Spring naar inhoud

- - - - -

Holebi's

• Log in om te reageren
111 reacties op dit onderwerp
joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 19 april 2013 - 12:23

Bekijk berichtgrumpje, op 19 april 2013 - 08:53, zei:

Ik kan natuurlijk alleen maar spreken over wat ik zie, en op tv wordt je vaak ontzettend misselijk als je jongeren ziet reageren op mensen met een andere huidskleur of geaardheid, maar als ik dan voor mijn klassen stond om beide onderwerpen aan te snijden kreeg ik over het algemeen alleen maar een enorm warm en fijn gevoel.

Veel kinderen lopen nou eenmaal mee met de kudde, als je een echt gesprek met zo'n groep aangaat zijn ze over het algemeen enorm mild.

Mooiste van voorbeeld vond ik nog altijd een Marokkaans jongetje bij mij in de klas. 13 jaar die de andere kinderen in de klas opriep om nou maar tolerant te zijn ten opzichte van iedereen met een andere kleur, overtuiging of seksuele voorkeur..
Hij vond het zo erg dat Marokkanen vaak zo slecht in het nieuws kwamen terwijl hij en zijn familie, probeerde iedereen zo te nemen zo als ze waren. Hij vertelde dat de beste vriend van zijn vader homofiel was, dat ze vrienden hadden met alle kleuren van de regenboog en dat alleen maar de liefde telde... Je kunt je voorstellen dat ik de tranen in mijn ogen had.

Daarom ben ik ook zo ontzettend voor het aansnijden van deze punten op scholen, en het liefst door mensen die er volledig open in staan. IK weet dat ik zo veel bereikt heb ik mijn lessen, en heb bewust dit in alle jaargangen gedaan die ik had (dus ook als het niet op het programma stond) Puur omdat ik weet dat veel van mijn toenmalige collega's hier niet of minder op ingingen.

Ik geef je helemaal gelijk, ik heb ook vele kennissen/ vrienden in mijn kring die ook vallen op het zelfde geslacht, maar ik zou ook even moeten slikken. Niet omdat ik het erg of vies vind, maar puur omdat je voor je kind het beste wilt. Je wilt dat je kinderen het leven zo probleemloos mogelijk doorlopen. Je weet dat als ze vallen op iemand van hun eigen geslacht er altijd mensen zullen zijn die moeilijk doen..

Nee mij persoonlijk zou het echt een bal uitmaken, maar jammer genoeg leef je niet in een bubbel, maar heb je te maken met vele mensen, dus ook met mensen die minder open staan voor veranderingen of minderheden.

Vrienden van mij voeden ook als twee mannen zijnde een dochter op.. Gelukkig krijgen ze weinig commentaar tot nu toe, en enorm veel steun.. Ben ook enorm trots op ze, dat ze ondanks dat het soms moeilijk gaat worden, dit meisje zo ontzettend veel liefde en ondersteuning geven.

Kleine bubbel-prikker: een vriendin van mij heeft het ongelooflijk zwaar gehad als dochter van een homokoppel... Niet door reacties, maar omdat ze als puber echt een vrouw nodig had. Zij is boos dat haar dat ontnomen is.
Vind dit net zoals alle adopties etc: het is lang niet allemaal rozengeur en maneschijn... Vele situaties worden doorgesparteld, maar ik ken mensen die er spijt van hebben...
Ligt uiteraard vooral aan het al dan niet matchen van karakters:)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 19 april 2013 - 13:35

Bekijk berichtjoyce87, op 19 april 2013 - 12:23, zei:

Kleine bubbel-prikker: een vriendin van mij heeft het ongelooflijk zwaar gehad als dochter van een homokoppel... Niet door reacties, maar omdat ze als puber echt een vrouw nodig had. Zij is boos dat haar dat ontnomen is.
Vind dit net zoals alle adopties etc: het is lang niet allemaal rozengeur en maneschijn... Vele situaties worden doorgesparteld, maar ik ken mensen die er spijt van hebben...
Ligt uiteraard vooral aan het al dan niet matchen van karakters:)

Je mag ook niet vergeten dat het voor duizenden andere kinderen VEEL zwaarder is en dat zij tenminste een warme thuis had... Dit voorbeeld aankaarten is één op de duizend, er zijn menig onderzoeken gebeurd naar het opvoeden van kinderen door holebi's en ze draaien allemaal positief uit...
Holebi's kunnen minstens zo goed opvoeden als een heterokoppel, maar lesbische koppels halen betere cijfers dan heterokoppels, ook iets om bij na te denken ;)

All you need is love...and a cat! :love3:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 19 april 2013 - 13:45

Ik heb hier nog niet alle berichten gelezen, dus alvast mijn excuses als ik hier iets zeg dat al veel is aangehaald. Ik heb absoluut niks tegen holebi's, ik zou ook niet weten waarom. Vaak heb ik dat zelfs niet eens door en maakt het mij eigenlijk niet zo veel uit. Ik kan er ergens wel in komen dat mensen het jammer zouden vinden dat hun kind 'zo' is, voornamelijk dan bijvoorbeeld als je maar één kind hebt en je graag grootouder wil worden; ik zeg nu maar iets. Nu gaat dat al makkelijker, maar zeker vroeger, ja, dan stopt je lijn gewoon. Dus dat aspect kan ik nog wel begrijpen. Nu, mocht ik later kinderen hebben die holebi zijn, dan ga ik ze zeker zo veel mogelijk proberen te steunen. Mij lijkt het niet makkelijk. Mijn beste vriend is homo en die heeft al 's letterlijk gezegd: ik wou dat ik gewoon hetero was, ik wil zo niet zijn. Ik vond dat echt heel erg :(

Qua opgroeien bij een homoseksueel koppel, tja. Ik vind dat een héél moeilijke kwestie. Zoals je zegt Joyce, dat meisje miste een vrouw in haar leven. Maar het kan toch ook dat je opgroeit met maar één ouder, en dan moet je ook een moeder- of vaderfiguur missen. Da's dan wel geen bewuste keuze, maar bon, het kàn. Volgens mij is dat toch niet het allerbelangrijkste, om echt een klassiek "man-en-vrouw"-patroon te hebben, maar eerder hoe warm het nest is etc. Denk ik.

Allemaal heel gevoelige onderwerpen toch, maar wel heel interessant. Ik ga nog een beetje lezen :)

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 19 april 2013 - 14:35

Bekijk berichtmiranda, op 18 april 2013 - 18:43, zei:

zoals ik zei heb ik niks er tegen maar ik ben ook old fashion opgevoed als je begrijpt wat ik bedoel .; mijn ouders waren heel conservatief op alle gebied en je eigen opvoeding zet je zomaar niet langs de kant... ik denk ook had men dochter lesbisch geweest dat ik dit wel zou aanvaard hebben( mss wel niet zonder slag of stoot) maar het zou idd een ontgoocheling geweest zijn vrees ik.... ik heb collega's gehad die lesbisch waren en dit waren heel toffe meisjes en we waren ook heel goed bevriend.  Ik heb veel respect voor de mensen die ervoor durven uitkomen.
Om maar een idee te geven van mijn opvoeding ik had een turkse vriendin die ik heel graag mocht en waar ik heel graag mee uitging dit meisje mocht vooral niet binnen bij mijn ouders omdat ze turkse was.... ikzelf zag er geen probleem mee maar tja mijn ouders. En had ik bv (ben wel 100% hetero dus begrijp me niet verkeerd) ooit thuisgekomen en gezegd dat ik lesbisch was of zo zou het huis zekers te klein zijn geweest want mijn vader zou dit nooit getolereerd hebben.Ik ben daar wel soepeler geworden in mijn visie met de jaren denk ik en ook met de collega's die ik in het verleden had.
Oké kan ik idd wel ergens begrijpen. Dat je er op zich niets tegen hebt, maar dat je door je opvoeding enzo er toch wat meer moeite mee zou hebben bij je eigen kind?

Bekijk berichtzsapo, op 18 april 2013 - 18:50, zei:

Ik ben zelf homo en moest ik nu kind hebben die zegt dat hij homo is zou ik het ook jammer vinden.   Ouders die zeggen van het maakt totaal niet uit, dat geloof ik niet.  Ik denk dat je als ouder het beste wil voor je kind, en homo zijn is nu eenmaal veel moeilijker voor je kind.   Ik ken heel veel homo's die echt ongelukkig zijn, vooral heel jonge homo's en oudere homo's.   Ik heb homo's gekend die zelfmoord gepleegd hebben (of die pogingen hebben gedaan) gewoon omdat ze voor zichzelf geen toekomst zagen als homo.  Ook het gaywereldje is een hard oppervlakkig fake triestig wereldje, ik heb me daar jaren geleden uit teruggetrokken.   Ik kan mijn echte gayvrienden op 1 hand tellen.
En dit begrijp ik ook, maar mijn reactie was eerder omdat Miranda ook zei dat ze ontgoocheld zou zijn, dus dan vat ik dat meer op dat ze ontgoocheld zou zijn in haar dochter. Terwijl wat jij zegt, lijkt mij ook wel waar. Dat het gewoon moeilijker is als holebi en dat je dat je eigen kind niet toewenst.
Maar daarom lijkt het mij net heel belangrijk om dan niet 'ontgoocheld' te zijn en je kind net heel erg te steunen, want als dat kind dan nog eens het gevoel heeft dat hij/zij de ouders teleurgesteld heeft, is dat toch nog eens iets dat erbij komt en dat het moeilijker maakt.
En dat je kind homo is, wil toch ook niet meteen zeggen dat hij terechtkomt in dat 'gaywereldje' zoals jij het omschrijft. Dat is toch nog steeds een vrije keuze die redelijk los daarvan staat? Ik heb ook vriendinnen die lesbisch zijn en helemaal niet in dat wereldje zitten. Het enige verschil op dat vlak tegenover mij is dan dat ik een vriend heb en zij een vriendin.

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#50 Geplaatst 19 april 2013 - 15:11

Bekijk berichtIlona_13, op 19 april 2013 - 13:35, zei:

Je mag ook niet vergeten dat het voor duizenden andere kinderen VEEL zwaarder is en dat zij tenminste een warme thuis had... Dit voorbeeld aankaarten is één op de duizend, er zijn menig onderzoeken gebeurd naar het opvoeden van kinderen door holebi's en ze draaien allemaal positief uit...
Holebi's kunnen minstens zo goed opvoeden als een heterokoppel, maar lesbische koppels halen betere cijfers dan heterokoppels, ook iets om bij na te denken ;)

Ja Ilona, ik zeg niet dat homo's geen kinderen zouden moeten hebben, maar dat je erbij moet stilstaan dat ZELFS wanneer de hele omgeving steun biedt, de kinderen ZELF vaak ee nandere mening zijn toegedaan. Ikzelf ben met enkel mijn mama opgegroeid, maar kan me best voorstellen dat wanneer ik voor de eerste keer mijn regels kreeg en mijn vader(s) zou(den) gezegd hebben: "das heel normaal, ik begrijp je" dat ik even zoiets zou hebben van "nee" :)
Zij vond het verschrikkelijk niet te weten van wie ze bepaalde trekjes had. En ze was jaloers op alle mama-dochterverhalen van de andere meisjes...

Plus, ik ben geen statistiekenmeisje. Dit is steeds een erg eng beeld dat je krijgt op een topic, vaak een extractie van een groter onderzoek over een ander thema of uit de context gehaald.
Denk ook dat er een groot verschil is tussen homo's met een zoon of homo's met een dochter.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#51 Geplaatst 19 april 2013 - 22:39

Ik heb helemaal geen probleem met homo's (heb een paar heel goede vrienden die homo zijn). Maar ik heb wel een probleem met lesbische omdat ik van mijn 2 tot mijn 7 een tante gehad heb die niet alleen lesbisch was maar ook pedofiel en mij daarmee lastig gevallen heeft (om het vriendelijk te stellen). Dus ja daar heb ik problemen mee, geen agressie of zo en ik zal tegen mensen die lesbisch zijn ook zeer vriendelijk zijn maar in het algemeen heb ik gewoon meer last met vrouwen of die nu hetero zijn of niet omdat door ik door de acties van mijn tante heel hard op mijn hoede ben. Gelukkig heb ik een heel lieve verloofde die ondanks ik bijna elke nacht wenend of schreeuwend wakker word van een nachtmerrie i.v.m. dit voorval mij begrijpt en mij knuffelt en sust tot ik weer in slaap val :).

Hopelijk stoot ik hier niemand in dit topic tegen de borst mee :). Van mij mag iedereen gelukkig zijn en houden van wie hij of zij wilt houden.

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 20 april 2013 - 00:15

Wel vind ik het fijn dat iedereen hier zo open praat!
Mayablue, wat erg voor je... En ik ben super blij voor je dat je zo'n begripvolle man hebt!

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 22 april 2013 - 16:13

In mijn dochtertje haar klas zit een meisje met 2 mama's. En zo vertelde ze het me ook : "Mijn vriendinnetje heeft 2 mama's in plaats van een mama en een papa. Maar dat is niets he, zolang ze mekaar maar graag zien !'
Ik heb haar volmondig gelijk gegeven, ik had het niet mooier kunnen verwoorden !
Dus nee, ik heb ook heeeeeelemaal niets tegen holebi's. :cat
Ik weet eigenlijk niet of men het zo jong al kan benoemen, maar bij mijn dochter haar beste vriendje vermoedt men dat hij homo is. (leerkracht heeft dit tegen zijn mama gezegd)  Hij is 8 jaar, kan men dat dan al nagaan ?
Hij ziet er stoer uit maar heeft een heel lief hartje, hij speelt vooral graag met meisjes ; niet met wilde jongens. En wanneer hij bij me thuis komt spelen leeft hij zich volledig uit met make-up, verkleedkleren, poppen enz.
Zowiezo heeft zijn mama ook al gezegd, indien hij homo zou zijn, dat dat niets veranderd aan haar liefde voor hem. En zo denk ik er ook over. :loveshower:

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 22 april 2013 - 16:25

Ik vind het van die leerkracht al ver gaan om het tegen de ouders te gaan vertellen... Je weet nooit hoe die hierop gaan reageren hé? Maar ik ken natuurlijk de situatie niet ;)
Persoonlijk als toekomstige leerkracht zal ik me daar nooit over uitspreken naar ouders toe.

Of je het al dan wel al kunt "zien" weet ik niet, ik ben van het principe het komt en je zult het dan wel merken ;)
Mijn familie dacht dat ook steeds over mijn neefje, altijd mee kleedjes aandoen van mijn nicht, zijn haar graag in staartjes doen en spelden insteken, noem maar op. Maar als we hem nu zien.... Beer van een gast, super ruig en verre het "beeld" van iemand die homo zou kunnen zijn... Daarom spreek ik me niet uit over iemand zijn geaardheid.

Wat uiteraard al wel is gebeurd en wel leuke momenten zijn is als ik met vrienden,vriendinnen of jawel grootmoeder op een terrasje zit in de zomer en al het volk dat voorbijkomt eens beoordelen hé en dan tegen elkaar zeggen, "dat is er eentje zene!" Met de nodige leuke commentaren, maar dat mag al wel eens hé ;)
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 22 april 2013 - 16:32

