Spring naar inhoud

- - - - -

wat bestellen bij Medpets + vragen

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 16 maart 2013 - 10:42

Ik ga binnenkort een bestelling plaatsen bij Medpets. Ik vroeg me af wat nuttig is om in huis te hebben met twee katten en een hond (over een paar maanden twee hondjes). Ik heb ook nog een vraag over Lysine, geef je dit dagelijks en het hele jaar door of doe je daarmee een soort van tijdelijke kuur ?

Ik dacht zelf om sowieso hetvolgende te bestellen :
* Lysine groene os -> is het nuttig om al meteen een grote pot te bestellen ? katten wegen dikke 5kg elk en de hond 10kg
* een pillenschieter
* zalmolie, vooral voor de hond (12 jaar) maar af en toe krijgen de katten ook
* anti-vlooien en teken voor de hond, de katten komen niet buiten -> welk is een goed merk ? Er staan er verschillende op, maar de meeste ken ik niet

Verder heb ik nog niet veel in huis behalve rozenwater en terramycine. Wat is nuttig om in huis te hebben ? Misschien een vlooienspray voor het geval ? En welk merk is dan goed ?

tnx voor de hulp !

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 maart 2013 - 11:38

Ik geef een paar keer per week lysine voor de weerstand op te krikken. Je kan het ook dagelijks geven of met periodes bv voor de winter na de winter.
Een teken tang is ook altijd handig in huis te hebben.
Pipetjes tegen vlooien neem ik van advantage en de spray voor dringende gevallen gewoon frontline, bij die heb ik de beste ervaring als het snel moet gaan.
De pipetjes van frontline combo zijn ook goed.
Ik kijk ook altijd om lacteol of enterol in huis te hebben voor als ze diarree hebben maar dat koop ik bij de apotheker.
En mss isobetadine om te ontsmetten.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 maart 2013 - 11:49

Ik ga dit volgen!

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 16 maart 2013 - 14:39

Als de honden naar buiten gaan, zou ik ook de katten altijd behandelen tegen vlooien ( zelfs als ze niet naar buiten gaan.) ;)
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 16 maart 2013 - 15:24

@bestcoonsever : ook met zo van die spot-on dingen zoals voor de hond ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 16 maart 2013 - 16:10

Ja voor hond en kat hebben je pipetjes tegen vlooien, teken.
Advantage voor katten en advantix neem ik voor de honden.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 16 maart 2013 - 16:56

Bekijk berichtcatherine, op 16 maart 2013 - 16:10, zei:

Ja voor hond en kat hebben je pipetjes tegen vlooien, teken.
Advantage voor katten en advantix neem ik voor de honden.

Als je katten bij de honden kunnen en er tegen aanliggen, de honden niet behandelen en advantix. In Advantix zit voor katten het giftige permetrin

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 16 maart 2013 - 18:02

Bekijk berichtjubikelcats, op 16 maart 2013 - 16:56, zei:

Als je katten bij de honden kunnen en er tegen aanliggen, de honden niet behandelen en advantix. In Advantix zit voor katten het giftige permetrin

De katten liggen nooit samen met de honden. Ik wisselde af met advantage voor honden. Zal nu voor alle veiligheid ook altijd advantage pipetjes geven aan de honden.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 16 maart 2013 - 18:48

Bekijk berichtcatherine, op 16 maart 2013 - 18:02, zei:

De katten liggen nooit samen met de honden. Ik wisselde af met advantage voor honden. Zal nu voor alle veiligheid ook altijd advantage pipetjes geven aan de honden.

Het is wel al een plus punt dat ze niet bij elkaar liggen. Moet je maar eens googelen op premetrin en katten.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 16 maart 2013 - 20:44

Permethrin moet niet gebruikt worden voor katten, omdat de lever van katten een minder efficiënte glucuronide-conjugatie kent, en daarom katten een acute intoxicatie kunnen oplopen. Voor jonge katten ligt de letale dosis op 50 mg.

Idd levensgevaarlijk, dank u Karin. Geen advantix hier meer in huis.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 16 maart 2013 - 21:00

Graag gedaan.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 16 maart 2013 - 21:12

Bekijk berichtwendyv123, op 16 maart 2013 - 15:24, zei:

@bestcoonsever : ook met zo van die spot-on dingen zoals voor de hond ?

Ja é :) Hier gebruiken we Frontline spot-on voor de hondjes en Stronghold spot-on voor de katjes. Ik ben heel tevreden met Stronghold, echt de beste product! :) ( mijn mening natuurlijk e ;) )

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 16 maart 2013 - 21:18

Stronghold is niet meer verkrijgbaar in de vrije verkoop. Alleen onder recept van de dierenarts. Wanneer een dierenarts dit zelf verkoopt zal hij geen recept uitschrijven om het evt elders goedkoper te kunnen kopen.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 17 maart 2013 - 02:35

Ik gebruik ook stronghold, ik krijg altijd een recept dat ik meermaals kan herhalen tot bepaalde datum van mij DA^^
Ik ben hier ook zeeeeer tevreden van. :)

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 17 maart 2013 - 10:51

hier liggen ze dus wel samen..... geen advantix voor de hond dus !