Spring naar inhoud

- - - - -

Kwijlen!

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2013 - 00:19

Ik vroeg me af waarom katten kwijlen? Als Balou op mijn schoot ligt of bij me in bed en ik aai haar, dan begint ze enorm te spinnen en te kwijlen. Ik zie gewoon het kwijl uit haar mondje komen, en mn shirt is uiteraard ook deels nat dan. Vergeet ze te slikken ofzo, als ze aan het spinnen is? Hoe zit dat?
Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2013 - 07:18

Hier doen ze dat bijna allemaal! Ik heb het eens aan een dierenarts gevraagd en die zij dat het uit genegenheid is.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2013 - 10:07

dat woordje zij moet zei zijn natuurlijk, ik wilde eigenlijk zij zei typen!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#4 Geplaatst 24 maart 2013 - 15:26

Foxy doet dat hier ook. Je hoeft hem nog niet te strelen zelfs. Gewoon naar hem kijken of iets zeggen en hij begint al te spinnen en te kwijlen :ha

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2013 - 16:37

Bekijk berichtPixel, op 24 maart 2013 - 15:26, zei:

Foxy doet dat hier ook. Je hoeft hem nog niet te strelen zelfs. Gewoon naar hem kijken of iets zeggen en hij begint al te spinnen en te kwijlen :ha

Hahha Balou komt altijd wel spinnend naar mij toe, maar kwijlen doet ze echt pas als ik haar ga aaien!! Vind het wel schattig altijd. Taco kwijlt niet, maar hij spint ook niet luidruchtig, dus er zal wel een verband tussen het spinnen en kwijlen zijn denk ik.
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 24 maart 2013 - 17:09

Toen ik Joe in het asiel in mijn armen gestopt kreeg begon hij op slag ook te kwijlen, zo erg dat binnen de minuut er een hele kwijlvlek op mijn schouder was. Die van het asiel zei toen dat dat van de emotie als gevolg van het aandacht krijgen was. Dat dat zou minderen eens hij in een thuis zat en vaak aandacht kreeg en dat klopt inderdaad. Nu kwijlt hij amper nog of enkel op supergelukzalige momenten of toen ik terugkwam van reis vorig jaar. Misschien dat ze meer speeksel of zo aanmaken als ze heel gelukkig zijn? Zou dat kunnen?

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2013 - 17:30

Bij erg gelukig zijn/genieten en extreme stress denk ik (net hetzelfde zoals ze ook kunnen spinnen bij erge pijn of stress) :) Aiko doet dat hier ook wel eens ^^

Bewerkt door Serenity, 24 maart 2013 - 17:31.

Geplaatste afbeelding