Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe ideetjes?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2013 - 19:29

dit is een oproep aan iedereen die met kinderen werkt of creatief is. :hoi:
ik werk in een buitenschoolse kinderopvang. nu moeten wij elke woensdag en elke vakantiedag activiteiten voor de kinderen voorzien. we moeten die ook allemaal uitschrijven en daar wordt dan een bundeltje van gemaakt.
nu is mijn probleem: mijn inspiratie is op!!! :help: :catscratchhead :idea:
als jullie dus leuke activiteiten kunnen verzinnen voor kinderen of jullie kennen leuke websites waarop ik dingen kan gaan halen, hoor ik het graag! wij werken meestal in twee leeftijdsgroepen: kleuters en lager.
alvast bedankt!! :loveshower: :flower: :hug:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2013 - 21:51

Heb zelf nog nooit met kinderen gewerkt...maar zelf maak ik juweeltjes en dat vinden mijn nichtjes (en ja...zelf mijn neefjes :trance: ) super om te maken !! :)

Iedere keer ze op bezoek komen willen ze armbandjes maken of oorhangertjes ! :) ) super om te doen !! ;)

Kunnen ze zelf kraaltjes rijgen en het knoopje kan jij dan misschien doen...maar met het uitkiezen van kraaltjes en een mooi armbandje maken zijn ze toch even bezig... ;)

Ik wil je gerust via pb meer info geven ivm het maken en waar je goedkope kraaltjes voor kindjes kan bestellen... ;)

Bewerkt door Mauro, 24 maart 2013 - 21:52.

Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2013 - 22:21

Misschien een leuk idee om op te zoeken hoe je zelf een vlieger kan maken?
Boomstamtaart maken met lange vingers, vruchtjes en creme beurre
op de vensterbank radijsjes kweken
kunstwerkjes maken met wasknijpers
stempelen met aardappel
oude koektrommels bekleden, versieren met knopen
:oops:

sorry laatste keer

pookie<3
pookie<3
  • 198 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 24 maart 2013 - 22:49

Ik werk ook in deze sector :) kijk eens op http://pinterest.com/all/ .... Hier vind je veel leuke dingen om te doen ! Staat heel veel leuks op de site, niet alleen activiteitjes.

Groetjes !

Sofie en Pookie

banner2pookie

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2013 - 23:12

Je kunt een paar activiteiten aan de hand van thema's door het jaar heen erin doen:
- winter
- herfst
- zomer
- lente,
- pasen,
- kerst
- vakantie
Aan de hand van deze thema's zijn echt heeeeeeeeeeeeeeeel veel knutsels te vinden op het internet!

Geplaatste afbeelding

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 maart 2013 - 23:18

Mijn moeder werkt ook in een voor- en naschoolse opvang, daar zijn er geen activiteiten gepland, maar ze heeft vaak haar haakwerk mee voor 's morgens vroeg, voor het geval de kindjes later zijn. En daar heeft ze veel succes mee bij de meisjes.
Wat ik ook al is heb gedaan, is langs gegaan met mijn fototoestel en foto's genomen van de kinderen, en ik had die toen (goedkoop) laten printen, en ondertussen hadden ze zelf een fotokadertje gemaakt op een stuk karton, met pasta's en verf. Dat vonden ze ook wel leuk.

Voor de rest kan ik niet meteen op iets komen, maar als ik nog aan iets denk, dan post ik het onmiddelijk :-)
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 25 maart 2013 - 00:32

water ballonen opblazen knoop inleggen .
Verschillende kleuren wol nemen en die deppen in de lijm van behang deze draden rond de ballon draaien zoveel als je wil .
De lijm goed laten opdrogen en dan de ballon doorprikken en als je nog kan de ballon er uithalen heb je mooie paaseiers voor pasen ;)

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:06

Heel erg bedankt voor de reacties en de vele ideetjes! Enkele dingen ga ik zeker gebruiken!
Die Pinterest hoe werkt dat eigenlijk? Hoe kom je aan die ideetjes? Ik zie enkel de foto's ervan staan?

pookie<3
pookie<3
  • 198 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:02

Bekijk berichtmoekeLien, op 26 maart 2013 - 14:06, zei:

Heel erg bedankt voor de reacties en de vele ideetjes! Enkele dingen ga ik zeker gebruiken!
Die Pinterest hoe werkt dat eigenlijk? Hoe kom je aan die ideetjes? Ik zie enkel de foto's ervan staan?

Klikken op de foto's dan kom je op de site uit waar de ideetjes uitgelegd worden ;)

banner2pookie

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 26 maart 2013 - 20:59

Welke leeftijdscategorie?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 maart 2013 - 11:41

Goh,

om inspiratie te behouden en je niet in de wilde weg te laten zoeken, zou ik ook met thema's werken.
Nu dus Pasen, dan lente of boerderij of een thema dat hen interesseert.

In de bib heb je ook heel veel leuke boekjes. Alles is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal kinderen, welk budget, hoeveel tijd je hebt, ....

Een leuke activiteit nu is een paasboom zetten en hen spulletjes te laten maken voor in de boom (aangepast aan hun leeftijd). Zo krijg je een mooie creatieve boom van de lln.

Waar ik nu net aan denk: Je kan dan een foto nemen van de boom, deze afdrukken voor elk kind en hen een paaskaart mee laten maken ofzo.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 29 maart 2013 - 23:04

Nog, nog, nog!
Bedankt!