Spring naar inhoud

- - - - -

Onze Snoopy (witte middelgrote keeshond)

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#1 Geplaatst 16 maart 2013 - 12:06

Na al die tijd heb ik nog geen topic van mijn allerliefste Snoopy,
tijd om daar verandering in te brengen he ;)

zijn herkomst:

27/03/2009 Snoopy word geboren!
Mei 2012, Snoopy arriveert bij ons thuis op 4jarige leeftijd.
Na vier jaar waren Snoopy zijn vorige baasjes hem 'beu', ze wilden hem laten inslapen,, maar daar heb ik toch een stokje tussen gestoken xD Toen ik via mijn mafzuske Céline te weten kwam dat een van haar vriendinnen een keeshondje hadden dat ze wilden laten inslapen heb ik onmiddelijk actie genomen. ik heb het baasje meerdere pb via fb gestuurd , maar dan gingen ze hem toch houden. ik teleurgesteld. hadden we een hondje uit het asiel gehaald  maar die beet de poesjes echt om ze te doden en na 3 maand met veel bloed zweet en tranen hebben we die dan toch moeten terugbrengen xS kreeg ik ondertussen een berichtje dat Snoopy nu toch wegmoest want dat ze hem anders die dag nog zouden laten inslapen. (ik kon mijn oren niet geloven!) dan maar meteen een afspraak gemaakt dat ze hem konden brengen. en in mei 2012 was het eindelijk zover!

Aankomst Snoopy

Ik had Snoopy zen oude baasjes gezegd dat hij een kans kreeg, ze mochten eens langskomen om te kijken of het klikte met Snoopy en de poezels, (ja dat was een must anders kon hij niet komen!) . De rit naar hier had onze Snoopy de auto ondergekotst ( aleja zen mand xD) dat was al een mooi begin xp Ik had alle 5de poezels  beneden verzameld (ja toen waren het er nog maar 5;) )en we wachtten in spanning af op Snoopy zen komst ( we hadden hem nog nooit in het echt gezien). Toen Snoopy toekwam zag ik hem uit de auto springen en  ik weet niet hoe het kwam , maar ik die geen hondenmens was, was meteen verkocht. Maar nu zen grote test nog ; SNoopy kwam mooi aan de leiband binnengewandeld, toen hebben we meteen het risico genomen en hem meteen tussen de 'bende' losgelaten. ik weet niet wat ik verwachtte maar hij overtrof al mijn verwachtingen. meteen ging hij naar onze kleinste (Pep) die begon te blazen en hij draaide gewoon zen koppie xD ik was echt stomverbaasd EN dolgelukkig xp De beslissing was echt meteen gemaakt, hij kwam enkel proberen om te bekijken, maar hij is toen onmiddelijk gebleven, sinsdien wijkt hij geen seconde meer van mijn zijde! het is mijne personal bodyguard, ik ben echt fier op onze Snoopy en ben dolblij dat hij deel uitmaakt van ons gezinnetje!

inentingen en karakter

Geplaatste afbeeldingSnoopy zen spuiten waren niet meer 'up to date' dus hebben we hem opnieuw moeten laten inenten zoals bij een puppy, op 23/5 was het dan eindelijk zover, hij kreeg zen eerste spuiten en een maand later kreeg hij zen tweede spuiten, en is gecastreerd nu was hij terug 'up to date' voor een heel jaar. bij de tweede spuiten kwam er aan het licht dat onze Snoopy een afwijking heeft (iets met zen kraakbeen) , hierdoor lijkt het regelmatig dat hij stikt, het enige wat we dan kunnen doen is hem kalm houden en meestal gaat dat wel rap over, zelf heeft hij er niet echt last van, alleen op de moment zelf wat ongemak maar dat is normaal he ;) voor de rest is hij tiptop in orde! onze Snoopy is een heel koppig baaske xp hij trekt op zen mensen baasjes xD, hij wijkt geen seconde van men zijde (behalve als ik buiten moet), dan ligt hij aan de deur te janken tot ik terug ben xp. s'nachts slaapt hij in zen mand achter ons bed of aan onze voeten (zijn pootjes worden elke avond gewassen alsook onze lakens gaan elke ochtend in de was ;) ). soms is hij eens bang en dan durft hij wel te blaffen xp (soms is dat lastig maarja we leren het hem langzaam met veel geduld af) kortom hij is een heel aanhankelijke, stoere, mooie keeshond en vooral : HIJ IS VAN MIJ xD hihi of zoals Snoopy het ziet "Don't touch, she's mine xD"

Zo fier op onze SNoopy!!!
eindelijk na bijna een jaar bij ons zijn we zover: zit, coucher(lig) , pootje, (dubbelpootje xD dan gaat hij op zijn achterpoten staan xD) , af, blijf, los, kom, en het apporteren van de bal begint (de bal halen gaat al afgeven wilt hij nog niet xD) en hij weet ook al het verschil tussen mama en papa xD (mama pakken loopt hij naar mij , papa pakken naar Kenneth D'hoe)alleen is hij soms nog bang en daardoor durft hij op straat al eens happen uit schrik xS   waardoor ik hem heel kort moet houden, maar daar werken we aan verder ;)
ben zo fier op ons woefke ♥

Geplaatste afbeelding

nog enkele pics van onze snoopy ;)
2dehands +poezels namiddahgj 002.JPG
camera op 20 8 12 006.JPG
fotoos op 8 aug 048.JPG
nikon melissa 28 7 12 086.JPG
Foto0128.jpg
bw.jpg

Bewerkt door mellemeis, 16 maart 2013 - 12:10.

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 maart 2013 - 14:32

Is hij een mix van een keeshond en nog iets? Keeshonden hebben toch veel meer vacht?
Hij is zo te zien heel lief en schattig, gelukkig heeft hij bij jullie een leuke thuis gekregen. :duim:

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#3 Geplaatst 16 maart 2013 - 17:40

Bekijk berichtcatherine, op 16 maart 2013 - 14:32, zei:

Is hij een mix van een keeshond en nog iets? Keeshonden hebben toch veel meer vacht?
Hij is zo te zien heel lief en schattig, gelukkig heeft hij bij jullie een leuke thuis gekregen. :duim:

nop egwone keeshond geen kruising ;)   en wat bedoel je met meer vacht? xD

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 maart 2013 - 12:59

Oooooooooh, zo'n schatje ! Mijn grootouders hadden ook zo eentje, memories ... :)

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 18 maart 2013 - 15:35

zo'n mooi hondje! :love4:
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 maart 2013 - 18:29

Schattig hondje :)
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#7 Geplaatst 18 maart 2013 - 18:31

dnk je iedereen ;) tis een schatke :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 maart 2013 - 08:52

wauw, wat een prachtig hondje :)
banner

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 19 maart 2013 - 08:57

Wat een lief hondje. :love: Die afwijking is hij daarmee geboren? Wij hadden vroeger altijd asielhondjes die te lang in het asiel bleven zitten. Zo hadden wij een hondje (Sita) en die hadden ze proberen op te hangen aan een boom. Bleek dat er iets mis was met haar nek waardoor ze moeilijk kon slikken. Mijn vader heeft toen een klein tafeltje gemaakt waardoor ze gemakkelijker kon eten.
Snoopyke heeft veel geluk met zijn thuis. :heart:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#10 Geplaatst 19 maart 2013 - 10:43

Bekijk berichtMauricke, op 19 maart 2013 - 08:57, zei:

Wat een lief hondje. :love: Die afwijking is hij daarmee geboren? Wij hadden vroeger altijd asielhondjes die te lang in het asiel bleven zitten. Zo hadden wij een hondje (Sita) en die hadden ze proberen op te hangen aan een boom. Bleek dat er iets mis was met haar nek waardoor ze moeilijk kon slikken. Mijn vader heeft toen een klein tafeltje gemaakt waardoor ze gemakkelijker kon eten.
Snoopyke heeft veel geluk met zijn thuis. :heart:

hier is de oorzaak wssn die slipketting ofzoiets van de vorige eigenaar xs
het fijne weet ik er niet echt van tis iets me da kraakbeen ofzo dat een beetje verschiet en dan moet terugschieten,
is een beetje lastig maar echt pijn heeft hij er niet van (alleszinds niet genoeg reden hem in te slapen zoals de vorige eigenaars wilden doen)
zijn eten staat ook omhoog ;) dat van onze kleine woef staat omlaag ;)  en de drinkfontein voor honden is handig omdat hij dan ook niet zo moet omlaag hangen ;)  na ene jaar gaat het al stukken beter met onze snoopy die in het begin overal bang van was ;)
nu is hij enkel nog af en toe bang bij de wandeling als er iemand te dicht komt dan moetk hem wat kort houde anders zou hij durven happen.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 28 maart 2013 - 12:42

Snoopy heeft een guitig snoetje vind ik. Hij lacht precies de hele tijd  :love3:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#12 Geplaatst 28 maart 2013 - 13:08

Bekijk berichtTinne, op 28 maart 2013 - 12:42, zei:

Snoopy heeft een guitig snoetje vind ik. Hij lacht precies de hele tijd  :love3:

hihi die opmerking hebk al veel gekregen xD  
mja laatste weken was het wat mindr was hij wat depri , daardoor een nieuw kameraadje gezocht voo rhem :)
en nu fleurt hij weer helemaal op ;)  en idd die loopt bijn aaltijd rond me zo nen smile xd hihi

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 28 maart 2013 - 13:14

Snoopy heeft het duidelijk getroffen bij jullie. Zo mooi om te zien dat de poesjes rustig in de buurt zitten van hem!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#14 Geplaatst 23 april 2013 - 13:50

Bekijk berichtARIZONA, op 28 maart 2013 - 13:14, zei:

Snoopy heeft het duidelijk getroffen bij jullie. Zo mooi om te zien dat de poesjes rustig in de buurt zitten van hem!

ik ben al een tijdje op zoek tussen mijn fotos naar de illustraties van snoopy met d epoesjes als ze elkaar liggen t ewassen xp
maar tot nu zonder resultata (heb VEEL te veel fotos staan op menen pc xp ) haha
van zodra ik z evind zet ik ze er ook op ;)
hij doet het zupe rmet de poesjes ;)  soms betrappen we hem dat hij ze ligt te wassen ;)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 23 april 2013 - 13:58

Tis een schatje!
Hopelijk snel weer nieuwe foto's!