Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

Zwart-wit katje (m/v?) gevonden te Sint-Andries

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 26 maart 2013 - 08:24

Bij mijn collega van het werk zwerft al een tijdje een mager zwart-wit katje rond.  De staart is gekwetst of meer de dij  en het beestje is zeer mager en hongerig.  Hij/zij droeg een blinkend blauw halsbandje.

Nu is het zo dat het beestje ook begint te niezen.

Het beestje zelf is zeer aanhankelijk en geeft de indruk van toch gewend te zijn van binnen te komen.

Is er een opvang die ons kan helpen, want het asiel te Brugge is voor ons echt geen optie?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 26 maart 2013 - 09:05

Heeft je collega het binnen genomen? Mss eens naar de da ermee gaan, wie weet is het van iemand in de buurt vooral omdat het halsbandje droeg.
Staat er niks geschreven aan de binnenkant van het halsbandje? Ook bij de da laten controleren op chip.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 26 maart 2013 - 11:10

Bekijk berichtfurrball, op 26 maart 2013 - 08:24, zei:

Bij mijn collega van het werk zwerft al een tijdje een mager zwart-wit katje rond.  De staart is gekwetst of meer de dij  en het beestje is zeer mager en hongerig.  Hij/zij droeg een blinkend blauw halsbandje.

Nu is het zo dat het beestje ook begint te niezen.

Het beestje zelf is zeer aanhankelijk en geeft de indruk van toch gewend te zijn van binnen te komen.

Is er een opvang die ons kan helpen, want het asiel te Brugge is voor ons echt geen optie?
oeie 'al een tijdje' ? Is dit sukkeltje al geholpen? Binnengepakt toch tenmisnte in de warmte? :( Is er al meer nieuws Furrball?

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 maart 2013 - 11:40

ja sinds vorige week zwerft het daar rond, momenteel zit het beestje in haar serre met eten en dekentje.  Aleen vastpakken is nog geen optie.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 26 maart 2013 - 11:44

Misschien kunnen jullie op facebook haar op facebook zetten, met de oproep van wie dit schatje is..
Ook zou ik naar de DA gaan, zeggen dat jullie haar gevonden hebben, meestal zijn da's dan ook wel schappelijk in de prijzen (misschien even bellen van te voren of ze mee willen helpen)

Ook zou ik wat postertjes laten maken en ophangen in de buurt waar ze gevonden is..
Aan een opvang kan ik je jammer genoeg niet helpen, want ik woon niet bij jullie in de buurt, dus ken er geen daar
Heel veel succes!

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#6 Geplaatst 26 maart 2013 - 13:59

Misschien bij kat zoekt thuis ?
Die hebben 2 opvanggezinnen in Brugge.

Het asiel van Brugge is idd geen goed idee.
Je hebt pb.

Bewerkt door Mika, 26 maart 2013 - 14:04.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 26 maart 2013 - 18:57

Al verder nieuws?

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 maart 2013 - 21:09

Hey Er is ondertussen al een foto op fb gedeeld, met de vraag of iemand het katje herkent.
We hebben contact opgenomen met onze da, dus er wordt echt wel voor gezorgd, hoor. Jullie mogen gerust zijn: mijn collega is een absolute dierenliefhebster.
Momenteel verblijft het in de serre en zoeken we echt naar oplossingen.

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 maart 2013 - 21:18

Even een update:
Mijn collega is ondertussen met het poesje naar de da geweest en het is waarschijnlijk aangereden door een auto.  Het heeft de nodige zorgen gehad, namelijk inspuiting tegen pijn en ontsteking.  Nu moet het verder behandeld worden met flammazine.
Omwille van de koude en om een eventuele ontsteking te voorkomen, heeft ze het tijdelijk in haar garage gestoken.

Is er iemand bereid om het katje van haar over te nemen?  Mijn collega doet wat ze kan, maar moet eigenlijk momenteel een beetje aan zichzelf denken.

Het is een heel lief beestje en het verdient zeker een kans.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#10 Geplaatst 28 maart 2013 - 14:13

Weet je al of het een katertje is of een poesje ?
Ik overleg hier even :wi

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden