Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

Zwarte kat

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Mar10
Mar10
  • 25 berichten

#1 Geplaatst 20 maart 2013 - 08:40

Sedert gisteren een volledig zwarte kat opgemerkt aan het station van leuven.
Vanmorgen zat hij er nog steeds, dus denk verloren. Iemand weet van een vermiste kat in het Leuvense?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 20 maart 2013 - 10:17

Kan je ze niet vangen en mss naar een asiel of opvang doen?
Ze kan ook gewoon daar gedumpt zijn geweest omdat daar veel volk elke dag voorbij komt.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 20 maart 2013 - 11:56

Er is een zwarte kat van vrienden al vrij lang vermist, dus ik denk niet dat het die zal zijn, maar je weet maar nooit. Ik zal je een foto in pb sturen
Mylo Banner

Mar10
Mar10
  • 25 berichten

#4 Geplaatst 20 maart 2013 - 12:27

Ik kom enkel aan het station als ik ga werken.
Het asiel, tja daar ben zelf niet zo een voorstander van, omdat ik weet dat ze daar vaak een spuitje krijgen. Een opvang weet ik niet zo dadelijk zijn in het Leuvense. Probeer dan liever zelf eerst de eigenaar te vinden. Aangezien de kat er goed doorvoed uitziet, denk ik eerder dat hij de weg is kwijtgeraakt.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 20 maart 2013 - 13:00

Kan ook zijn dat die daar in de buurt woont, en graag een wandelingske maakt in de buurt van het station ;)

Is het aan de voorkant of aan de achterkant van het station dat je het katje hebt gezien?

Mar10
Mar10
  • 25 berichten

#6 Geplaatst 20 maart 2013 - 13:54

Aan de voorkant,  aan perron, zit al 2 ochtenden op dezelfde plaats.
Lijkt niet echt een plaats waar ze graag in de buurt komen, veel volk en nogal veel lawaai, en bovendien gevaarlijk :-(

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#7 Geplaatst 20 maart 2013 - 16:02

Tof dat je je over het diertje ontfermt hebt!
Andere sites die nuttig kunnen zijn: zet ze ook op gevondenenvermistehuisdieren.be, Kiavu, Binnenbeest.be.
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op, ook flyers in brievenbussen zijn nuttig!
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen, ..
Als je op Facebook zou zitten, daar is blijkbaar ook een pagina aangemaakt om gevonden en verloren dieren aan te geven.
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om de eigenaar terug te vinden...
Groetjes, Nadine
PS: Wat als er geen eigenaar komt opdagen? Kan je ze zelf houden?

Mar10
Mar10
  • 25 berichten

#8 Geplaatst 21 maart 2013 - 09:41

Vanmorgen was ze er niet, had nochthans brokjes en versheidszakje mee. Heb wel iemand gecontacteerd die een zwarte kat verloren was in Leuven, maar heb er niets meer van gehoord.
Hopelijk heeft hij een thuis gevonden. Als ik hem nog zie, zal ik rondschrijven.
Ik kan hem zelf niet houden. Heb een aantal maanden geleden noodgedwongen een appartement moeten zoeken om te huren, en heb hemel en aarde moeten verzetten om er een te vinden waar  ik mijn Filou mocht meenemen. Dat is dus voorlopig helaas geen optie.

Mar10
Mar10
  • 25 berichten

#9 Geplaatst 21 maart 2013 - 10:08

Poes blijkt daar al n paar maanden te zitten. Krijgt eten van spoorwegpersoneel en ze hebben m Joske genoemd.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 23 maart 2013 - 13:13

Bekijk berichtMar10, op 20 maart 2013 - 08:40, zei:

Sedert gisteren een volledig zwarte kat opgemerkt aan het station van leuven.
Vanmorgen zat hij er nog steeds, dus denk verloren. Iemand weet van een vermiste kat in het Leuvense?

Ik heb die kat ooit bijna meegepakt. Die zat daar midden in spitsuur gewoon te zitten met zijn pootjes onder zich. Ik vond niet dat hij op zijn plaats zat. Dus ik zet mijn spullen neer en wil hem pakken. Toen kwam een NMBS-personeelslid, dus ik vroeg of ze de kat kenden en of die daar al lang zat. 't Is inderdaad Jos de stationskat, ze hebben hem voor muizen. Hij krijgt eten en drinken en kan onder die containers. Ik ben er niet helemaal blij mee, waar gaat die naar de kattenbak, denk niet dat hij binnen kan als het koud of slecht weer is... Maar heb al gezien dat ze zijn water verversten toen dat bevroren was. Ik moet vaak de trein nemen op perron B, waar Jos zit. Heb hem al een paar keer warm geaaid als het koud was en ik op de trein moest wachten.
Hopelijk komt hij niet onder een bus, trein of auto terecht. Hij lijkt een gezond wantrouwen te hebben, dus laat zich hopelijk niet pijn doen door mensen die het slecht menen. Jos lijkt zich daar wel goed te voelen, aan zijn gedrag en lichaamstaal te zien. En hij ziet er ook goed uit, goed gewicht, mooie vacht, propere ogen, oren etc.

Maar ik vond het ook maar een rare plaats voor een kat... Heb al gedacht om een vervoersmand die wat gebarsten is vanonder daar te zetten met een dekentje in, zodat hij warm kan slapen...

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 23 maart 2013 - 13:24

Wel erg dat hij daar zit zonder beschutting in de koude. :( Gelukkig krijgt hij daar dan toch eten. Ik snap niet dat er niemand van dat personeel een bakje zet voor hem waar hij in kan schuilen. Ocharme Joske. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 23 maart 2013 - 19:27

Bekijk berichtNasa, op 23 maart 2013 - 13:13, zei:

Ik heb die kat ooit bijna meegepakt. Die zat daar midden in spitsuur gewoon te zitten met zijn pootjes onder zich. Ik vond niet dat hij op zijn plaats zat. Dus ik zet mijn spullen neer en wil hem pakken. Toen kwam een NMBS-personeelslid, dus ik vroeg of ze de kat kenden en of die daar al lang zat. 't Is inderdaad Jos de stationskat, ze hebben hem voor muizen. Hij krijgt eten en drinken en kan onder die containers. Ik ben er niet helemaal blij mee, waar gaat die naar de kattenbak, denk niet dat hij binnen kan als het koud of slecht weer is... Maar heb al gezien dat ze zijn water verversten toen dat bevroren was. Ik moet vaak de trein nemen op perron B, waar Jos zit. Heb hem al een paar keer warm geaaid als het koud was en ik op de trein moest wachten.
Hopelijk komt hij niet onder een bus, trein of auto terecht. Hij lijkt een gezond wantrouwen te hebben, dus laat zich hopelijk niet pijn doen door mensen die het slecht menen. Jos lijkt zich daar wel goed te voelen, aan zijn gedrag en lichaamstaal te zien. En hij ziet er ook goed uit, goed gewicht, mooie vacht, propere ogen, oren etc.

Maar ik vond het ook maar een rare plaats voor een kat... Heb al gedacht om een vervoersmand die wat gebarsten is vanonder daar te zetten met een dekentje in, zodat hij warm kan slapen...

Ah dus het gaat niet om een vermiste kat, maar een kat die het spoorwegpersoneel daar met opzet geplaatste heeft?
Mylo Banner

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 24 maart 2013 - 14:44

Bekijk berichtFarailde7, op 23 maart 2013 - 19:27, zei:

Ah dus het gaat niet om een vermiste kat, maar een kat die het spoorwegpersoneel daar met opzet geplaatste heeft?

Ja, inderdaad, ze hebben die speciaal voor de muizen genomen. Hij krijgt eten enz. Wordt best wel goed verzorgd. Er zijn veel katten die minder hebben, maar mijn hart doet ook wel pijn als het zo koud is, of als ik denk aan die bussen die daar rijden enzo. Ik heb erover gedacht om hem stiekem te ontvoeren, 's nachts ofzo. Maar hij ziet er gelukkig uit, en ik denk dat ze dan gewoon een nieuwe kat daar gaan zetten.

Mar10
Mar10
  • 25 berichten

#14 Geplaatst 26 maart 2013 - 10:53

Ik let er nu ook op en er staat altijd natvoer, droogvoer en water blijkbaar. Ook in de opening om Onder de containers te gaan. Heb ook al gedacht dat het erg is, zo helemaal zonder liefde en aandacht en een knusse warme zetel. Maar ik heb me vroeger jarenlang ontfermd over een vondeling en die kwam enkel binnen als de deur openbleef, van het moment dat ik de deur dichtdeed en ze niet meer buitenkon, kroop ze bevend tegen de deur. Heeel erg, vooral als het koud was. Maar denk dat ze er wel tegen bestand zijn.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 28 maart 2013 - 18:52

Ik denk het ook, al is het een heel ander leven dan wij onze katjes bieden. Zolang Jos er gelukkig en gezond uitziet... Ik zag daarstraks ook nog dat er op minstens 3 plaatsen eten staat, er stond net vers natvoer op een bordje klaar. Die wordt stiekem toch wat verwend met allerlei lekkere hapjes :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden