Spring naar inhoud

- - - - -

fientje terkt haar haren uit

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
rexan
rexan
  • 348 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 20 maart 2013 - 22:34

ons ragdollkittentje fientje van bijna 8 maand trekt haar haar uit, het begon op haar rug 1 plek misschien raar maar het was waar de bruine kleur doorkomt, maar nu heb ik net gezien dat op haar buikje aan de achterpootjes ook een kaal plekje heeft.ze is nu wel haar kittenvacht aan het verliezen en mooi aan het verkleuren, verder krijgt ze ook elke maand een pipetje van advantage en wordt ze om de dag gekamt.
zou het het aan de voeding een allergie of zo kunnen liggen of zou het toch zijn omdat ze haar kittenvacht verliest,want ze doet het alleen maar op die plekkenSAM_1889.jpg SAM_1886.jpg

Bewerkt door rexan, 20 maart 2013 - 22:34.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 20 maart 2013 - 22:44

Nelle hier is allergisch aan advantage, ik merkte tijdens het kammen dat er vacht in haar nekje loskwam een paar dagen nadat ik het haar had toegediend.
Heb ook vernomen dat dit toch wel vrij veel voorkomt, dus misschien is het een reactie daarop?
Ik zou even contact opnemen met je DA hierover.

Katje_72
Katje_72
  • 273 berichten

#3 Geplaatst 21 maart 2013 - 08:29

Klopt, ons Lientje is ook allergisch aan advantage. Ze kreeg na het toedienen ook altijd jeuk en kale plekjes. Sinds ik met advantage gestopt ben heeft ze daar geen last meer van.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#4 Geplaatst 21 maart 2013 - 09:38

Ik denk ook dat het een allergische reactie is
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 21 maart 2013 - 14:46

Dat ze haar verliest op de plaats waar het pipetje is gezet ok, maar denk niet dat het elders een probleem zou geven toch nog nooit meegemaakt.
Mss eens naar de da gaan en laten controleren het kan van alles zijn.

rexan
rexan
  • 348 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 21 maart 2013 - 17:33

ze was als eens nagekeken door de dierenarts maar ze konden niks vinden,heb nu nieuwe afspraak gemaakt en ga maandag met ons Fientje nog eens terug om toch nog eens goed allemaal na te laten kijken en kan ik het gelijk eens vragen van de advantage, weet dat ons kimmy daar niet tegen kan want zij krijgt dan kaleplek en jeuk in de nek

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 21 maart 2013 - 18:57

Stress ??