Spring naar inhoud

- - - - -

Holebi's

• Log in om te reageren
111 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 27 maart 2013 - 15:40

Bekijk berichtJo, op 26 maart 2013 - 23:30, zei:

Wel ik ben enorm aangenaam verrast dat jullie positief reageren.
Ik ben normaal gezien altijd iemand die lang wacht voor me te outen, altijd bang van de reacties. Zelfs hier op het forum haha, ook al zit ik achter een scherm en kennen jullie me niet :)

En om te lezen dat homo's meer respect tonen en aangename mensen zijn hoor ik uiteraard graag! :d ;)

Soms vraag ik me ook vaak af of mensen het aan mij zouden 'zien'... Bij mijn weten heb ik geen specifieke trekjes maar je weet maar nooit :d :)

Nee hoor, je ziet er een vriendelijke welgezinde kerel uit! (ben rap even gaan piepen in mijn album met KS-ers gaan kijken -> te vinden in mijn onderschrift)!

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#32 Geplaatst 15 april 2013 - 17:49

Ik ben zelf ook homo, ik heb een relatie van 9 jr met een jongen uit hetzelfde dorp waarop ik ben opgegroeid.   Ondertussen huis gebouwd en zo, 3 katten in huis genomen...   Ik ben van regio brugge en ik heb nog nooit negatieve reacties gehad van mensen.   Mijn collega's weten het en zo, mijn ouders, vrienden, buren ...

Ik moet wel zeggen dat mijn vriend zijn ouders er wel problemen mee hebben.   Allee ze vonden het ok maar ze hadden zo liever dat niemand anders het wist.  Als we hier in nieuw huis kwamen wonen zei zijn pa bijvoorbeeld ook van je moet niet zeggen tegen buren dat jullie koppel zijn, de mensen hebben daar geen zaken mee... Zijn ouders hebben hem opgevoed met het idee dat hij zijn geaardheid zoveel mogelijk moet verbergen voor de buitenwereld.  Ze hebben hem altijd bang gemaakt, bijvoorbeeld dat hij geen vaste benoeming zou krijgen op zijn werk als homo.    Mijn vriend heeft in al die jaren dat ik hem ken nog nooit tegen een hetero gezegd dat hij homo was.   Ook als we bijvoorbeeld weggaan met zijn ouders en we komen een homo tegen dan kan die pa daar niet mee overweg. Hij is al eens gewoon weggelopen en naar huis gegaan, gewoon omdat we goeiendag gezegd hadden tegen iemand op een plaats waar die pa nog mensen kende.  Met zijn ouders heb ik een goede band maar voor de rest hebben ze nooit tegen iemand gezegd dat hun zoon homo was.    Zo heb ik nooit bestaan in zijn familie omdat zijn ouders bang waren voor de reactie van zijn oma en omdat ze bang waren om de erfenis te verliezen.   Uiteindelijk is het een jaar geleden uitgekomen, is zijn oma het te weten gekomen dat haar kleinzoon homo was.    Zijn tante is het te weten gekomen en is het gaan vertellen tegen de oma en tegen de suikertante, zodat ze zelf een betere plaats in hun testament zou krijgen.   Zijn oma heeft er nooit iets van gezegd, niks positiefs en niks negatiefs.   Ze heeft gewoon gedaan alsof ze van niks wist en een half jaar later is ze gestorven.   De zus van zijn oma (zijn suikertante) heeft wel gezegd dat ze hem ging onterven en zijn ouders ook.   Zijn ma vond het wel erg omdat ze altijd veel heeft gedaan voor haar tante maar heeft het contact verbroken met haar na deze uitspraken.   Ze heeft gezegd dat ze hen dan maar moet onterven.   Mijn vriend zijn suikertante deed plots heel afstandelijk sind ze het wist en negeeerde hem volledig op familiebijeenkomsten.

Een tijd geleden stond er een onderzoek in de krant en het vergeleek telkens meningen over holebi's van autochtone jongeren en allochtone jongeren.   Er zat een gigantisch verschil tussen.   Dat is ook het probleem van het geloof.   Als het niet mag van je geloof dan gaan die mensen daar nooit positief tegenover staan.   Je kan daar alle moeite van de wereld voor doen, ze zullen niet veranderen van mening als het niet mag van hun geloof.   Ik voel me als homo veel meer op mijn gemak in Brugge dan bijvoorbeeld in Antwerpen daardoor.    Ik ben geen type waar je het direct aan ziet, ik ga ook nooit hand in hand lopen of op straat elkaar zitten kussen en zo...   Niet omdat ik niet durf maar omdat ik gewoon niet de behoefte heb om dat zo openbaar te doen...

