Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Wat heb je gekocht vandaag???

• Log in om te reageren
7673 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#1321 Geplaatst 20 maart 2011 - 19:54

een barbecue :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1322 Geplaatst 20 maart 2011 - 20:18

Nieuwe schoenen. :)

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1323 Geplaatst 20 maart 2011 - 20:20

gisteren rompertjes voor de poezels (dat zijn eigenlijk babytruitjes maar als je er de onderkant afsnijdt en het omzoomt zijn ze ook heel geschikt voor onze kleine blote donders) en wol (ik ben bezig met het maken van truitjes voor onze kleine blote donders)

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#1324 Geplaatst 20 maart 2011 - 22:47

lathyrus zei:

gisteren rompertjes voor de poezels (dat zijn eigenlijk babytruitjes maar als je er de onderkant afsnijdt en het omzoomt zijn ze ook heel geschikt voor onze kleine blote donders) en wol (ik ben bezig met het maken van truitjes voor onze kleine blote donders)

hmmmmm dat klinkt interessant, ga je ze hier laten zien als ze klaar zijn? :thumb: :LOL:
*

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1325 Geplaatst 20 maart 2011 - 22:55

ja hoor, k wil daar best fotootjes van plaatsen, maar je niet teveel van voorstellen aub ;) , t is de eerste keer dat ik kattentruitjes maak en ik ben niet bepaald een handige henriëtte, maar ik doe mijn best en oefening baart natuurlijk kunst, ik verwacht dat de eerste exemplaren gene vetten gaan zijn maar de volgende dan beter gaan worden :)
Van de rompertjes kan ik al fotootjes plaatsen,k heb er al een paar omgezoomd, maar die moet je waarschijnlijk niet zien? (op de markt kon je 5 rompertjes kopen voor 8,5 euro, als je dan ziet wat je moet betalen in de dierenwinkel voor zo een katten of honden shirtje, amai, groot verschil toch, we hadden eerst gekocht voor baby van 1 maand oud maar hebben gisteren er nog 5 gekocht voor baby van 3 maand oud, die van 1 maand zitten wel goed maar voor onze Ramses en Yoshi is wat groter toch beter)

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#1326 Geplaatst 21 maart 2011 - 11:16

* :thumb: ik wil alles zien :LOL:
:cry: op dat gebied heb ik echt twee linker handen :lachen:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1327 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:00

de rompertjes van de poezels kan ik al laten zien, dat is gewoon de onderkant er af knippen en omzomen, dat kan iedereen ;) (ik weet niet of je een romper kent? Dat is een truitje met drukknopjes tussen de beentjes van de baby, we hebben eerst voor 1 maand oud gekocht maar hebben nu nieuwe voor baby's van drie maand oud gekocht, die gaan beter zitten voor onze Rames en onze Yoshi)
Als je wil kan ik je gegevens doorgeven van een dame die shirts maakt voor poezen van fleece, voor kitten shirt vraagt ze 3 euro en voor volwassen kat shirt 5 euro, dat is toch wel heel goedkoop als je eens kijkt naar de prijzen van dierenkleding in de winkel (daar val je van achterover)

Diddl in zijn romper

Geplaatste afbeelding

ramses in zijn romper

Geplaatste afbeelding

yoshi in haar romper

Geplaatste afbeelding

thor in zijn romper

Geplaatste afbeelding

hier 3 van de 4 in de buitenren met hun truitjes aan
Geplaatste afbeelding

rugpand van truitje waar ik aan aan t haken ben (oorspronkelijk was dat een vierkante lap voor een gehaakte quilt, het is de bedoeling dat ik er nog een borststuk voor haak en een buikstuk maar er gaan geen armgaten zijn, hun poten gaan dus vanonder het truitje steken en het truitje gaat op zijn plaats gehouden worden door het buikstuk en het borststuk,t is de eerste keer dat ik het doe en t is een probeersel hé)
Geplaatste afbeelding

ik was al begonnen aan t rugstuk van een tweede truitje voor onze Ramses, meende het op dezelfde manier dan bovenstaand te doen, maar denk dat ik het ga uittrekken en ga herbeginnen en in t rond ga haken en toch ga proberen om armgaten te krijgen waardoor ze hun poten kunnen steken maar dat gaat zoeken en uitproberen worden
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1328 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:01

ps: ze hebben de rompers omgekeerd aan, t geen dat bij de baby op de buik zit zit bij de poezels op de rug ;)

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1329 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:36

en voor de gehaakte truitjes die een platte steek gaan hebben zoals  breiwerk hebben we in veritas leuke dingen gekocht om op de rug te  bevestigen, bv voor onze Ramses zo een "etiket" of hoe noem je dat met  "friends" erop omdat hij altijd met iedereen vriendjes wil zijn en twee  leuke gele bijtjes omdat hij zo een bieke is en dat gaat goed passen op  zijn rode truitje, voor onze yoshi wordt het een roze truitje met iets  van hello kitty er op achteraan en ga ik proberen om aan haar nek een  boord van bloemen te haken, onze thor is een echte spring in t veld en  krijgt een geel truitje met achteraan een roze puit (kikker) erop omdat  een kikker ook zo heen en weer springt en onzen diddl krijgt achteraan  op zijn blauw truitje de tekst "supervisor" (hij is de  big chief hier)  en drie of zes sterren erbij (omdat hij onze ster is, hij is eigenlijk t  kneusje van den hoop, heel klein, chronische ontsteking van dikke en  dunne darm en hcm positief en regelmatig ziek maar hij is zo een lieverd  en voor ons is hij gewoon onze grote ster en als het me lukt om  truitjes te maken dan heb ik nog een hele hoop ideeën voor in de  toekomst, in de veritas kan je echt vanalles kopen voor handwerk)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1330 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:42

Oh zo schattig die rompertjes :love4: , ze laten het precies wel heel goed toe allemaal? Daar heb ik schrik voor dat Milo het gaat weigeren als wij hem eentje willen geven :(
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1331 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:52

we dachten dat ook dat het problemen ging geven, vandaar dat we eerst maar geprobeerd hebben met de goedkope rompertjes, als ze t niet wilden dragen was 8,5 euro nu ook niet bepaald een groot verlies ;)
Maar ze laten ze mooi aandoen en sprinten er het hele huis en de ren mee door, het kan hen gewoon niet geven :d
Mij was verteld dat als je een kat aankleed dat ze dan stokstijf gaan staan en zich op hun zij laten vallen, niks van dat dus.
Misschien kan je ook eens proberen met zo een rompertje?
We hebben ze op de markt gehaald, werden per vijf verkocht voor 8,5 euro en de meneer zei om het met eentje te proberen en als de katten het niet wilden mochten we de andere 4 terugdragen en kregen we ons geld terug.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1332 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:55

lathyrus zei:

we dachten dat ook dat het problemen ging geven, vandaar dat we eerst maar geprobeerd hebben met de goedkope rompertjes, als ze t niet wilden dragen was 8,5 euro nu ook niet bepaald een groot verlies ;)
Maar ze laten ze mooi aandoen en sprinten er het hele huis en de ren mee door, het kan hen gewoon niet geven :d
Mij was verteld dat als je een kat aankleed dat ze dan stokstijf gaan staan en zich op hun zij laten vallen, niks van dat dus.
Misschien kan je ook eens proberen met zo een rompertje?
We hebben ze op de markt gehaald, werden per vijf verkocht voor 8,5 euro en de meneer zei om het met eentje te proberen en als de katten het niet wilden mochten we de andere 4 terugdragen en kregen we ons geld terug.

Dat is inderdaad terug een ideaal idee (je zit vol met goede ideeën vandaag ;) ). Wij wilden direct een trui'tje en vestje gaan passen in de winkel zelf, maar als hij het dan echt niet wil verdragen, staan we daar dan ook mooi :lachen:

5 rompers voor 8,5 euro is echt spotgoedkoop. Welke leeftijd of maat neem je dan? Ik heb totaal geen besef van kinderkleren :oops:
Heb jij ook een poezel met een dikke pens? Dat is ook mijn grote vrees, dat zijn buik er niet gaat in passen :lachen: , verder moet hij nog groeien, maar zijn buik hangt echt :oops: en een sphynx op regime zal wel een illusie zijn? O:)

Bewerkt door Spanishke, 21 maart 2011 - 17:56.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1333 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:59

Ik heb er hier eentje gekocht in Kruidvat voor onze Bebbel (na haar operatie) maar ze was er nog rapper uit dan in :lachen: :lachen: :lachen:

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1334 Geplaatst 21 maart 2011 - 18:17

we hebben eerst rompertjes gekocht  voor baby van 1 maand, die zitten goed voor iedereen maar t best voor onzen thor, dat is onze jongste
Deze zaterdag hebben we een maat groter gekocht, voor baby van 3 maand en dat zit beter op onze ramses en yoshi vinden we, diddl zijn penske hangt nogal door (door operatie) en onze ramses is toch ook een speklapke vinden we (die weegt 4,5 kg)

We hebben onze kleine donders gemeten dan kan je vergelijken met de jouwe:

yoshi: buikomtrek: 37 cm en van onderkant nek tot begin staart 38 cm
Thor: buikomtrek: 34 en afstand nek tot staart 39
Ramses: buikomtrek 39 en afstand nek tot staart 37
Diddl: buikomtrek 37 en afstand nek tot staart 34

je woont niet ver van ons, wij wonen in wichelen, we hebben ze gekocht op de markt in aalst.
De rompers van 1 maand zijn allemaal zoals diegenen waar hier foto van staat plus nog een witteke met vliegertjes erop (geen vliegers waar mensen in zitten maar zo van die vliegers waar je mee gaat vliegeren)
De rompers van 3 maand zijn merendeels blauwe, overal staat een hondje op met een ander tekstje, als je wil kan ik er wel eens een fotootje van maken en hier posten.
Als je zulke rompers wil en je wil niet op zoek gaan naar dat kraam op de markt van aalst (begint dat maar eens uit te leggen waar het staat, het staat in ieder geval in de gang van groenten en fruit, er staat nog een ander kraam naast dat ook rompers en kledij verkoopt, als je vertrekt van aan de groenten en fruit en je wandelt in de richting van vlees en brood en bloemen dan is t aan je linkerkant) dan willen wij er best omgaan voor jou als je zegt welke je wil en je er bij ons thuis dan wil omkomen.
Ik wil ze opsturen ook maar dan komen er natuurlijk verzendkosten bij en de verzendkosten gaan waarschijnlijk bijna evenveel zijn dan dat de rompers kosten (we hebben onlangs pakje verstuurd van onder 1 kg en dat was iets meer dan 6 euro).
Als je liever zelf op zoek gaat naar rompertjes dan is dat natuurlijk ook goed ;) , het is maar een aanbod van de ene sphynxmutti naar de andere sphynxmutti :)

Bewerkt door lathyrus, 21 maart 2011 - 18:18.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1335 Geplaatst 21 maart 2011 - 18:27

Ik heb juist onze dikke patat eens gemeten en verschiet er toch een beetje van aangezien hij nog wat moet groeien :o , allez dat denk ik toch, want hij moet nog 9 maand worden?

Buikomtrek: 40 cm
Afstand nek tot staart: 34 cm

Dat zal dus een rompertje worden voor nen dikke baby :x

Hebben ze ook rode rompertjes? Het maakt niet echt uit wat er juist op staat, maar geen roze (zegt vriendlief), ik vind die met de streepjes ook wel heel schattig :love3:

Wichelen ligt tussen Aalst en Overmere. Mijn ouders zijn van Overmere en daar komen we elke week dus eigenlijk zou dat wel heel goed te doen zijn :thumb:
Heel lief dat je dat zou willen doen :thumb: en zo kunnen we stiekem die prachtige bloterikjes eens komen knuffelen :loveshower:

Wanneer zou je terug gaan naar die markt? Ik denk dat hij nog wat moet groeien en dat we dus best nog even wachten?
Geplaatste afbeelding