Spring naar inhoud

- - - - -

Lucy ruikt precies chemisch

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 18 maart 2013 - 22:57

Ons vondelinge meisje Lucy drinkt redelijk veel, heb dit ook verleden week woensdag vermeld aan de da toen we daar waren op controle.
Ze gaat wel niet meer dan een andere kat plassen op de bak, en ze plast ook snel dus in de ogen van de da niets mis mee.
Maar er zijn momenten dat ze precies chemisch ruikt alé haar vacht toch. Eerst dacht ik dat het nog altijd het produkt tegen vlooien was waarmee de da haar nog eens had ingespoten toen we haar tanden hadden laten trekken, maar dat kan het na dikke 2 weken niet meer zijn.
Het is ook niet altijd even fel.
Nu zat ik te denken kan het toch zijn dat ze iets aan de nieren heeft of mss suikerziekte.
Heb ooit eens ergens gelezen dat sommige katten hun vacht dan ook raar ruikt.
Wie weet hier iets meer over?
Ze eet droogvoer het liefst maar krijgt ook 2x natvoer per dag meestal eet ze dat niet helemaal op.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 maart 2013 - 23:10

Kan je echt geen raad geven, Catherine... :catnoknow :catscratchhead

Hier drinkt Naomi ook duidelijk veel meer als Mauro...maar van een chemische geur heb ik nog nooit gehoord... :catnoknow

Hoop dat je spoedig een antwoordje mag krijgen op je vraag...en vooral dat het niets ernstig is... :duim:
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 19 maart 2013 - 06:08

Hoe bedoel je chemisch? Ik kan me helemaal niks bij die geur voorstellen.
Hoe ruikt ze in haar bekkie?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 maart 2013 - 06:11

Suikergehalte of nieren?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#5 Geplaatst 19 maart 2013 - 08:54

Ik denk ook direct aan de nieren was bij cloe ook zo, haar bekje was echt in te doen  :misselijk:  aan haar vacht zat ook een geurtje niet heel erg maar ze geurde toch anders als vroeger, sinds ze medicatie en speciaal dieet krijgt is het veel beter :)
Geplaatste afbeelding

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#6 Geplaatst 19 maart 2013 - 09:22

Ik weet niet hoe dit precies bij katten zit maar bij mensen als ze suikerziekte hebben en deze hebben een hyper ( dus een hoog suikergehalte ) ruik je een soort van ammoniak geur....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 19 maart 2013 - 10:07

Ze ruikt een beetje uit haar mondje maar dat komt door haar tanden en tandvlees, daar krijgt ze nu ook behandeling voor.
Maar het is haar vacht die soms tja een rare geur heeft, niet zoals de andere katten hier.
Ik vond het chemisch ruiken kan het moeilijk uitleggen maar het ruikt soms raar.
En het zijn niet de anaalklieren want dat ken ik.
Ze gaat niet buiten, wast zich goed... ze drinkt wel veel in mijn ogen toch veel meer als de andere.
Bloed is getest geweest op gewone basis ziektes zoals fiv, felv, fip, toxoplasmose.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#8 Geplaatst 19 maart 2013 - 10:58

Ik zou haar bloed toch eens laten testen op suiker en nieren...niet de leukste test maar beter te vroeg dan te laat.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 19 maart 2013 - 12:08

catherine, op 19 maart 2013 - 10:07, zei:

Ze ruikt een beetje uit haar mondje maar dat komt door haar tanden en tandvlees, daar krijgt ze nu ook behandeling voor.
Maar het is haar vacht die soms tja een rare geur heeft, niet zoals de andere katten hier.
Ik vond het chemisch ruiken kan het moeilijk uitleggen maar het ruikt soms raar.
En het zijn niet de anaalklieren want dat ken ik.
Ze gaat niet buiten, wast zich goed... ze drinkt wel veel in mijn ogen toch veel meer als de andere.
Bloed is getest geweest op gewone basis ziektes zoals fiv, felv, fip, toxoplasmose.

Is het een weeïge lucht. Is het een zelfde lucht als uit haar bekkie?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#10 Geplaatst 19 maart 2013 - 12:19

Als mijn vriend zijn suiker hoog zit ruikt hij ook chemisch...........zou toch ook wel een check laten doen.

Hoe oud is ze en is ze mager of juist zwaar ??

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 19 maart 2013 - 13:25

Ik zou toch ook naar de DA gaan, ik denk ook in de richting van suiker of nieren

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 19 maart 2013 - 13:49

Ze 2,910 kg het is een klein katje ook. Ik heb het verleden week woensdag aan de da gezegd en hij rook niks aan haar toen. Het is ook niet altijd dat is het rare.
Het is ook niet dezelfde geur als in haar mondje.
Ze heeft  verleden week een langdurige ab spuit gehad voor haar tanden dit is de tweede spuit, da vond dat ze dit nodig had omdat haar tandvlees een maand geleden er erg aan toe was, er zijn ook een deel rotte tanden getrokken toen.
Ik geef haar nu ook dagelijks een produkt op basis van algen (heb ik een ander topic over) om de geur in haar mond te bestrijden en haar tandvlees sterker te maken en tandplak mals te houden.