Waar ik me altijd aan erger is als mensen (goedbedoelde) uitspraken doen als van het is hun keuze, als ze maar gelukkig zijn...   Een geaardheid is niet iets wat je kiest, het zit in je genen...   Je wordt zo geboren.    Je maakt enkel de keuze om te leven als holebi of je maakt de keuze om te leven in een leugen als hetero (en iets wat je dus niet bent).   Ik heb zelf ook een poging gedaan om gewoon een vriendin te nemen.    Had ik echt mogen kiezen, dan was ik liever ook gewoon hetero geweest.   Want ik ben de mooiste jaren van mijn leven verloren omdat ik zo met mezelf in de knoop lag door mijn geaardheid.   De pubertijd is al geen gemakkelijke periode en als je dan nog eens worstelt met je geaardheid dan is het nog veel moeilijker.   Van mijn 14de tot rond mijn 22ste heb ik het enorm moeilijk gehad.   Ik ben me ook maar beginnen outen rond mijn 22ste.

Wat betreft het onderwijs, ik vind zeker dat er al van in de lagere school rond het onderwerp van holebi's gewerkt moet worden.   Er zijn al grote stappen gezet de laatste jaren   Maar zoals ik eerder al zei, bij bepaalde allochtonen is dit veel moeilijker...   Dat is de grootste uitdaging.  Een tijd geleden was daar nog een goeie reportage over op tv.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 15 april 2013 - 17:59

Ik vind het heel jammer om te horen dat je vriend zijn familie er heel ouderwets en toch wel beetje conservatief op heeft gereageerd. Ik kan me inbeelden dat dit niet gemakkelijk moet zijn geweest voor jullie. Maar kijk, jullie wonen samen, hebben al enkele jaren een goede relatie. Ik hoop voor jullie dat het toch stilletjes aan in de toekomst makkelijk wordt voor de familie.

Ook mijn vader had het er in het begin moeilijk mee hoor, maar dit is wel overgegaan na een paar maanden.

Wat de reportage betreft, als je het over de reportage hebt op één, in het programma Volt. Daar heeft een kennis in meegedaan. Ik heb hem nadien nog gesproken en ook hij is er van geschrokken hoe het verliep in Antwerpen...
Ik kan jou best geloven dat je u op die basis "veiliger" voelt in Brugge dan in Antwerpen of Brussel. Ikzelf zal nooit mijn vriend zijn hand vast nemen of eens spontaan een knuffel geven... Gewoon omdat ik dat niet durf.
Vorige kerst, liepen we met mijn ouders over de kerstmarkt en alle koppeltjes hadden elkaar lekker knus vast en dan had ik het toch wel een beetje moeilijk. Mja, misschien komt dat ook weer om wie ik ben en ik liever niet teveel aandacht trek ;)

Fijn dat je ook u verhaal eventjes gedaan hebt.
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 15 april 2013 - 18:43

Eigenlijk heel triest van de ouders van je vriend, ze vinden het blijkbaar erg belangrijk wat de familie en de buitenwereld ervan denken, ze vinden het best dat jullie een relatie hebben als andere mensen dit maar niet weten
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 15 april 2013 - 19:45

Wat leuk om hier een topic rond holebi's terug te vinden! En wat fijn om iedereens reacties te lezen :)
Ikzelf ben lesbisch en ben uit de kast sinds mijn 17e, dit zorgde thuis voor veel problemen, maar na een tijdje werd het geaccepteerd en nu heb ik een groot steunend netwerk :d
Nog nooit heeft iemand echt negatief gereageerd op mijn geaardheid en dit zorgt ervoor dat ik het ook makkelijker zeg...

