Spring naar inhoud

- - - - -

Naam kittens

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
CharlyHappyLola
CharlyHappyLola
  • 71 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 21 maart 2013 - 13:05

Hallo iedereen!

Ik heb gehoord dat de namen die aan kittens van éénzelfde nest gegeven worden dikwijls beginnen met dezelfde letter, volgens een bepaalde maand/periode van het jaar. Klopt dit? En zo ja, waar kan ik meer info vinden hierover?
Ben al een beetje op zoek naar info moest ik ooit een nestje hebben van Charly en Lola :catplay
Bedankt!
:)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 21 maart 2013 - 13:09

Dat is niet verplicht, de meeste cattery's doen dit om hun het gemakkelijker te maken over welk nestje het gaat.
Alleen bij honden is dit verplicht. :)

Je kan dus gerust zelf kiezen, wat je ook kan doen is in thema's werken, is ook heel leuk. :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 25 maart 2013 - 12:00

inderdaad, ons Dahlia komt van cattery serenity en haar thema was "bloemen" :)
banner

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 25 maart 2013 - 12:20

Bij Nelle heb ik haar naam zelf mogen kiezen, maar het moest wel met een N beginnen.

Als we zelf kittens hebben ga ik het alfabet niet volgen, alleen al de namen met een A zijn zo beperkt, ga gewoon namen kiezen die ik zelf heel mooi vindt zonder dat ik moet rekening houden met een beginletter.

Jilly57
Jilly57
  • 136 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 25 maart 2013 - 19:50

Het is net waar de fokker zelf voor kiest. Het is dus niet verplicht.
De ene fokker doet het wel op alfabet, de ander gebruikt weer een thema, en er zijn er ook die naar het karaktertje van de kittens kijkt.
Mss is het leuk om ook hier een lijst met namen samen te stellen zoals ik deed op FB?
De lijst is dan voor een ieder die even geen kittennaam weet en ook zelf kunnen aanvullen.
Of is er al zoiets hier?
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 25 maart 2013 - 21:42

Er is al een topic waarin iedereen de namen van zijn katjes kan toevoegen ;)

http://www.kattensit...ten#entry882913

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 26 maart 2013 - 13:51

of je vraagt aan de kittenkopers om de naam te kiezen en je zet er een voorzetsel voor :)

CharlyHappyLola
CharlyHappyLola
  • 71 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 juli 2013 - 15:08

Ik heb uiteindelijk geopteerd om de keuze aan de toekomstige baasjes te laten. Ik vond dit leuk toen wij ons Lola mochten gaan halen dus nu hebben we een Yala, Izzy en Bo (3 meisjes)
Bedankt allen voor jullie advies ! :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 18 september 2013 - 10:06

Bekijk berichthilleke, op 25 maart 2013 - 12:20, zei:

Als we zelf kittens hebben ga ik het alfabet niet volgen, alleen al de namen met een A zijn zo beperkt, ga gewoon namen kiezen die ik zelf heel mooi vindt zonder dat ik moet rekening houden met een beginletter.

Vind je?
Meer dan genoeg keuze per letter vind ik. Ik doe per nest een andere letter. Dat maakt het zoeken naar  namen toch iets beperkter.

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#10 Geplaatst 18 september 2013 - 10:59

Bekijk berichtelixeryen, op 18 september 2013 - 10:06, zei:

Vind je?
Meer dan genoeg keuze per letter vind ik. Ik doe per nest een andere letter. Dat maakt het zoeken naar  namen toch iets beperkter.

Heb al lijstjes gemaakt en diegene die ik mooi vindt met een A zijn enorm beperkt, dus ik vermoed dat we een aparte smaak hebben qua namen. ;)
Sommige letters vooraan in het alfabet heb ik zelfs geen enkele naar mijn smaak gevonden :oops: