Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Wat heb je gekocht vandaag???

• Log in om te reageren
7673 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1576 Geplaatst 07 juni 2012 - 16:54

Deze marble (knikker) hanger, die mijn nichtje heeft gemaakt. Zij maakt zelf kralen van glas, kijk ook eens op Justmade Lampwork Beads by JustMade on Etsy of op www.justmade.nl

marble.jpg

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1577 Geplaatst 17 juni 2012 - 23:44

Ik was vandaag op de kattenshow in Deinze!! Enne.. ik heb oh zo ferm op mijn tanden moeten bijten.... ;)

Wat kocht ik??
- voor de poezels: 5 hengeltjes, 2 catnip speeltjes, lichtgevend speeltje, speeltjes met pluimen aan

- voor mij: een leuke gilet zonder mouwen voor op minder warme avonden deze zomer! Er staat een prachtpoes op geborduurd :loveshower:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1578 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:37

Ben vandaag bij Brantano die puntjes uit de Dag Allemaal gaan uitwisselen voor rugzakjes van Disney :dancer: ! Bedankt voor wie meespaarde voor mij :hug:
Natuurlijk keek ik "terloops" even bij de zomerschoenen....
En.......... wat had je gedacht :eDance:

Ik zag er deze leuke zomerschoenen, lekker licht, frisse kleurtjes, én mijn dikke steunzolen kunnen erin!!
Nog een pluspuntje: ze waren echt niet duur: 29,95€

Geplaatste afbeelding

Guest_MaJu_*
Guest_MaJu_*

#1579 Geplaatst 19 juni 2012 - 13:58

Het was niet echt vandaag, maar een paar dagen geleden heb ik een digitale alcoholtester voor in de auto gekocht.

Blijkbaar worden deze vanaf 1 juli verplicht in Frankrijk.

Men is daar van plan om hierop vooral aan de Peages te controleren en op het niet aan boord hebben van een goedgekeurde alcoholtester staan boetes van 68 euro.

Die tester kostte 13 euro en dat is al bij al een kleine kost om een boete te vermijden.

Daarenboven kan het ook leuk zijn (en een beetje fout ook) voor op feestjes ;)

Kaprice
Kaprice
  • 4.728 berichten
  • 3 katten

#1580 Geplaatst 19 juni 2012 - 14:40

Alcoholtester verplicht in Frankrijk
Het decreet dat de aanwezigheid van een alcoholtester verplicht voor alle bestuurders is op 28 februari 2012 in het Franse Staatsblad verschenen. Deze regel geldt ook voor toeristen en gaat in werking op 1 juli 2012. Wie niet in orde is tijdens de overgangsperiode, tussen 1 juli en 1 november 2012, zal een waarschuwing krijgen. Vanaf 1 november 2012 word je bestraft met een boete van € 11.
De alcoholtester
Het gaat om blaastests die voorzien zijn van een vermelding “NF” (Norme Française). Deze alcoholtests zijn onder andere verkrijgbaar bij de apotheek en auto speciaalzaken (stukprijs ongeveer € 2). De tests blijven ongeveer 2 jaar geldig. Een elektronische tester die voorzien is van de vermelding “NF” is ook toegestaan, maar deze kost € 100 tot € 150.
Hoe gebruiken?
Bedoeling is dat de bestuurder bij twijfel over zijn alcoholgehalte zelf kan bepalen of hij wel of niet zijn een voertuig te besturen. Het gebruik van de test is niet verplicht. Aangezien je bij een controle steeds een niet-gebruikte test moet kunnen voorleggen, is het raadzaam om minstens twee alcoholtesters aan te kopen. Als je de test wil gebruiken, wacht je best een half uur na je laatste consumptie om een zo correct mogelijke benadering van je alcoholgehalte te krijgen.
Waarom?
Rijden onder invloed is één van de belangrijkste oorzaken van dodelijke ongevallen, ook in Frankrijk.
De Franse overheid werkt daarom op twee pistes:
  • Sinds 1 december 2011 geldt de verplichting voor (uitgaans)gelegenheden die alcohol serveren en ’s nachts open zijn om hun klanten alcoholtests ter beschikking te stellen.
  • Vanaf 1 juli worden alle bestuurders verplicht een alcoholtest in de wagen te hebben. De wet “Elke bestuurder van een gemotoriseerd voertuig, uitgezonderd bromfietsen, moet in het bezit zijn van een nog niet gebruikte alcoholtest (éthylotest).”

Karinvd
Karinvd
  • 215 berichten
  • 2 katten

#1581 Geplaatst 19 juni 2012 - 17:31

Via marktplaats dit boek gekocht:

Geplaatste afbeelding

Mijn vader had laatst het vogelboekje "Zien is kennen" gekocht via marktplaats en zat daar in te kijken, dit boek werd daar achterin vermeld.

Het boek is van 1975, ouder dan ik :d en ongetwijfeld met veel dingen achterhaald maar vond het toch leuk om te hebben.

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#1582 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:06

autorijlessen, een hoop geld maar voor mijn toekomstige baan heb ik een rijbewijs nodig

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1583 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:13

Ginger-en-Noortje zei:

Deze marble (knikker) hanger, die mijn nichtje heeft gemaakt. Zij maakt zelf kralen van glas, kijk ook eens op Justmade Lampwork Beads by JustMade on Etsy of op www.justmade.nl

Bijlage monthly_06_2012/post-234-1351068761,2684.jpg

heel mooi, kwijl kwijl kwijl
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1584 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:15

ik heb alle dagen al wat gekocht de laatste dagen, eerste een buggy voor de poezels, dan een heel mooie sjakos , dan glitterpoeder voor op mijn nagels, dan veren en nog speeltjes voor de poezels en vandaag dan een salon tafeltje van een paar lieve dames van op t forum
En ik ben nog niet uitgekocht
Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#1585 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:16

nieuw bed Boxspring, en nieuw salon wit leder en 174kg katten eten en  en nog veel te veel eigenlijk

Kaprice
Kaprice
  • 4.728 berichten
  • 3 katten

#1586 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:18

amai wie heeft er de lotto gewonnen 8)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#1587 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:20

Een nieuw paspoort en een pak wijn met 33 % korting :LOL:

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1588 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:31

net paar mooie oorbellen gekocht van de nicht die kralen maakt

https://www.etsy.com...=purchase_buyer

er staan nog ontzettend mooie dingen op, wel duur vind ik , en ik vind het jammer dat er dan geen kettingske of armbandje bij is, als ik daar kralen koop wat moet ik daar dan mee doen?
Ik ben allesbehalve handig
Maar ze zijn zo mooi :heart:
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#1589 Geplaatst 19 juni 2012 - 23:06

In Milaan goed mijn best gedaan: een drie-kwart broek, mooie topjes, lingerie, producten voor lichaamsverzorging, nagellak en een paar schoenen.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#1590 Geplaatst 19 juni 2012 - 23:12

Midas zei:

nieuw bed Boxspring, en nieuw salon wit leder en 174kg katten eten en  en nog veel te veel eigenlijk

174 kg katteneten?
:o
Dat is veel katteneten zunne ;)
Geplaatste afbeelding