Ik ga hier blijven lezen, zooo spannnend :d

All you need is love...and a cat! :love3:

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 18 april 2013 - 16:37

Wat jammer dat je vriend zijn familie er zo slecht op reageerde, Zsapo!
Mijn neef is ook homo en heeft dat ook pas een paar jaar geleden verteld omdat hij bang was van de reacties. Hij is nu rond de 30 (ik weet het niet precies). Ik vind het eigenlijk heel jammer dat hij het zo lang geheim gehouden heeft omdat hij bang was dat de familie slecht zou reageren. Eigenlijk vonden alleen de grootouders het wat moeilijk. Ze deden er niet heel moeilijk over, maar zeiden wel soms zo'n uitspraken als dat ze toch liever zouden hebben dat hij 'normaal' is.
Gelukkig lijken ze ook wel wat bijgedraaid te zijn en ze vinden de vriend van mijn neef wel een vriendelijke jongen.

Ook de zus van mijn vriend heeft zo'n 2 jaar geleden verteld dat ze lesbisch/bi was. Bij haar wist bijna iedereen er al van behalve de familie. En ook dat vond ik toen wel jammer dat ze het niet gewoon al eerder tegen mijn vriend (haar broer) verteld had. Mijn vriend is ook gewoon heel open daarin dus ik snap niet dat ze bang was voor zijn reactie. Natuurlijk was hij wel even geschrokken, zeker omdat ze daarvoor nogal veel verschillende vriendjes gehad had, dus hij had het niet zien aankomen. Maar verder maakte hij er niets uit.
Hun moeder heeft meerdere lesbische vriendinnen (gewone vriendinnen dus, ze is zelf niet lesbisch), maar vond het toch ook wel even moeilijk toen ze hoorde dat haar dochter lesbisch was. Zo'n dingen vind ik altijd zo vreemd, waarom is het opeens erger als je dochter lesbisch is ipv hetero. Maar gelukkig is zij ook heel snel bijgedraaid.
Mij persoonlijk maakt het allemaal niets uit. Bij de zus van mijn vriend vond ik het zelfs heel positief. Bij vriendjes had ze vaak allerlei korte relaties na elkaar en dan ook vaak met jongens waar ik al van het begin niet veel van moest hebben en je ook al zag dat dat niet lang zou duren. En sinds ze een vriendin heeft, lijkt het veel beter te gaan, want daar is ze nu toch al iets meer dan een jaar mee samen. En met haar huidige vriendin kan ik ook veel beter opschieten dan met al haar eerdere vriendjes.

Ik ben zelf altijd heel erg opgevoed van het principe dat het echt niets uitmaakt of ik en mijn zus nu op jongens, meisjes of allebei zouden vallen. Ik denk ook niet dat mijn ouders er problemen mee zouden hebben. Al zeker mijn vader niet, maar ik denk mijn moeder ook niet. Ik heb geen idee of het nodig is om rond dat thema te werken op school omdat ik het nogal vanzelfsprekend vind dat niemand er problemen rond maakt, buiten dan wat oudere mensen die misschien nog wat ouderwetser denken. Ook in mijn omgeving en vroegere school werd daar altijd heel normaal over gedaan. Maar misschien dat het idd wel wat moeilijker ligt in bepaalde steden en dat het daar dan wel nuttig is om kinderen van kleinsaf vertrouwd te maken met holebi's.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#37 Geplaatst 18 april 2013 - 16:54

Ik snap niet dat mensen daar een probleem van kunnen maken.
Liefde is toch liefde al is het met een aap. (is wel raar maar swat :p)

Zelf ben ik bi en toen ik het tegen mijn schoonmoeder zei kon ze het maar niet snappen.
Of je gaat voor het ene of voor het andere zegt ze, toch niet voor beide...
Ze kan maar niet snappen dat haar O zo lieve schoondochter zo is.
Ik ken nu haar mening en laat het daar ook bij maar vind het wat kortzichtig van haar.
Maakt toch niet uit, ik ben nu gelukkig met mijn vriend en ik hoop dit te zijn tot het einde der tijden.
Maar moest ik ooit nog een nieuwe relatie aangaan, zou dit met een vrouw kunnen zijn, waarom niet?
Als de klik er is en je hebt een band zie ik geen probleem.

Een kind heeft een vader & een moeder nodig?
Euhm, NEE.
Een kind heeft mensen nodig die van hem/haar houden en of dat nu 2 mannen zijn of 2 vrouwen maakt niets uit.
Liefde kan iedereen geven en dat is in mijn ogen het enige wat een kind nodig heeft.

En over het feit dat het in een leerplan zit, waarom niet, toch goed.
Kinderen mogen wel leren over andere landen en andere geloofsovertuigingen maar niet over homo's en dergelijke...
Beetje stom zou dat zijn hé.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 18 april 2013 - 17:04

Ikzelf ben vrij openminded en ken veel holebi's. Doet me allemaal niks maar ik kan geen enkel "soort" koppel elkaar zien aflebberen :)
Ik ben zelf samen met een zwarte man (wel Belgisch, ook qua mentaliteit) en werk met veel (hoger opgeleide) buitenlanders samen en zie daarin wel een groot verschil... Zij zijn doorgaans veel minder tolerant.
Maar ik ken evengoed verborgen homoseksuele Marokanen.

Daarbij, het zinloze geweld uit zich niet enkel naar holebi's maar steeds vaker ook naar mensen met een andere huidpigmentatie ;) Maw racisme... De blikken die mijn ventje en ik vaak krijgen zijn lachwekkend en bedroevend tegelijkertijd. Ik hou mijn hart vast voor onze kinderen later..

Veel ligt natuurlijk wel aan opvoeding: zo heeft mijn mama me steeds geleerd dat alles ok is. Als ik met een meisje had thuis gekomen had mijn mama net zo goed gelukkig geweest voor mij. Ouders maken het verschil, maar gezien de mentaliteit van vele mensen van mijn generatie is dat geen goed nieuws.

Bewerkt door joyce87, 18 april 2013 - 17:05.

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 18 april 2013 - 17:09

Bekijk berichtJo, op 26 maart 2013 - 23:30, zei:

Wel ik ben enorm aangenaam verrast dat jullie positief reageren.
Ik ben normaal gezien altijd iemand die lang wacht voor me te outen, altijd bang van de reacties. Zelfs hier op het forum haha, ook al zit ik achter een scherm en kennen jullie me niet :)

En om te lezen dat homo's meer respect tonen en aangename mensen zijn hoor ik uiteraard graag! :d ;)

Soms vraag ik me ook vaak af of mensen het aan mij zouden 'zien'... Bij mijn weten heb ik geen specifieke trekjes maar je weet maar nooit :d :)
Maar DIT vind ik nu eens echt bullsh*t :) sorry hoor, maar ken genoeg rotzakken die homo zijn en lieve hetero's. Net zoals Nederlanders sympathieker zouden zijn dan Belgen :) Ik ken genoeg voorbeelden die dit soort beweringen tegenspreken ;)

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 18 april 2013 - 17:48

Bekijk berichtjoyce87, op 18 april 2013 - 17:09, zei:

Maar DIT vind ik nu eens echt bullsh*t :) sorry hoor, maar ken genoeg rotzakken die homo zijn en lieve hetero's. Net zoals Nederlanders sympathieker zouden zijn dan Belgen :) Ik ken genoeg voorbeelden die dit soort beweringen tegenspreken ;)

ergens heb je ook gelijk.. zou ook niet weten waarom homo's  of lesbisch liever zijn dan hetero's.. denk ook dat je van alle soorten hebt bij gelijk welke sexe..... een oud collega was getrouwd en na 4 jaar kreeg haar man een relatie met een andere man en zo ken ik er nog een paar... vraag me dan ook af waarom trouwen dan eerst met iemand van het andere geslacht???

algemeen:
nee hoor ik heb absoluut niets tegen homo of lesbi maar denk wel dat ik als ouder een hele grote ontgoocheling zou gehad hebben moest mijn dochter op een dag  thuisgekomen zijn met de melding dat ze lesbisch was... natuurlijk sta je als ouder voor de keuze dan je aanvaard het of je bent je kind kwijt.... ik denk als ouder dat het niet zo evident is je erbij neer te leggen...
Ik moet nu wel zeggen dat dit onderwerp in mijn tijd dat ik thuis woonde heel taboe was voor iedereen.. het is eigenlijk maar de laatste jaren dat men ervoor publiekelijk uitkomt wat ik wel een goede zaak vind.Van trouwen was er goedgenaamd geen sprake

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 18 april 2013 - 17:57

Bekijk berichtmiranda, op 18 april 2013 - 17:48, zei:

algemeen:
nee hoor ik heb absoluut niets tegen homo of lesbi maar denk wel dat ik als ouder een hele grote ontgoocheling zou gehad hebben moest mijn dochter op een dag  thuisgekomen zijn met de melding dat ze lesbisch was... natuurlijk sta je als ouder voor de keuze dan je aanvaard het of je bent je kind kwijt.... ik denk als ouder dat het niet zo evident is je erbij neer te leggen...

Maar dat snap ik niet helemaal? Want als je het als ouder een ontgoocheling zou vinden als je dochter lesbisch zou blijken, dan wilt dat toch zeggen dat je er ergens tegen bent. Misschien niet rechtstreeks, maar dan betekent het toch dat je dat 'minder goed' vindt?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 18 april 2013 - 18:43

Bekijk berichtSyntara, op 18 april 2013 - 17:57, zei:

Maar dat snap ik niet helemaal? Want als je het als ouder een ontgoocheling zou vinden als je dochter lesbisch zou blijken, dan wilt dat toch zeggen dat je er ergens tegen bent. Misschien niet rechtstreeks, maar dan betekent het toch dat je dat 'minder goed' vindt?

zoals ik zei heb ik niks er tegen maar ik ben ook old fashion opgevoed als je begrijpt wat ik bedoel .; mijn ouders waren heel conservatief op alle gebied en je eigen opvoeding zet je zomaar niet langs de kant... ik denk ook had men dochter lesbisch geweest dat ik dit wel zou aanvaard hebben( mss wel niet zonder slag of stoot) maar het zou idd een ontgoocheling geweest zijn vrees ik.... ik heb collega's gehad die lesbisch waren en dit waren heel toffe meisjes en we waren ook heel goed bevriend.  Ik heb veel respect voor de mensen die ervoor durven uitkomen.
Om maar een idee te geven van mijn opvoeding ik had een turkse vriendin die ik heel graag mocht en waar ik heel graag mee uitging dit meisje mocht vooral niet binnen bij mijn ouders omdat ze turkse was.... ikzelf zag er geen probleem mee maar tja mijn ouders. En had ik bv (ben wel 100% hetero dus begrijp me niet verkeerd) ooit thuisgekomen en gezegd dat ik lesbisch was of zo zou het huis zekers te klein zijn geweest want mijn vader zou dit nooit getolereerd hebben.Ik ben daar wel soepeler geworden in mijn visie met de jaren denk ik en ook met de collega's die ik in het verleden had.

Bewerkt door miranda, 18 april 2013 - 18:44.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#43 Geplaatst 18 april 2013 - 18:50

Bekijk berichtSyntara, op 18 april 2013 - 17:57, zei:

Ik ben zelf homo en moest ik nu kind hebben die zegt dat hij homo is zou ik het ook jammer vinden.   Ouders die zeggen van het maakt totaal niet uit, dat geloof ik niet.  Ik denk dat je als ouder het beste wil voor je kind, en homo zijn is nu eenmaal veel moeilijker voor je kind.   Ik ken heel veel homo's die echt ongelukkig zijn, vooral heel jonge homo's en oudere homo's.   Ik heb homo's gekend die zelfmoord gepleegd hebben (of die pogingen hebben gedaan) gewoon omdat ze voor zichzelf geen toekomst zagen als homo.  Ook het gaywereldje is een hard oppervlakkig fake triestig wereldje, ik heb me daar jaren geleden uit teruggetrokken.   Ik kan mijn echte gayvrienden op 1 hand tellen.

Bewerkt door zsapo, 18 april 2013 - 19:04.

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 19 april 2013 - 01:06

Bekijk berichtzsapo, op 18 april 2013 - 18:50, zei:

Ik ben zelf homo en moest ik nu kind hebben die zegt dat hij homo is zou ik het ook jammer vinden.   Ouders die zeggen van het maakt totaal niet uit, dat geloof ik niet.  Ik denk dat je als ouder het beste wil voor je kind, en homo zijn is nu eenmaal veel moeilijker voor je kind.   Ik ken heel veel homo's die echt ongelukkig zijn, vooral heel jonge homo's en oudere homo's.   Ik heb homo's gekend die zelfmoord gepleegd hebben (of die pogingen hebben gedaan) gewoon omdat ze voor zichzelf geen toekomst zagen als homo.  Ook het gaywereldje is een hard oppervlakkig fake triestig wereldje, ik heb me daar jaren geleden uit teruggetrokken.   Ik kan mijn echte gayvrienden op 1 hand tellen.

Denk ik net zo over... Niet enkel dat, wanneer je kids wil is het ook niet zo evident!! Hoe, wie, wanneer, kosten, juridisch...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 19 april 2013 - 08:53

Bekijk berichtjoyce87, op 18 april 2013 - 17:04, zei:

Zij zijn doorgaans veel minder tolerant.
Maar ik ken evengoed verborgen homoseksuele Marokanen.

Daarbij, het zinloze geweld uit zich niet enkel naar holebi's maar steeds vaker ook naar mensen met een andere huidpigmentatie ;) Maw racisme... De blikken die mijn ventje en ik vaak krijgen zijn lachwekkend en bedroevend tegelijkertijd. Ik hou mijn hart vast voor onze kinderen later..

Ik kan natuurlijk alleen maar spreken over wat ik zie, en op tv wordt je vaak ontzettend misselijk als je jongeren ziet reageren op mensen met een andere huidskleur of geaardheid, maar als ik dan voor mijn klassen stond om beide onderwerpen aan te snijden kreeg ik over het algemeen alleen maar een enorm warm en fijn gevoel.

Veel kinderen lopen nou eenmaal mee met de kudde, als je een echt gesprek met zo'n groep aangaat zijn ze over het algemeen enorm mild.

Mooiste van voorbeeld vond ik nog altijd een Marokkaans jongetje bij mij in de klas. 13 jaar die de andere kinderen in de klas opriep om nou maar tolerant te zijn ten opzichte van iedereen met een andere kleur, overtuiging of seksuele voorkeur..
Hij vond het zo erg dat Marokkanen vaak zo slecht in het nieuws kwamen terwijl hij en zijn familie, probeerde iedereen zo te nemen zo als ze waren. Hij vertelde dat de beste vriend van zijn vader homofiel was, dat ze vrienden hadden met alle kleuren van de regenboog en dat alleen maar de liefde telde... Je kunt je voorstellen dat ik de tranen in mijn ogen had.

Daarom ben ik ook zo ontzettend voor het aansnijden van deze punten op scholen, en het liefst door mensen die er volledig open in staan. IK weet dat ik zo veel bereikt heb ik mijn lessen, en heb bewust dit in alle jaargangen gedaan die ik had (dus ook als het niet op het programma stond) Puur omdat ik weet dat veel van mijn toenmalige collega's hier niet of minder op ingingen.

Bekijk berichtzsapo, op 18 april 2013 - 18:50, zei:

Ik geef je helemaal gelijk, ik heb ook vele kennissen/ vrienden in mijn kring die ook vallen op het zelfde geslacht, maar ik zou ook even moeten slikken. Niet omdat ik het erg of vies vind, maar puur omdat je voor je kind het beste wilt. Je wilt dat je kinderen het leven zo probleemloos mogelijk doorlopen. Je weet dat als ze vallen op iemand van hun eigen geslacht er altijd mensen zullen zijn die moeilijk doen..

Nee mij persoonlijk zou het echt een bal uitmaken, maar jammer genoeg leef je niet in een bubbel, maar heb je te maken met vele mensen, dus ook met mensen die minder open staan voor veranderingen of minderheden.

Bekijk berichtShadow, op 18 april 2013 - 16:54, zei:

Een kind heeft een vader & een moeder nodig?
Euhm, NEE.
Een kind heeft mensen nodig die van hem/haar houden en of dat nu 2 mannen zijn of 2 vrouwen maakt niets uit.
Liefde kan iedereen geven en dat is in mijn ogen het enige wat een kind nodig heeft.

Vrienden van mij voeden ook als twee mannen zijnde een dochter op.. Gelukkig krijgen ze weinig commentaar tot nu toe, en enorm veel steun.. Ben ook enorm trots op ze, dat ze ondanks dat het soms moeilijk gaat worden, dit meisje zo ontzettend veel liefde en ondersteuning geven.

Geplaatste afbeelding