Spring naar inhoud

- - - - -

smelly kakjes van Azarro

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 maart 2013 - 10:37

deze morgen ging Azarro naar de grote toilet en het viel mij op dat zijn kakje echt super stinkend was, wat een walm zeg ... de andere 3 hebben dit niet.

Hij is wel gevoelig aan zijn darmpjes....  Hij krijgt  elke dag een half zakje Gourmet, (weet dat dit niet goed is...)   door wat kan ik dit vervangen?

Voor de rest eten ze droge korrels.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 15 maart 2013 - 10:39

Almo Nature...dat eten ze hier ook heel graag en is een kwalitatief heel goed blikvoer.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 15 maart 2013 - 12:10

Ah ja dat kan wel van dat zijn, maar of je met deze merken die ik je ga opgeven gaat helpen daar ben ik nog niet zeker van.
Waarom schakel je niet over naar vers voer zoals carnibest?
Niks dan voordelen aan, bv stoelgang verminderd (minder kattenzand kopen), ruikt niet, ze eten minder, minder kans op blaasgruis en ja het is gewoon nog gezonder. :)
Het is wel ietsje meer werk om te geven, omdat je het moet ontdooien en snijden maar dat wordt je snel gewoon.

De betere blikvoer merken zijn:

*Almo nature
*Feline porta 21
*Animonda carni
*Applaws
*Schesir
*Cosma
*Shiny cat

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 maart 2013 - 12:40

hier ook een KVV-fan..... slechts 1 kakje per dag per kat van een pink groot (Ragdolls van dik 1 jaar oud), mooi vast en het stinkt niet !

Guest_Kelly87_*
Guest_Kelly87_*

#5 Geplaatst 20 maart 2013 - 16:39

Ik heb ook kvv geprobeerd omdat de honden dit hier ook krijgen, maar jammer genoeg bleek dat voor onze maurice niet goed te zijn.

Na enkele verschillende voeders te proberen van duurdere tot goedkopere (royal canin, hill's, perfect fit,...) waarmee de ontlasting erg bleef ruiken,  zijn we uitgekomen bij pro plan delicate.
Na twee dagen was zijn stoelgang perfect en je rook niets meer als hij op de bak was gegaan.
Nu krijgen beide katten de brokjes van pro plan delicate en ook de blikjes van pro plan delicate en geen stank meer.

Je ruikt echt niets meer als ze op de bak gaan. Terwijl ze hiervoor zo hard stonken dat de hele benedenverdieping stonk. :|