Spring naar inhoud

- - - - -

taart magazine van d******ini

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 maart 2013 - 16:31

Momenteel spotgoedkoop te koop met wat spulletjes bij, waarschijnlijk wel bekend van o.a. TV. Ik weet niet of het vermeld staat in het magazine, maar de glittertjes die er bij zitten van Rainbow Dust met vermelding 'the sparkle range' zijn dus NIET eetbaar. Ze mogen wel gebruikt worden op decoratie die nadien verwijderd wordt. Het wordt vermeld op de website van Rainbow Dust trouwens, het is dus niet iets wat ik zomaar verzin, het mag trouwens al een hele tijd niet meer verkocht worden als 'eetbaar'. Dit wou ik jullie maar even meegeven, want het zijn wel heeeeel leuke glittertjes en het is spijtig dat ze er nog geen eetbare variant van kunnen maken op dit moment (ook andere merken niet trouwens).

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 maart 2013 - 17:18

Heb ze ook (gekocht voor de toebehoren om mee te knutselen, haha). Je ziet wel dadelijk dat het geen eetbare glitters zijn, vind ik. Toch inderdaad gek dat ze dit dan bij zo'n boekje verkopen...

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 maart 2013 - 17:45

Er is lang een grijze schemerzone geweest qua voedselveiligheid. Iedereen die met gezond verstand bezig was, wist dat het niet eetbaar was. Er waren ook heel bekende taartdecorateurs en auteurs die hun hoofd in het zand staken (en nog steeds trouwens) en dit doodleuk toch gebruikten en samen met hen een hele hoop huisvrouwen. Het is sinds vorig jaar pas dat het officieel niet meer mag verkocht worden als 'eetbaar'. Er staat in het boekje blijkbaar wel vermeld dat het niet wordt aangeraden om het op te eten, maar dat het niet giftig is als je het toch op eet. Het staat er op een vage manier inderdaad bij, maar toch..... . Je gaat vlinders voor je cupcakes mooi laten glitteren en dan moet je die er af halen want eigenlijk zijn ze niet meer eetbaar, dat doet toch niemand en zeker geen kinderen want die vinden dat zooooo mooi.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 22 maart 2013 - 18:18

ik zou hier toch maar ns melding van maken bij de consumentendienst (test aankoop of zo), want als dit niet duidelijk op die verpakking van die glittertjes staat vind ik dit echt niet kunnen en zullen er vele glittertjes in de maagjes van kindjes belanden vermoed ik :8

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 maart 2013 - 18:34

Ik weet niet of het er op staat en of het er op moet staan eigenlijk. Maar het magazine gaat over taartdecoratie en legt uit hoe je dit moet doen, inclusief het gebruik van de glittertjes, het geeft maar vaag aan dat het beter niet wordt opgegeten maar dat het niet giftig is als je dit toch zou doen. De mensen vertrouwen op het magazine, ze gaan niet alle pietlullige kleine lettertjes lezen op de verpakking van dat heel kleine potje. Kauwgom is ook niet giftig mocht je het toch doorslikken, er staat nergens op de verpakking (net op sportlife gekeken :) ) dat het niet dient om op te eten.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 maart 2013 - 20:26

Bekijk berichtwendyv123, op 22 maart 2013 - 18:34, zei:

Ik weet niet of het er op staat en of het er op moet staan eigenlijk. Maar het magazine gaat over taartdecoratie en legt uit hoe je dit moet doen, inclusief het gebruik van de glittertjes, het geeft maar vaag aan dat het beter niet wordt opgegeten maar dat het niet giftig is als je dit toch zou doen. De mensen vertrouwen op het magazine, ze gaan niet alle pietlullige kleine lettertjes lezen op de verpakking van dat heel kleine potje. Kauwgom is ook niet giftig mocht je het toch doorslikken, er staat nergens op de verpakking (net op sportlife gekeken :) ) dat het niet dient om op te eten.

Maar ja, iedereen weet dat je sportlife niet mag doorslikken. En dit geef je ook niet aan kindjes. In heb boekje worden de vlindertjes versierd met de glitter. Wie gaat in godsnaam die glitters nog terug verwijderen? Wij zouden dit al niet doen! Zeg maar tegen je kind: 'Mooi versierd, maar voor we het opeten, eerst de glitter eraf.'

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 22 maart 2013 - 20:52

Ik heb ze ook, die glittertjes, heb ze nog niet gebruikt, ga t wel op een zelfgemaakt kaartje gebruiken ipv op de taart....
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 maart 2013 - 23:56

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 maart 2013 - 20:26, zei:

Maar ja, iedereen weet dat je sportlife niet mag doorslikken. En dit geef je ook niet aan kindjes. In heb boekje worden de vlindertjes versierd met de glitter. Wie gaat in godsnaam die glitters nog terug verwijderen? Wij zouden dit al niet doen! Zeg maar tegen je kind: 'Mooi versierd, maar voor we het opeten, eerst de glitter eraf.'

dit is misschien een slecht vergelijk dat ik gemaakt heb, maar in principe hoor je ook te weten dat je die glittertjes niet mag opeten.... in de praktijk is het natuurlijk een andere zaak en weten zelfs professionals dit niet altijd. Ik vind zelf dat ze een ander soort van glansje hadden moeten gebruiken, ééntje dat wel opgegeten zou mogen worden.