Spring naar inhoud

- - - - -

Holebi's

• Log in om te reageren
111 reacties op dit onderwerp
Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 24 maart 2013 - 09:43

Bekijk berichtMauricke, op 24 maart 2013 - 09:21, zei:

Ik vind het jammer dat er in deze tijd nog discriminatie bestaat. :( Iedereen heeft recht op een menswaardig bestaan. :d Ik heb nog nooit mensen aan de deur laten staan zolang ze maar met goede bedoelingen komen. Mijn zonen hebben genoten van een relatief vrije opvoeding met een vrije mening. Ze zijn half Griek en kennen het verschil van cultuur tussen hun famillie ginder en hier.  In Griekenland is er heel weinig bespreekbaar en ze weten mochten ze gevoelens hebben voor een jongen dat ze daar niet meer welkom zijn.
Ook hebben ze ginder al heel veel discussies gehad over de keuze van hun vrienden. :evil: Mijn zoon zijn goede vriend is Albanees, mijn schoonzus is van Jamaica en mijn nichtje is van Chili. Ik zie dit als een verrijking want ik heb van deze mensen al veel geleerd. Tot mijn ergernis heb ik al dikwijls verhalen gehoord over discriminatie alhoewel het heel lieve mensen zijn.
Mijn oudste zoon werkte in de vakantie in de pizza hut en iemand van de klanten weigerde om bediend te worden door hem. Gelukkig heeft de baas de klant vriendelijk de deur gewezen.
Ik blijf erbij er wordt geen enkel kind rascistisch geboren maar wel grootgebracht. :neen:

Moh hoe erg! Een klant die weigert om door hem bediend te worden :o
Die zou bij mij nogal vliegen geloof ik
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 24 maart 2013 - 09:49

Bekijk berichtJo, op 23 maart 2013 - 11:20, zei:

Nu mijn vraag,
- Zijn er hier toevallig mensen aanwezig die het ook moeilijk hebben met twee mannen of twee vrouwen samen te zien als koppel? En wil je hier over je ding kwijt? Ik ga u hiervoor zeker niet verkeerd bekijken of u afschieten. Integendeel, ik wil daar zeker over praten om zo wijzer te worden.

- Uiteraard zijn er hier ook ouders op het forum. Hebben jullie dit gesprek al eens gehad met uw (puber)kinderen en hoe reageren zij hierop? Staan ze hiervoor open of is het vaak nog "een-ver-van-mijn-bed-show"?

Uiteraard KS-ers die hun gedacht hier over kwijt willen of ideeën hebben hoe je zo iets best aanpakt met tips and trucs zijn hier ook steeds welkom ;)

Vind dit een heel intressant topic, daarom dat ik nog een keer reageer :)

Je vraagt of er ouders zijn die dit wel eens met hun kinderen besproken hebben.. Nu heb ik zelf geen kinderen, maar mijn ouders hebben dit wel al vaker naar ons vroeger geuit.. Gesprekken daarover werden echt niet uit de weg gegaan..

Mijn ouders hebben zijn aliijd heel open en eerlijk geweest in die gesprekken, dat als we ooit op iemand van ons eigen geslacht zouden vallen dat ze daar zeker geen problemen mee zouden hebben en dat dit vaker voorkwam en het belangrijkste zou zijn dat wij gelukkig waren.
Ik weet wel dat mijn vader ooit zei dat hij er bij mij minder moeite mee zou hebben, dan bij een van mijn broers, maar dat dat gewoon ook een kwestie van wennen zou zijn.
Ik heb deze gesprekken altijd enorm gewaardeerd.

Zelf woon ik ook in een katholiek dorpje en jammer genoeg zijn er nog altijd mensen die hier niet mee om kunnen of willen gaan, hoewel dat er gelukkig maar weinige zijn..

Moeite met homo's of lesbische heb ik helemaal niet, maar net als bij iedereen... doe maar normaal dan doe je gek genoeg..
Wel heb ik bij een goede vriend die uit de kast kwam in het begin wel veel moeite gehad.. Ik was de eerste die hij het vertelde en ook dat hij een vriend had.. Natuurlijk geweldig voor hem, maar in het begin van zijn coming out begon hij zich enorm overdreven te gedragen, met handjes wapperen, andere stem opzetten..  Nu is hij gelukkig weer zichzelf .. een lieve man die op en top zichzelf is

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 24 maart 2013 - 11:10

Ik heb er nooit enig probleem mee gehad. Een collega is homo en hij vertelde me wel dat het de laatste jaren terug slechter is geworden voor holebi's, dat er terug meer onverdraagzaamheid is. Over het algemeen hebben we terug een stap achteruit gezet vind ik, ook naar gelijkgesteldheid voor vrouwen in het algemeen.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 24 maart 2013 - 13:21

Als zelf holebi zijnde vind ik het wel nodig dat het in het leerplan komt. Geen tientallen lessen, maar bij de les seksuele opvoeding hoort dit ook besproken te worden.  Goeie voorlichting kan veel problemen voorkomen zoals soa's en taboe's.

Zelf heb ik geen kinderen, maar ik werk wel met kinderen. Als ze "homo" als scheldwoord gebruiken, grijp ik in. Maar ook mijn collega's moet ik soms bijsturen over hun conservatieve gedachten. Zo hebben we een jongen van 13 jaar die zich soms nog graag verkleed in een vrouw en dit shockeerde hen allemaal. Ik heb hen dan zo goed mogelijk outside the box laten denken en zien dat het geen probleem hoeft te zijn. Samen komen we er wel stap voor stap. Maar zoals iemand zei, het begint bij de opvoeding. Discriminatie en racisme is aangeleerd, niet aangeboren.

Bewerkt door Vennen, 24 maart 2013 - 13:26.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 24 maart 2013 - 15:43

Ik heb ook totaal geen problemen met mensen homo's,....
Homo's zijn trouwens helemaal geweldig! Vooral diegene die echt een vrouwelijk kantje hebben. Fijne mensen om mee te praten.
En ze hebben vaak een goede stijl kwa kleding enzo. Je kan er veel van leren.

KingFredII
KingFredII
  • 9.494 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 1 katten

#21 Geplaatst 24 maart 2013 - 16:36

Mijn ouders zijn gescheiden en allebei hertrouwd, en mijn vader heeft dan nog een zoon en een dochter gekregen, naast de 2 zoons uit zijn eerste huwelijk.
Op een dag kwam mijn halfzus uit de kast.Haar moeder (calvinistisch) had het daar heel moeilijk mee. Mijn vader had daar geen probleem mee; wel met de keuze van vriendin.

Ikzelf heb er zelfs een grap van gemaakt. Mijn vader heeft 4 kinderen die allemaal 1 ding gemeen hebben: we vallen op vrouwen.
Maar wat denk je? Mijn halfbroer blijkt ook homo te zijn. Daar gaat mijn grap!
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 24 maart 2013 - 21:11

Hier word ik toch stil en krijg ik het kou van...

http://www.standaard...130324_00515828

Sabine2
Sabine2
  • 8.836 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 24 maart 2013 - 21:25

Pakske conservatievelingen  :evil: Echt, da vind ik zó achterlijk, een ander zijn geluk niet gunnen.
We zijn ondertussen wel in de 21ste eeuw hé :gek:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 24 maart 2013 - 21:58

Bekijk berichtCarowlina, op 24 maart 2013 - 15:43, zei:

Homo's zijn trouwens helemaal geweldig! Vooral diegene die echt een vrouwelijk kantje hebben. Fijne mensen om mee te praten.

qua kleding dan mag je niet naar gaypride gaan  LOL

Akasha
Akasha
  • 341 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 24 maart 2013 - 22:31

Vind ook dat dit bij de lessen seksuele opvoeding zou moeten besproken worden. In mijn geval werd het indertijd besproken in de godsdienstles, toen kwamen er jongeren spreken van Liever Spruitjes.

Ben zelf nogal open minded op dat vlak. Van mijn part doet iedereen met een ander wat ie wil tot zolang het maar met wederzijdse toestemming is.

En inderdaad, discriminatie is aangeleerd gedrag. Helaas in mijn omgeving een voorbeeld van zo'n gezin.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 25 maart 2013 - 09:06

Bekijk berichtmiranda, op 24 maart 2013 - 21:58, zei:

qua kleding dan mag je niet naar gaypride gaan  LOL

Ja neen, tuurlijk niet.
Maar in het gewone dagelijkse leven zijn de meeste homo's echt heel stijlvol gekleed.

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 26 maart 2013 - 21:13

Ook hier er absoluut geen problemen mee. Ik verschillende holebi vrienden. Ik vind wel dat er op school over gepraat moet worden. Geen uren/dagen... Maar toch een paar keer.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 26 maart 2013 - 21:20

Bekijk berichtCarowlina, op 24 maart 2013 - 15:43, zei:

Ik geef je volledig gelijk.

Homo's hebben meestal ook meer respect en begrip voor vrouwen :)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 26 maart 2013 - 22:28

Zo is dat Yossa.

Nu heb ik wel een zeer lastig voorval gehad.
Op school was mijn beste vriend een homo. Helaas was mijn huidig vriendje blijkbaar bi en is mijn beste vriend met mijn vriendje gaan lopen :roll:
Achteraf gezien wel grappig.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 26 maart 2013 - 23:30

Wel ik ben enorm aangenaam verrast dat jullie positief reageren.
Ik ben normaal gezien altijd iemand die lang wacht voor me te outen, altijd bang van de reacties. Zelfs hier op het forum haha, ook al zit ik achter een scherm en kennen jullie me niet :)

En om te lezen dat homo's meer respect tonen en aangename mensen zijn hoor ik uiteraard graag! :d ;)

Soms vraag ik me ook vaak af of mensen het aan mij zouden 'zien'... Bij mijn weten heb ik geen specifieke trekjes maar je weet maar nooit :d :)