Spring naar inhoud

- - - - -

andere voeding door leverontsteking

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Marjohke
Marjohke
  • 408 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 maart 2013 - 17:57

Hallo allemaal,

Mijn kleinste katje heeft een maag en leverontsteking opgelopen (heeft de hele week overgegeven)
en krijgt nu Eukanuba Intestinal veterinary.
Ik heb een voedingsschema gemaakt, en ga ze vanaf morgen op vaste tijdstippen voeren.
Mijn andere 2 katten eten niet van dezelfde brokken omdat die speciaal voor maagproblemen zijn en zij die niet nodig hebben.
Ik wou dus weten of 4x per dag voeren genoeg is..
'S nachts zet ik geen voeding meer, dit deed ik vroeger wel.. kan dit kwaad?

We hebben de aanbevolen porties van op de zakken gevolgd dus dit zou toch ongeveer moeten kloppen met de werkelijkheid.
De andere katten krijgen Friskies, en af en toe Purina one.
Ik geef ze geen vlees meer en ook geen tafelrestjes want ik ben bang dat de anderen het ook kunnen krijgen dmv verkeerde voeding. Ook ga ik ze in aparte ruimtes voeren omdat de kleinste anders ook van het andere voer gaat eten.

Ik wou even weten hoe jullie dit aanpakken als je een kat hebt die niet alles kan of mag eten,
of die ook lever of maagproblemen heeft.

alvast bedankt!

groetjes

Bewerkt door Marjohke, 20 maart 2013 - 17:58.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 20 maart 2013 - 19:28

Friskies is ook zo geen goede voeding hoor, purina one kan er nog mee door, maar je kan mss eens kijken om kwalitatief een betere voeding te geven voor iedereen.
Mss moet het maag en darm sparend dieet niet voor altijd gegeven worden.
Sanabelle is een goed droogvoer, je kan het bestellen online via zooplus.nl zelfs in zakken van 10 kg wat toch weer voordeliger uitkomt. Er is zelf een graanvrije versie van.

Apart ze eten geven is niet simpel, ga je het droogvoer van de andere katten dan weg nemen anders kan de kleinste nog eraan gaan eten.
Mss ze best in aparte kamers eten op vaste tijdstippen maar of dit met droogvoer gaat lukken is nog maar de vraag, met natvoer gaat dat wel ik geef ze smorgens en savonds natvoer en droogvoer staat dag en nacht ter beschikking want hier eten ze 's nachts ook. Je zal het moeten uittesten, meestal eten ze ook niet al het droogvoer dat je geeft direct  op. Een kat gaat dikwijls kleinere hapjes eten.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2013 - 13:08

Ik zou toch ook niet enkel droogvoer gaan geven.