Spring naar inhoud

- - - - -

Holebi's

• Log in om te reageren
111 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 30 september 2013 - 19:20

Ja maar dat doen mensen toch ook. Of je nu holebi bent of hetero, een kinderwens kunnen beide toch hebben. Alleen moeten zij dan beroep doen op een donor. Maar dat verandert niets aan hun geaardheid want uiteindelijk voeden ze het op met iemand van hun eigen geslacht.
Geplaatste afbeelding

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#77 Geplaatst 30 september 2013 - 19:21

Bekijk berichtWoezel, op 30 september 2013 - 18:31, zei:

Ik heb er persoonlijk wel moeite mee.
Tis gewoon niet normaal en tegen de natuur in.
Dieren voelen zich ook niet aangetrokken door hetzelfde geslacht waarom is het dan we lbij mensen zo?
Volgens mij is het een keuze en geen afwijking.
Je hoort dikwijls dat een koppel jaren getrouwd zijn en dan na 30 jaar huwelijk ineens op mannen gaat vallen.
Tis niet dat ik niet om zou gaan met zo iemand maar doe gewoon geen rare dingen voor mijn neus.
Ik wil ook niet dat mijn kinderen gaan denken dat je mag kiezen tussen  een jongen en een meisje.
Je kan toch miet zegen dat het normaal is terwijl het eigenlijk heel onnatuurlijk is.
Met alle respect voor ieders mening

Ik ben homo en het is tegen de natuur in, vind ik zelf ook.   Maar het is ZEKER geen keuze, geloof me maar.   Ik was liever gewoon hetero geweest, geloof me maar.    En die koppels die al 30 jaar getrouwd zijn, en dat de man dan plots op mannen valt is in de meeste gevallen omdat die man er 30 jaar tegen gevochten heeft.   Iemand wordt niet plots homo. Hopelijk zijn jouw kinderen hetero, ik hoop het echt voor hen.   Want met zo iemand als ouder...   Ik vind het eigenlijk grof dat mensen dat nog zien als een keuze.   Het zit in de genen hoor.   Je wordt geen homo zoals je kiest om bv je haar es blond te verven.   Je zal niet voor de fun homo worden, je moet je toch aangetrokken voelen he.   Dat er nog mensen als jou bestaan... gelukkig ken ik jou niet echt of we zouden ruzie krijgen. :louche:

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 30 september 2013 - 19:29

Bekijk berichtWoezel, op 30 september 2013 - 18:31, zei:

Ik heb er persoonlijk wel moeite mee.
Tis gewoon niet normaal en tegen de natuur in.
Dieren voelen zich ook niet aangetrokken door hetzelfde geslacht waarom is het dan we lbij mensen zo?
Volgens mij is het een keuze en geen afwijking.
Je hoort dikwijls dat een koppel jaren getrouwd zijn en dan na 30 jaar huwelijk ineens op mannen gaat vallen.
Tis niet dat ik niet om zou gaan met zo iemand maar doe gewoon geen rare dingen voor mijn neus.
Ik wil ook niet dat mijn kinderen gaan denken dat je mag kiezen tussen  een jongen en een meisje.
Je kan toch miet zegen dat het normaal is terwijl het eigenlijk heel onnatuurlijk is.
Met alle respect voor ieders mening

Dit vind ik echt een kortzichtige opmerking. Geloof me maar als ik zeg dat het geen keuze is. Het is een gevoel die al wortels kent van in je kindertijd.
Ik ben lesbisch (ok eerste keer dat ik me hier out op het forum..) en ik heb het er zelf nog altijd wat moeilijk mee. Maar mensen zoals jij zorgen er juist voor dat kinderen het er moeilijk blijven mee hebben. Je kunt dat gevoel niet veranderen. Je valt op hetzelfde geslacht of niet. Helemaal geen keuze! Waarom denk je dat sommige holebi's zelfmoord plegen? Waarom zouden we onszelf het leven moeilijk maken als we gewoon hetero kunnen zijn.. Was het maar zo gemakkelijk. En mensen die eerst 30jaar getrouwd zijn zijn vaak mensen die dat gevoel gewoon onderdrukt hebben, of ouders hadden die dachten zoals jij en er daarom helemaal niet voor durfden uitkomen.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#79 Geplaatst 30 september 2013 - 19:51

Je kan natuurlijk stellen dat het tegen de natuur in is. Maar dan ben ikzelf ook een afwijking van de natuur, ik ben hetero, 37, en heb nog nooit de drang gevoeld om me voort te planten. Ik ben ervan overtuigd dat homoseksualiteit geen keuze is. Ik heb er ook totaal geen probleem mee. Zolang iedereen gelukkig is en niemand kwaad doet, is er toch geen probleem?

Woezel
Woezel
  • 21 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 30 september 2013 - 20:48

Dus wat jullie zelf zeggen.
Jullie zijn een afwijking oke dat kan misschien zijn maar daarom is het voor mij toch niet oke mag ik.
En mij grof vinden omdat ik denk dat het een keuze zou kunnen zijn dat is fameus muggenziften.
Mja er zijn zo van die mensen die graag een slachtofferrol aannemen om dan zelf vervolgens te kunnen beledigen.
En volgens mij heb ik recht op een eigen mening en mag ik vinden wat ik vind.
Mensen zo als mij laat me niet lachen ik ben niet abnormaal hoor.
Maar ja we leven nu eenmaal in een tijd waar alles mag en grenzen vervagen.
Iedereen schrijft z'n eigen boek.
Ik schrijf dat niet voor jullie en jullie niet voor mij.

Féline
Féline
  • 1.919 berichten
  • 1 katten

#81 Geplaatst 30 september 2013 - 21:09

Woezel mag toch wel haar mening op een "discussie" forum verkondigen hoop ik ?! Er wordt "ge-out" en daar is niets mis mee, ieder doet wat hij/zij zelf wil mbt tot sexuele relaties en persoonlijke levenssfeer, maar als er  een reactie komt die niet overeenstemt met de mening en de antwoorden van, in dit onderwerp, de holebi's, dan is bij sommigen in bovenstaande reacties/antwoorden, het hek van de dam en krijgt Woezel de wind van voor. Woezel geeft haar persoonlijke mening, zoals iedereen dat hier doet.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 30 september 2013 - 21:28

Ik heb 4 collega's die homo zijn, en als je hen hoort praten dan hebben ze toch duidelijk de keuze gemaakt om samen te leven met iemand van hetzelfde geslacht en is het volgens hen niet iets dat aangeboren is. Net het omgekeerde van wat hier gezegd word dus.
Dat het in de dierenwereld ook gebeurt wil nog niet zeggen dat het 'normaal' is (al ligt dat er natuurlijk aan wat je definitie van normaal is). Necrofilie is ook iets dat regelmatig voorkomt bij dieren, maar is het daarom normaal gedrag?

Ik heb persoonlijk helemaal geen problemen met holibi's, al snap ik het zelf niet. Maar wat mij betreft mag iedereen gewoon doen waar hij zich het beste bij voelt en zijn leven leiden zoals hij dat wil. (zolang ze me niet gaan proberen te bekeren dan toch :d)

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#83 Geplaatst 30 september 2013 - 21:48

Bekijk berichtWoezel, op 30 september 2013 - 20:48, zei:

Dus wat jullie zelf zeggen.
Jullie zijn een afwijking oke dat kan misschien zijn maar daarom is het voor mij toch niet oke mag ik.
En mij grof vinden omdat ik denk dat het een keuze zou kunnen zijn dat is fameus muggenziften.
Mja er zijn zo van die mensen die graag een slachtofferrol aannemen om dan zelf vervolgens te kunnen beledigen.
En volgens mij heb ik recht op een eigen mening en mag ik vinden wat ik vind.
Mensen zo als mij laat me niet lachen ik ben niet abnormaal hoor.
Maar ja we leven nu eenmaal in een tijd waar alles mag en grenzen vervagen.
Iedereen schrijft z'n eigen boek.
Ik schrijf dat niet voor jullie en jullie niet voor mij.

