Spring naar inhoud

- - - - -

Cerise is mama geworden :-)

• Log in om te reageren
253 reacties op dit onderwerp
Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 maart 2013 - 13:59

Na een onrustige nacht, zijn om 10u Cerise haar persweeën begonnen.
En om 11.53u zag het eerste kitten het levenslicht het zijn er in totaal 5 geworden :-)

Kitten 1 weegt 79gr
Kitten 2 weegt 80gr
Kitten 3 weegt 59gr
Kitten 4 weegt 90gr
Kitten 5 weegt 46gr

De twee lichtste moeten wel bijgevoederd worden denk ik, iemand hier raad in?
Er is er wel eentje dat niet wil eten en steeds wegkruipt :-(

Dank u Solotje (Anja) voor de begeleiding x

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:02

Ontzettend spannend..
Over het bijvoere kun je solotje misschien ook vragen.. Ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat men dan de zwaardere kittens even bij mams weg pakt, en het lichtste kitten bij de mam af en toe alleen laat drinken.. maar daar moet je even anderen vragen..

Heel veel succes en geniet van de kleintjes he ;)

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:04

Amaai, en was je niet te gestresst?
Ik kan je niet helpen met je vragen, maar dikke proficiat en veel succes!!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:05

Vooral heel moe.
De stress had ik redelijk goed onder controle ;-)
Ik vrees toch wel voor de 2 kleinste want het bijvoederen lukt ook niet :-(

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:07

Gewoon even rustig doorademen nu 49 gram is weinig, maar er zijn er ook genoeg die het dan wel redden
Is Anja nog bij je??
Het is ook even oefenen, en geef de moed niet op he..

Heel veel succes!!!

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:07

Proficiat met de 5 ling, heb je rc kittenmelk in huis? Anders mss dit gaan kopen bij de apotheker.

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:09

Bekijk berichtgrumpje, op 26 maart 2013 - 14:07, zei:

Gewoon even rustig doorademen nu 49 gram is weinig, maar er zijn er ook genoeg die het dan wel redden
Is Anja nog bij je??
Het is ook even oefenen, en geef de moed niet op he..

Heel veel succes!!!

Anja heeft mij telefonisch ter hulp gestaan ;-)
Ja het kleinste kruipt altijd weg en Cerise kijkt er ook niet naar om.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:09

Als het bijvoederen niet lukt met een flesje dan kan je het ook doen met een spuitje. Hier op ks zijn er genoeg die weten hoe het beste bij te voederen.
Ik heb het ook al gedaan met een kittentje dat zonder mama was gevallen maar dat was al een paar weken oud.
Denk dat je best Anja nog eens opbelt en om raadt vraagt.

Het kan zijn dat er met het kitten iets scheelt en dat  daarom cerise er niet naar om kijkt.
Mss best je da anders eens op belllen dat die zo rap mogelijk ernaar komt kijken.Heb je al gekeken in het mondje of het geen open gehemelte of zo heeft?

Bewerkt door catherine, 26 maart 2013 - 14:11.

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:12

Bekijk berichtcatherine, op 26 maart 2013 - 14:07, zei:

Proficiat met de 5 ling, heb je rc kittenmelk in huis? Anders mss dit gaan kopen bij de apotheker.
Ik heb RC kittenmelk in huis heb de 2 kleinste al willen bijvoederen maar ze doen hun mondje niet open :-s

Bekijk berichtcatherine, op 26 maart 2013 - 14:09, zei:

Als het bijvoederen niet lukt met een flesje dan kan je het ook doen met een spuitje. Hier op ks zijn er genoeg die weten hoe het beste bij te voederen.
Ik heb het ook al gedaan met een kittentje dat zonder mama was gevallen maar dat was al een paar weken oud.
Denk dat je best Anja nog eens opbelt en om raadt vraagt.

Het kan zijn dat er met het kitten iets scheelt en dat  daarom cerise er niet naar om kijkt.
Mss best je da anders eens op belllen dat die zo rap mogelijk ernaar komt kijken.Heb je al gekeken in het mondje of het geen open gehemelte of zo heeft?

Nee nog niet gezien, ik ga het eens googelen om te zien hoe een open gehemelte er dan moet uit zien.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:13

Is dat ook in poedervorm?
Zelf heb ik toen KMR kittenmelk gebruikt... Ik heb dat advies toen van meerdere gekregen..
Waarmee voer je ze? Zelf heb ik in het begin een klein spuitje gebruikt.. Maar nogmaals er zullen ook wel fokkers reageren.. Misschien Anja eens bellen..

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:17

OMG wat een lage gewichtjes :(
Hopelijk halen ze het.
Zelfs de zwaarste zit zwaar onder het gemiddelde.  Ik kruis mijn vingers

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#12 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:27

De gewichtjes zijn inderdaad aan de lage kant, heb zelf nog geen kittens gehad, maar die 2 van 46 en 59 gr moeten zeker bijgevoederd worden. Wat je ook kan doen is even een DA aan huis late komen, die kan dan zien of de kittens in orde zijn (als er bij die kleinsten afwijkingen zijn is het misschien beter dat ze worden ingeslapen)

Heb ook al gelezen dat je ze met een spuitje kan bijvoederen indien  het met een flesje niet lukt.

Succes

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:39

Ja, bel Anja nog maar efkes en de duimpjes gaan hier omhoog dat ze het allemaal halen, maar het zijn wel héél lage gewichtjes.
Hopelijk kan de DA snel komen :pray:

Vraag ook voedingsadvies voor Cérise want voor 5 mondjes te voeden zal ze een behoorlijk melkfabriekje moeten worden, zogende poezels kunnen een handje geholpen worden door de goeie voeding te geven (en bepaalde zaken eventueel te vermijden, maar ik ken er eigenlijk niets van, hier en daar is er iets blijven hangen van in andere topics te lezen maar met mijn 5 gecastreerde katers heb ik de details niet echt onthouden...)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:52

Ja ik ga ze straks nog eens wegen voorlopig ga ik ook om de 2u bijvoederen en als blijkt dat ze afvallen bel ik deze avond de DA nog zodat die kan komen kijken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 26 maart 2013 - 14:57

Als ze nog afvallen kan het gewoonweg te laat zijn, spuitje gebruiken geen tutje daar zijn ze te klein voor en ze hebben nog geen zuigreflex.
Spuitje aan de zijkant insteken van de mond niet vooraan, en langzaam de melk geven. Het katje ook niet omgekeerd houden dan kan de melk in de longen lopen en is het al helemaal om zeep.
Kitten op je schoot leggen en kopje ietske hoger en dan zachtjes met het spuitje de aangegeven hoeveel dat op verpakking staat geven om de 2u dag en nacht. En hou ze goed warm leg ze goed bij mama poes en vergeet ook niet te stimuleren voor een plasje en een kakje na de maaltijd. Zachte draai bewegingen maken met een watje op de onderbuik. En eventueel een warmtelamp bijzetten of een snuggle safe.