Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

Graag wat tips ^^

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 19 maart 2013 - 21:44

Mijn vriend heeft me gezegd dat ik als onze hamstertjes er niet meer zijn eindelijk mijn lang verlangde Ragdoll mag hebben :love4:

Maar dit ras is vrij onbekend voor mij en graag had ik dus wat tips gehad of alles wat ik over die knuffelpoezels moet weten :thumb:

Hopelijk kan ik echt een goed lijstje aan informatie opbouwen

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 20 maart 2013 - 07:52

Goh, dingen die je moet weten... Ik kan eigenlijk niets benoemen waarvoor je zou moeten uitkijken of dat echt zoo verschrikkelijk anders is van andere katten. Hun karakter onderscheidt ze natuurlijk wel van andere rassen. Onze Beau is heel aanhankelijk en over het algemeen een rustige, makkelijke kat. Overal waar ik ben, volgt hij. Dus wees voorbereid op het totaal opgeven van je privacy, want een dolletje is overal graag bij ;)

Ik weet dat op snoopy haar website (www.lotsoffluff.be) heel wat uitleg staat over het ras. Daar kan je altijd eens een kijkje nemen :)

Bewerkt door Lunake, 20 maart 2013 - 07:54.

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 20 maart 2013 - 09:18

Voor mij is een ragdoll echt een heel sociale, aanhankelijke kat.
Mijn kinderen kunnen er echt ALLES mee doen, net een pop (kammen, aankleden, spelen).
Ik vind ze echt het zachtaardigste ras dat er bestaat, een echte aanrader!

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 maart 2013 - 13:10

Mijn Jack :love: is ook zo'n stalker, volgt me overal ligt heel graag op schoot :love:

Wat ik je nog als tip kan geven is, let heel goed op of de cattery die je kiest ook test op HCM (plus natuurlijk alle andere testen) en dan wel de echo, liefst getest over meerdere generaties, laat je niet wijsmaken dat de DNA test genoeg is want dat is het beslist niet

Hier op het forum zitten een aantal goeie Ragdoll fokkers

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 20 maart 2013 - 13:12

hou er rekening mee dat ze behoorlijk veel haren verliezen als ze in de rui zijn. Een wekelijkse borstel en kambeurt is aan te raden, dit is zo gebeurd meestal want ze klitten niet echt (hier toch niet). Je moet ook grote kattenbakken en grote mandjes voorzien, het worden behoorlijk grote katten. Je koopt een Ragdoll best bij een goede fokker zodat je weet dat je een gezonde kat koopt (HCM, PKD). Ik zou nu al op bezoek gaan bij een aantal mensen zodat je een goede keuze kan maken.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 maart 2013 - 15:22

Juist om hun karakter spreken ze me zo aan..
Simba is echt een poes die enkel naar mijn vriend trekt, Nala is helemaal geen schootzitter en ik vind niets zaliger dan zo een lieve aanhankelijke kat die echt om aandacht vraagt..
Van onze grijze roodstaart hebben we ook veel vuil dus haar verlies is echt wel het minste hoor ;)

Ik heb al wat rond gekeken hier op KS ook en heb toch wel al een voorkeur qua cattery, de fout die we bij Nala maakten zal niet meer gebeuren (ook al hebben we geluk gehad dat ze kern gezond is en niettemin ben ik supergelukkig met mn lieve prinses^^ )

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 maart 2013 - 16:55

Toch even erop wijzen dat er ook uitzonderingen zijn. June is ook een hele lieve en rustige meid maar op schoot komen zitten zal ze nooit doen en haar opnemen vindt ze ook maar niks. Als ik thuis kom staat ze wel altijd klaar om mij te begroeten, als ik aan het koken ben ofzo ligt ze ook meestal wel in de buurt en ze heeft zeker haar dagelijkse portie aandacht nodig maar een schootkat is ze dus zeker niet.

Onze Maine Coon daarentegen is bijna mijn 2de schaduw, zodra ik thuis kom volgt hij mij door het hele huis. Als ik aan het koken of aan het poetsen ben loopt hij te miauwen om aandacht, als ik op de badkamer ben moet hij erbij zijn (als ik niet oppas zit hij zelfs bij mij in bad), 's avonds komt hij bij mij in de zetel liggen/spelen, 's nachts slaapt hij naast mij op het kussen. :)

Ik wil dus maar zeggen dat elke kat toch nog zijn eigen karakter heeft, ongeacht het ras. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Ragdolls gewoon geweldig zijn en dat ik dolverliefd ben op mijn mooi meisje dat ook heel aanhankelijk is (op haar eigen manier)! :hart:

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 20 maart 2013 - 17:27

Hier zijn het ook geen schootzitters. Als ze niet slapen of in speelmodus staan, dan volgen ze overal.... toilet, badkamer, als ik aan het koken ben enz. Als Isabella knuffeltjes wil, dan komt ze deze echt vragen en bijna opeisen en als ze er genoeg van heeft dan gaat ze echt heel dicht tegen me aan liggen als ik in de zetel zit en wringt ze zich zo dat ze onder mijn arm ligt maar nooit op mijn schoot. Lowie komt heel subtiel vragen om te spelen door op een afstandje op een speciale manier naar me te kijken, de hengel is zijn lievelingsspeelgoed, Hij is de meest stressgevoelige van de twee en is wat schichtiger, ook hij is geen schootzitter maar hij komt op de zetel tussen ons in liggen en geniet van knuffeltjes maar zal ze niet opeisen zoals Isabella dat doet. Ragdolls zijn inderdaad geweldig van karakter en heeeeeel erg mooi.

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#9 Geplaatst 20 maart 2013 - 17:44

Ik wil niets anders meer dan een ragdoll. Maar idd privacy heb je niet meer hahaha. Ze zitten overal bij met hun neus en je moet constant opletten dat je ze niet op ze gaat staan. Als ik aan het koken bent liggen ze om mijn voeten heen met zn tweeen. Heel erg handig haha.

Misty wil ook niet echt opgepakt worden maar is wel een echte kroeltante. Alleen als ze rustig wil liggen doet ze dat echt niet op schoot. Alleen bij hoge uitzondering. Beertje knort als die je al ziet. In het begin lag hij altijd op schoot maar nu verkiest steeds vaker de bank :-)

Maar allebei gek op knuffelen. Zou ze nu al niet meer kunnen missen :-)

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 20 maart 2013 - 19:18

Mijn ervaring is ook wel dat katinnen minder schootzitters zijn dan katers.. (van alle poezen die ik gehad heb waren de katers altijd aanhankelijker dan de vrouwtjes ^^)

Met onze poezels nu hebben we ook geen privacy meer hoor ^^

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 20 maart 2013 - 22:01

Ons Luna volgt mij overal en is een echte schootligger, ik mag meestal zelfs niet alleen naar het kleinste kamertje gaan :p want anders hoor ik ze door de deur protesteren. Ze heeft wel de neiging mij heel vroeg uit mijn bed te zetten en met mijn tenen te spelen :d. Al bij al is het een lief pluizenbolletje dat 's avonds bij mij onder de dekens komt gekropen :). Mijn verloofde wilt er zelfs nog een Ragdoll bij, want hij is helemaal verliefd op Luna haar zachtaardige karakter en haar super zachte vacht.

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#12 Geplaatst 21 maart 2013 - 21:41

Nou van mij hoeven ze niet constant op schoot. Maar die enorme kroelbuien die Misty heeft vind ik echt zo leuk !!!!!! Die laat zich tegen je aan ploffen en blijft tegen je aan draaien en knuffelen. en dat kan ze wel een half uur lang volhouden.

Maar ik kan niet echt zeggen of mannen of vrouwen aanhankelijker zijn. Ik heb er namelijk van beiden maar 1 en denk toch dat elke ragdolletje zijn eigen karakter heeft.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 21 maart 2013 - 23:04

Uitzonderingen zijn er inderdaad, want ook onze Beau is geen schootzitter. Ik had stiekem gehoopt op een schootpoes, maar ach... Op zijn manier is hij gewoon ongelofelijk lief :) Hij ploft overal bij je voeten op de grond om aandacht te vragen (waarbij je voortdurend moet opletten dat je niet over hem heen struikelt) en als hij in mijn armen kruipt op het bureau... ik smelt!

Ik vind alles wat hier geschreven wordt zo herkenbaar! Het schetst wel een mooi beeld van wat een Ragdoll in huis betekent :)

Bewerkt door Lunake, 21 maart 2013 - 23:08.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll