Spring naar inhoud

- - - - -

Geweigerd als gastgezin :-(

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 25 maart 2013 - 22:28

Een week geleden heb ik mij kandidaat gesteld om gastgezin te worden voor het opvangen van katten.
Nu vandaag kreeg ik een mail dat ondanks ze veel nood hebben aan opvang, ze niet met mij wensen verder te gaan omdat mijn kat zwanger is en dat ze niet met iemand in zee willen gaan die bewust kweekt.

Ben er even niet goed van en wou toch mijn hart luchten hierover. :-(
Ik had zo graag mijn steentje willen bijdragen.
Nu is het precies of er bestaat geen slechter mens dan ik.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 25 maart 2013 - 22:31

Ben je een fokker?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 25 maart 2013 - 22:34

Bekijk berichtEvyke81, op 25 maart 2013 - 22:31, zei:

Ben je een fokker?
Neen.
Echt het is zo frustrerend dat de mensen denken dat de zwangerschap van Cerise bewust was.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 25 maart 2013 - 22:37

Ha ja, das juist.  Was dat effe vergeten.
Tja, ik kan ze begrijpen.  Jouw kat was niet steriel en je zet er een open kater bij en vind het dan raar dat je een nestje krijgt.
En dat is niet de boodschap die een opvang wil uitdragen.  Daarenboven is het ook geen goed idee om potentieel zieke kittens bij een zwangere of net bevallen poes te zetten.  

Bij ons zou je ook niet mogen opvangen.  Onze opvanggezinnen hun katten moeten verplicht steriel zijn + volledig in orde met inentingen.
1 van onze opvanggezinnen heeft een kitten in huis gehaald van 7 weken.  Zij mag nu niet meer opvangen tot het kitten al zijn inentingen heeft gekregen, dus mag ze nog 5 weken wachten.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 maart 2013 - 22:40

Bekijk berichtEvyke81, op 25 maart 2013 - 22:37, zei:

Ha ja, das juist.  Was dat effe vergeten.
Tja, ik kan ze begrijpen.  Jouw kat was niet steriel en je zet er een open kater bij en vind het dan raar dat je een nestje krijgt.
En dat is niet de boodschap die een opvang wil uitdragen.  Daarenboven is het ook geen goed idee om potentieel zieke kittens bij een zwangere of net bevallen poes te zetten.  

Bij ons zou je ook niet mogen opvangen.  Onze opvanggezinnen hun katten moeten verplicht steriel zijn + volledig in orde met inentingen.
1 van onze opvanggezinnen heeft een kitten in huis gehaald van 7 weken.  Zij mag nu niet meer opvangen tot het kitten al zijn inentingen heeft gekregen, dus mag ze nog 5 weken wachten.

Oh is dat zo?
Dat wist ik niet, ja ik vond de mail nogal hard overkomen.
Ik begrijp wel dat het moeilijk in te schatten is of mensen goede bedoelingen hebben, maar ik wou echt gewoon helpen omdat ik het zo erg vind om al die verhalen te lezen van katten die op straat leven.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 25 maart 2013 - 22:54

Ik snap het ook ergens wel dat ze dat niet willen, niet zo zeer omdat je kat nu perongeluk is zwanger geraakt, maar je krijgt straks wel kittens. Waarom wil je je nu aanmelden daarvoor? Je kat is nog niet bevallen toch? Denk dat je je handen vol gaat hebben met de kittens straks.

Even offtopic: Is ze nog niet bevallen?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 25 maart 2013 - 23:01

Mss toch niet goed doorgedacht, wat als er tss de opvang kittens zieke kittens zitten met niesziekte en andere ziektes? Heb je er al bij stil gestaan dat die ook de kittens van u kat kunnen aansteken?
Mss eerst zorgen voor de toekomstige kittens van u katje en dan later mss nog eens proberen om opvang mama te worden.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 26 maart 2013 - 09:13

Ik snap wel dat je graag wilt helpen maar het is inderdaad niet slim om onbekende katjes in huis te nemen bij een zwangere poes en/of kittens,
klinkt hard maar is wel verstandig. ;)

Zo te horen ben je echt wel een leek, kan je niets aan doen, iedereen moet leren. ;)

Dus eerst eens voor jezelf uitmaken wat je graag wilt doen, opvangen ofwel fokken maar beide kan je echt niet doen.
Opvangen kan je nog altijd doen na dat de kleintjes allemaal weg zijn, dus weer stuf om over na te denken. :)

Bewerkt door Solotje, 26 maart 2013 - 09:14.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 maart 2013 - 10:04

Wil je nu gaan opvangen bloempje, of als de kittens het huis uit zijn?
Het eerst zou inderdaad niet verstandig zijn, maar als de kittens het huis uit zijn, en mam geholpen is zou ik niet weten waar het grote probleem zou zitten (hoewel je natuurlijk ook binnenkort een kindje krijgt :))

Daarbij zou ik me echt geen slecht mens voelen als ik jou was, het was een ongelukje, je hebt ervan geleerd en als ik je hoor in andere topics heb je het beste voor met mams en de kittens.. Ieder mens maakt "fouten" en als dat je grootste misdaad in je leven is geweest... dan kom je er wel ;)
Misschien volgend jaar, wie weet.. :)

Geplaatste afbeelding