ben bijna nooit 3 nachten weg, maar nu kon het niet anders....en het weekend daarvoor was ik ook al 2 nachten weg). Toen ik zondagmiddag thuis kwam verwachtte ik dat ik haar savonds met moeite naar binnen kreeg, maar om half 10 lag ze al binnen...ik dacht nou die gaat om 3 uur snachts wel miauwen, maar nee hoor....ik werd zelf wakker rond half 6 en heb haar toen naar buiten gelaten. Nu is ze vrijwel elke avond vroeg binnen, en laat ze me ook uitslapen...het stomme is dat ik dus zelf steeds midden in de nacht wakker wordt hahaha. Vanochtend ook schrok wakker om 7 uur, en Balou nog binnen..hoorde haar vannacht wel een paar keer lopen, maar ze heeft niet gemiauwt. Dus om 7 uur de deur open gedaan voor haar...ik weer terug naar bed, maja kwart voor 8 ging de wekker, dus slapen zat er niet meer in.
Kan door het koude weer komen natuurlijk, en ik vrees dat in de zomer het wel weer anders zal zijn...maar vind het toch een positieve verandering. Nu doe ik de deur open zonder dat ze miauwt, en eerder deed ik altijd pas de deur open als ze begon te miauwen...misschien heeft ze het eindelijk door haha...Ohh en maandag liet ik haar dus om half 6 naar buiten, een uur later lag ze alweer bij me in bed.

Ik blijf duimen dat Balou zomers me ook toch regelmatig zal laten uitslapen, in plaats van om 3 uur snachts mij wakker te miauwen!!
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 14 maart 2013 - 10:59

Ik vrees dat het wel wat met de koude te maken heeft, en zeg nu eerlijk als je kan kiezen tussen een warm bed of buiten in de vrieskou....dan is de keuze toch snel gemaakt  ;)
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 14 maart 2013 - 13:00

Ik duim voor je dat het zo blijft!! Ik merk ook een heel groot verschil in vermoeidheid als mijn katten mij om de twee uur wakker maken (wat een normale nacht is :d ) en als ze mij eens met rust laten ;)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 maart 2013 - 19:00

Zal inderdaad deels met het koude weer te maken hebben, maar merk dat sinds ik 3 dagen weg ben geweest, ze wel veel meer binnen is dan daarvoor. Vanochtend was het weer pas 7 uur dat ze eruit wilden!! Ik geniet er nog maar even van zolang het kan haha
Geplaatste afbeelding

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 maart 2013 - 23:37

hoop voor je dat je lieve Balou nu toch beetje rustiger zal worden en langer zal slapen :))
maar wat als de lente echt in het land is ?

Tini wil nu al wel even naar buiten maar ze vindt het toch te koud
ze loert even op het terras om dan als een gekkie terug in de warmte te komen

ze slaapt nog héél veel en maakt mij voorlopig niet wakker
maar ik vrees dat , als de dagen zullen lengen en het vroeger klaar wordt en het lente wordt mijn tini dan ook zal actiever zijn en dan
véél  miauwen en mij wakker maken :))
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 maart 2013 - 23:55

Ja nu het wat warmer wordt, begint Balou wel wat eerder te miauwen, maar ze is savonds meestal wel voor 11 uur binnen, dat zal zomers vaak wat later zijn. Van de week was het een keer 3 uur snachts, maar dat was dus omdat ik zelf toen wakker werd, en toen heb ik de deur voor haar wel open gedaan. Taco blijft dan gelukkig wel binnen. Vanochtend was het volgens mij kwart  voor 5 (weet niet zeker meer), en voor het eerst sinds Taco bij me is begon hij vanmorgen om 10 voor half 7 te miauwen om naar buiten te gaan (hij kon wel via de keuken en het plankje naar buiten, maja hij is vrij groot, dus moet veel moeite doen om door dat raampje te komen haha). Maar hij moest denk nodig naar de wc haha...een paar uur later lagen ze beiden weer lekker binnen.
Maar ben ook wel vrij zeker dat als het mooier weer gaat worden, de dagen van uitslapen voorbij zullen zijn. Het naar binnen halen zal een drama worden, vooral bij Balou....en midden in de nacht wakker worden door gemiauw zal ook wel weer veel voorkomen. Nou ik geniet nog maar even van deze tijd dan. Ze liggen nu beide lekker binnen, en als ik straks naar bed ga dan wilt Balou zoals altijd weer onder de dekens dicht tegen me aan liggen, zo lief...alleen kan ik me dan niet meer bewegen, iets minder hahaha
Geplaatste afbeelding