Ik wil niet persoonlijk aanvallen. Ik snap dat mensen een bepaalde overtuiging hebben. Onlangs keek ik naar de film Prayers for Bobby. Een film over een jonge homo die zeer christelijk opgevoed is. Een jongen die gevangen zat in zijn gevoelens. Zijn mama wou hem 'genezen', stuurde hem dagelijks naar de kerk. Als hij volgens de kerk leefde zouden zijn gevoelens en homoseksuele gedachten weggaan.. Ze wou haar zoon weer 'normaal' krijgen. Maar op een dag werd het Bobby allemaal teveel en maakte hij er een eind aan. Ik vond het verschikkelijk, voor Bobby, maar ook voor zijn moeder. Pas later beseft ze waar ze haar zoon onrechtstreeks naar geleid heeft. Ze begint te beseffen dat het geen keuze is of demon of wat dan ook, maar iets die al lang voor je geboorte vast ligt. Ze beseft dat ze Bobby tekort gedaan heeft en strijd voor de homorechten en het moment wanneer ze de woorden uitspreekt: 'I know now why God didn't heal Bobby. He didn't heal him because there was nothing wrong with him.', staan voor altijd in mijn geheugen gegrift.

Ik vind het gewoon jammer dat er nog mensen denken dat wij holebi's kiezen om zo te zijn..
Ik respecteer wel je mening, maar wil je aub het woord 'afwijking' niet meer gebruiken? Vind dit een afschuwelijk woord om holebi's te bestempelen.

Wat ik mij wel afvraag, wat als je zoon/dochter nu op hetzelfde geslacht blijkt te vallen? Is het dan niet jammer dat hij/zij zich misschien niet zal durven outen omdat ze weten dat hun ouders er niet zal achter staan? Zou je dan liever hebben dat hij/zij z'n gevoelens verbergt en toch met iemand van het ander geslacht verder gaat of hoe zie je dat juist?

Nog even benadrukken dat ik echt wel respect heb voor je mening. Het is trouwens nog leerrijk om eens een totaal andere mening te horen. ;) (maar ik geef toe dat mijn eerste post misschien iets te hard was)

Bekijk berichtFreggel, op 30 september 2013 - 21:28, zei:

Ik heb 4 collega's die homo zijn, en als je hen hoort praten dan hebben ze toch duidelijk de keuze gemaakt om samen te leven met iemand van hetzelfde geslacht en is het volgens hen niet iets dat aangeboren is. Net het omgekeerde van wat hier gezegd word dus.
Dat het in de dierenwereld ook gebeurt wil nog niet zeggen dat het 'normaal' is (al ligt dat er natuurlijk aan wat je definitie van normaal is). Necrofilie is ook iets dat regelmatig voorkomt bij dieren, maar is het daarom normaal gedrag?

Ik heb persoonlijk helemaal geen problemen met holibi's, al snap ik het zelf niet. Maar wat mij betreft mag iedereen gewoon doen waar hij zich het beste bij voelt en zijn leven leiden zoals hij dat wil. (zolang ze me niet gaan proberen te bekeren dan toch :d)
Ja wat is 'kiezen'. Als je mij nu vraagt om een keuze te maken tussen een man en en vrouw dan kies ik inderdaad voor een vrouw en kies ik dus eigenlijk holebi te zijn. Maar die 'keuze' is op basis van een gevoel en aantrekkingskracht. Het is dus maar hoe je het bekijkt hé. Ik kan natuurlijk altijd kiezen om met een man te gaan samenwonen maar dat druist gewoon in tegen wie ik ben. Ik zou nooit mezelf kunnen zijn in een relatie met een man.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 30 september 2013 - 22:00

Bekijk bericht*Loentje, op 30 september 2013 - 21:48, zei:

Ja wat is 'kiezen'. Als je mij nu vraagt om een keuze te maken tussen een man en en vrouw dan kies ik inderdaad voor een vrouw en kies ik dus eigenlijk holebi te zijn. Maar die 'keuze' is op basis van een gevoel en aantrekkingskracht. Het is dus maar hoe je het bekijkt hé. Ik kan natuurlijk altijd kiezen om met een man te gaan samenwonen maar dat druist gewoon in tegen wie ik ben. Ik zou nooit mezelf kunnen zijn in een relatie met een man.