Die mama was in eerste instantie inderdaad geschrokken, maar gelukkig is ze heel ruimdenkend, ze had tegen mij eerder al gezegd dat hij misschien wel homo zou zijn. Omdat ze weet dat ik daar absoluut geen probleem mee zou hebben. Ze zijn praktisch familie voor me.
Maar inderdaad, ik kan me inbeelden dat andere ouders daar anders op zouden kunnen reageren ...
Zowiezo, zoals je zelf zegt, we zien wel. Het maakt ons niets uit, het blijft onze toffe knul waar we heel veel van houden.
Hahaha, ja, op een terrasje mensen beloeren is leuk he ! :eDance:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#56 Geplaatst 22 april 2013 - 18:27

euhm gisteren moesten we naar een BBQ bij vrienden en die hebben een dochter en een zoon(23 jaar).. toen we aan tafel zaten zei ineens die vriendin "ahja onze glenn gaat homo worden" vond deze uitspraak zo raar omdat ik hem al met verschillende meisjes heb gezien en homo word je toch niet .. dat weet je toch of je het bent of niet ???
Nu durfde ik niks vragen of dit een grap was of ze het echt meende :scared:er was een jongen aanwezig waar hij bleef slapen die nacht en die moeder van die jongen was ook op de BBQ .... mijn man en ikzelf hebben altijd wel gedacht in die richting betreffende die zoon... dus zal eens moeten doorvragen bij een ander koppel (gemeenschappelijke vrienden) wat er van is of niet..... :catnoknow

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 22 april 2013 - 18:32

Bekijk berichtmiranda, op 22 april 2013 - 18:27, zei:

euhm gisteren moesten we naar een BBQ bij vrienden en die hebben een dochter en een zoon(23 jaar).. toen we aan tafel zaten zei ineens die vriendin "ahja onze glenn gaat homo worden" vond deze uitspraak zo raar omdat ik hem al met verschillende meisjes heb gezien en homo word je toch niet .. dat weet je toch of je het bent of niet ???
Nu durfde ik niks vragen of dit een grap was of ze het echt meende :scared:er was een jongen aanwezig waar hij bleef slapen die nacht en die moeder van die jongen was ook op de BBQ .... mijn man en ikzelf hebben altijd wel gedacht in die richting betreffende die zoon... dus zal eens moeten doorvragen bij een ander koppel (gemeenschappelijke vrienden) wat er van is of niet..... :catnoknow

Dat hij al met verschillende meisjes geweest is, wil volgens mij niets zeggen, maar ik vind het ook wel een heel rare uitspraak. Klinkt net alsof hij dat zonet beslist heeft, net alsof je een beroep kiest ofzo :louche:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#58 Geplaatst 22 april 2013 - 18:35

Bekijk berichtSyntara, op 22 april 2013 - 18:32, zei:

Dat hij al met verschillende meisjes geweest is, wil volgens mij niets zeggen, maar ik vind het ook wel een heel rare uitspraak. Klinkt net alsof hij dat zonet beslist heeft, net alsof je een beroep kiest ofzo :louche:
vond dit ook een rare opmerking van mijn vriendin.... dus ik weet niet of ze dit als grap bedoelde of ze het meende en niet rechtstreeks wou zeggen.... moet wel zeggen met die meisjes duurde dat nooit lang maar dat wil inderdaad niets zeggen.... Mijn vriendin zei het zelfs zo op deze manier enkele keren.... :catnoknow

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#59 Geplaatst 23 april 2013 - 08:47

Bekijk berichtmiranda, op 22 april 2013 - 18:27, zei:

Ik denk dat ze het op een wat ongelukkige manier heeft verwoord dat haar zoon homo is...   Ze wilde het waarschijnlijk zeggen tegen haar vrienden, dat haar zoon zich geout heeft.   Misschien heeft ze het door de zenuwen wat raar verwoord.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 23 april 2013 - 08:50

Bekijk berichtzsapo, op 23 april 2013 - 08:47, zei:

Ik denk dat ze het op een wat ongelukkige manier heeft verwoord dat haar zoon homo is...   Ze wilde het waarschijnlijk zeggen tegen haar vrienden, dat haar zoon zich geout heeft.   Misschien heeft ze het door de zenuwen wat raar verwoord.

Dacht ik ook al :)

Geplaatste afbeelding