Spring naar inhoud

- - - - -

Doodsangst voor plastiek te maken met kittentijd?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2013 - 10:47

Sommigen weten dit misschien al maar onze Simba is een kitten die gedupmt werd en gelukkig met zijn broertjes en zusjes naar het asiel gebracht werd.

Nu, Simba is een enorme bijter en bijt alles van zich af maar wat het ergste is..
Alles dat het geluid van plastiek zakken maakt heeft hij echt doodsangsten voor..
Gisteren nam ik tomaatjes uit de frigo die verpakt zaten en hij heeft toeren uitgehaald om ervan weg te raken..
Als je een nieuwe vuilniszak neemt net hetzelfde, zijn staart dik en maar wegrennen..

Ik vroeg me nu af of het kan zijn dat hij als kitten in een zak gezeten heeft en daardoor zo een schrik heeft daarvan..
Zijn gedrag is er echt niet normaal bij.. Heb zoiets nog nooit eerder gezien bij een dier :catscratchhead

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2013 - 10:57

Kan heel goed zijn inderdaad, al kun je het natuurlijk niet zeker weten.
Misschien eens onder toezicht ergens een plastiek zak leggen zodat hij op eigen initiatief kan ontdekken wat het is.

Time spent with cats is never wasted

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2013 - 11:31

Dat deed hij als kitten, maar vanaf hij dat geluid hoort is hij doodsbang en doet hij alles om er van weg te raken..

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#4 Geplaatst 24 maart 2013 - 11:41

Ik denk dat het inderdaad wel zou kunnen dat het iets is uit zijn kittentijd, maar je kan dat niet weten.
Het kan volgens mij ook gewoon dat hij ooit eens geschrokken is van iets en dat daarmee geassocieerd heeft of nog een andere reden.

Mijn Rakker is bang van schoenen en dan niet wanneer je schoenen aanhebt, maar van "lege" schoenen die in huis staan. Daar loopt ze met een grote boog rond en sluipt dan ook of springt weg alsof ze schrikt, als ze er dicht naast moet om door te kunnen. Ik kan daar ook allerlei verklaringen voor bedenken. Ze was ook een gedumpt kitten. Dus dat er vroeger met schoenen gegooid werd naar haar, of dat er hier in de buurt ooit iemand met schoenen gegooid heeft naar haar om haar de tuin uit de jagen. Maar het kan volgens mij ook gewoon omdat ze in het begin heel bang was voor mensen en omdat ze toen zo klein was, zag ze waarschijnlijk vooral de schoenen van mensen. Ofwel is het gewoon een gekke kat en vindt ze dat stinken bvb.

Ik denk dat je er veel kan over speculeren, maar je kunt het toch nooit weten.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 maart 2013 - 23:16

hey Yossa
ja
het kan echt hoor'
net zoals bij mensen kunnen dieren een trauma hebben vanuit het verleden !

ik weet niet goed hoe je dit kan oplossen

maar denk met véél tijd en geduld je hem kan vertrouwd maken met plastiek

denk dat vertrouwen hierin heel belangrijk is en dat je stapje voor stapje moet gaan
samen met veel geduld
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 26 maart 2013 - 16:46

Het hoeft niet altijd van een traume te komen hoor... Hier is 1 van mijn katten ook gek voor de DA en vroeger als kitten niet. Er is niets geks gebeurd. Ook mijn hond heeft enorme angst van de stofzuiger, ook daar nooit iets raars gebeurd.

Maar het kan ook door een herinnering aan een trauma natuurlijk, het hoeft alleen niet zo te zijn.

Geplaatste afbeelding