Ik kan natuurlijk niet weten wat je juist voelt, maar iedereen is anders en sommige mannen zijn toch wel behoorlijk vrouwelijk zonder daarom homosexueel te zijn. Dan vraag ik me een beetje af waar het verschil dan net in zit. Voel je je dan gewoon zoveel meer aangetrokken door de lichaamsvorm van vrouwen? Want qua karakter vind je best wel mannen die vrijwel gelijk zijn aan vrouwen wat dat betreft. Ik snap dus eigenlijk de uitspraak 'nooit mezelf kunnen zijn bij iemand van het andere geslacht' niet goed.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#85 Geplaatst 30 september 2013 - 22:05

Bekijk berichtFéline, op 30 september 2013 - 21:09, zei:

Woezel mag toch wel haar mening op een "discussie" forum verkondigen hoop ik ?! Er wordt "ge-out" en daar is niets mis mee, ieder doet wat hij/zij zelf wil mbt tot sexuele relaties en persoonlijke levenssfeer, maar als er  een reactie komt die niet overeenstemt met de mening en de antwoorden van, in dit onderwerp, de holebi's, dan is bij sommigen in bovenstaande reacties/antwoorden, het hek van de dam en krijgt Woezel de wind van voor. Woezel geeft haar persoonlijke mening, zoals iedereen dat hier doet.

Als iemand zegt dat homo zijn een keuze is vind ik dat inderdaad grof.   Elke holebi weet dat het GEEN keuze is.   Een hetero weet zogezegd zeker dat het een keuze is om homo te zijn, een homo zal het wel beter weten zeker of het een keuze is of niet????   Ik ken geen homo die zegt dat ze op een dag gekozen hebben om homo te worden.   Je moet je toch aangetrokken voelen om voor een geslacht te kiezen.  Precies of je zegt dat iemand met een handicap daarvoor gekozen heeft.   Het is ook geen keuze als je zo geboren wordt, awel als holebi word je ook geboren.   Raar dat iemand hier zegt dat ze 4 collega's heeft die er wel voor gekozen hebben.  Ik zou graag wel eens praten met die mensen dan, lijkt me interessant. Ik heb al veel homo's gekend, zo iemand ben ik nog nooit tegen gekomen.   Je kan wel kiezen om eraan toe te geven of een leugen te gaan leven met een vrouw.   Dat is iets heel anders. En ik ben ook nog nooit een homo tegen gekomen die niet liever hetero was geweest.

Ik was zelf liever ook gewoon hetero geweest met een vrouw en kinderen.   Gelukkig heb ik nog nooit negatieve ervaringen gehad met mensen betreffende mijn geaardheid.   Maar tis ook niet zo dat wij als holebi toestemming moeten krijgen van de hetero's he.   Precies of we mogen blij zijn dat mensen het aanvaarden.   Als iemand het niet kan aanvaarden is er gewoon geen plaats voor die persoon in mijn leven.   Ik voel me niet minder en niet meer dan een hetero.

Bewerkt door zsapo, 30 september 2013 - 22:25.

Woezel
Woezel
  • 21 berichten
  • 1 katten

#86 Geplaatst 01 oktober 2013 - 00:39

Aangetrokken tot mannen of aangetrokken door vrouwen.
Onder de heterokoppels trouwen er dagelijks mensen  waarvan de partner spuuglelijk is om het zo eventjes maar te zeggen.
Maar die trouwen dan niet voor het fysieke maar om het houden van die persoon of sommige trouwen voor het geld of de goede naam.
Keuze zat, ieder kiest zijn partner uit om wat hij belangrijk vind.
Ik vind samen zijn met iemand om het fysieke gedeelte even oppervlakkig dan samen zijn voor het geld.
Het gaat om de juiste keuze te maken.
Als broer en zus tot elkaar aangetrokken voelen wil niet zeggen dat zoiets maar moet kunnen omdat bij dieren ook incest voorkomt.
Dit is moreel verval.
Waar trekt men de grens nog.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#87 Geplaatst 01 oktober 2013 - 06:45

Persoonlijk vind ik dat zulke discussies niet zouden mogen bestaan. :neen: Iedere mens heeft het recht om gelukkig te zijn zolang ze andere mensen geen verdriet aandoen. Wie zijn wij om andere mensen te beoordelen en te zeggen met wie ze moeten samenleven. :onzeker: Als één van mijn zonen verliefd wordt op een andere jongen kan ik alleen maar hopen dat ze gelukkig zijn. Ik ken iemand die verliefd geworden is op de jongste broer van haar vader. Ondertussen leven die mensen al bijna 40 jaar gelukkig samen. :heart:  Ze zijn zelfs hun eigen familie kwijtgeraakt en slepen hun geheim al zoveel jaren mee. Ik heb  nog nooit 2 mensen gezien die zo gelukkig zijn met elkaar.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 01 oktober 2013 - 09:11

Een discussie zoals die hier nu gevoerd wordt doet eerlijk gezegd mijn hoofd tollen; omdat ik zo naïef was om te denken dat homoseksualiteit in onze huidige maatschappij echt geen issue meer is. Akkoord, iedereen heeft recht op een eigen mening, maar in een discussie moet er ook ruimte zijn om naar elkaar te luisteren en om, indien van toepassing, je ongelijk toe te geven.

Ik denk dat hetero's nooit volledig kunnen begrijpen waarom iemand zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht want we kunnen ons niet inbeelden hoe dat komt. Waar ik echter 100% zeker van ben, is dat homoseksualiteit absoluut geen keuze is. Ik ken genoeg holebi's die zich verschrikkelijk voelen omdat ze "zo" zijn, omdat de maatschappij hen inprent dat ze "verkeerd" zijn, terwijl ze daar helemaal niks aan kunnen veranderen! En dat is het triestige aan de hele situatie. Laat mensen eens zijn zoals ze zijn. Omdat iemand afwijkt van de norm, wil het nog niet zeggen dat we er een heksenjacht op moeten openen of die mensen zo slecht doen voelen dat ze niet meer willen zijn wie ze zijn. Hoe veel mensen hebben al zelfmoord gepleegd omdat ze volgens anderen "niet normaal" zijn? Verschrikkelijk vind ik dat.

Als ik later een kind zou hebben dat zich zou outen, zou ik het alleen maar spijtig vinden voor mijn zoon/dochter, omdat hun leven veel moeilijker gemaakt zal worden dan nodig is. Ik zou het spijtig vinden dat ze me geen kleinkind zouden kunnen schenken zoals dat bij heterokoppels gebeurt, maar ik zou mijn kind nog altijd doodgraag zien. Geaardheid speelt bij mij geen enkele rol. Mijn beste vriend is nog altijd mijn beste vriend, hetero of homoseksueel, al was het dat hij volgend jaar beslist om als vrouw door het leven te gaan. Leven en laten leven.

Bekijk bericht*Loentje, op 30 september 2013 - 21:48, zei:

Ze beseft dat ze Bobby tekort gedaan heeft en strijd voor de homorechten en het moment wanneer ze de woorden uitspreekt: 'I know now why God didn't heal Bobby. He didn't heal him because there was nothing wrong with him.', staan voor altijd in mijn geheugen gegrift.

Heel mooie quote.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#89 Geplaatst 01 oktober 2013 - 09:19

Bekijk berichtWoezel, op 01 oktober 2013 - 00:39, zei:

Onder de heterokoppels trouwen er dagelijks mensen  waarvan de partner spuuglelijk is om het zo eventjes maar te zeggen.
Maar die trouwen dan niet voor het fysieke maar om het houden van die persoon of sommige trouwen voor het geld of de goede naam.
Ik vind samen zijn met iemand om het fysieke gedeelte even oppervlakkig dan samen zijn voor het geld.
Als broer en zus tot elkaar aangetrokken voelen wil niet zeggen dat zoiets maar moet kunnen omdat bij dieren ook incest voorkomt.
Dit is moreel verval.

Ik begin het eigenlijk grappig te vinden.   Het doet me wat denken aan kerkpraat.  1 van de vele redenen waarom kerken geen volk nog trekken...   Zo'n praat is niet meer van deze tijd.   Ieder zijn mening.   Nog een fijne dag...

Bewerkt door zsapo, 01 oktober 2013 - 09:27.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 01 oktober 2013 - 09:28

Bekijk berichtWoezel, op 01 oktober 2013 - 00:39, zei:

Dit is moreel verval.

Waarom val jij dan op het andere geslacht? Dat is jouw keuze. Net zoals het de keuze is van holebi's om voor hetzelfde geslacht te kiezen. Dat jij op het andere geslacht valt is dan toch ook oppervlakkig om het in jouw woorden te zeggen.
Je zegt net zelf dat het iedereen zn eigen keuze is.

Bewerkt door Elfje, 01 oktober 2013 - 09:31.

Geplaatste afbeelding