Spring naar inhoud

- - - - -

Cerise is mama geworden :-)

• Log in om te reageren
253 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#16 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:02

deze link kan misschien wel interessant zijn: http://www.kittenopv...ng_kittens.html

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#17 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:07

http://www.kittenopv...en_kittens.html

Op bovenstaande link, vind je alle belangrijke informatie over fleskittens.
De gewichtjes zijn heel laag.. het kleinste zal zeker nog geen zuigreflex hebben, dus is het belangrijk dat jij kittenmelk in het bekje druppelt.
De omgevingstemperatuur van kittens (waarbij de mama hen niet warm houdt) is 30°C.

Heeft mama voldoende melkproductie? Is tijdens de bevalling bij elk kitten de moederkoek mee gekomen? Wast mama de andere kittens?
Hebben de andere kittens een zuigreflex?

Ik vind persoonlijk dat je er heel laks over doet. Kittens krijgen kost veel geld.. en vooral aan een dierenarts. Dus bel hem nu, en laat hem kijken naar de kittens en naar mamapoes.
Misschien zit er eentje tussen met open gehemelte, en laat jij die nu onnodig afzien.

Bekijk berichthilleke, op 26 maart 2013 - 15:02, zei:

deze link kan misschien wel interessant zijn: http://www.kittenopv...ng_kittens.html

Dubbel gepost ;)

En nog even iets over dierenartsen en hun kennis van kittens grootbrengen met de fles.
Niet elke dierenarts heeft die kennis.. tijdens hun opleiding ging er maar een klein hoofdstuk daarover.

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:08

De DA zei zelf om af te wachten, dus laks ga ik er zeker niet mee om!
Ik zit hier al heel de tijd naast Cerise om alle kittens constant bij haar aan te leggen, wat verwacht je dan nog meer van mij?!
Als ik LAKS zou omgaan dan zou ik niet zo bezorgd zijn, mss eens proberen om de mensen niet te vooroordelen als je ze niet kent.

Buiten dat bedankt voor de informatie!
Ondertussen heb ik de mondjes van de kleintjes nagekeken en ik miszie er niets aan (is wel redelijk klein om in te zien)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#19 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:09

Die ene die wegkruipt, voelt deze warm aan? Zo niet, dan eerst op een warmteplaatje leggen. Het wegkruipen en dat moeders er niets van wil weten is geen goed teken. Er is een kans dat deze wegkwijnt. Bereid je daar op voor en ook je kinderen.
Deze kleintjes om het uur een beetje melk geven met een beetje druivensuiker en deze ook het liefst aan de ab ( synulox of doxoral aquadrops) een drup van geven. De kans bij deze kleintjes op verslikken is erg groot, door ab te geven doe je dat ondervangen.

Zijn de pootjes van die kleintjes goed behaard?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:14

Rond de 80gr is nog normaal hoor, al mijn kittens zijn rond deze gewichtjes.
De 2 kleinste moet je goed in het oog houden, ik heb ook al 2 kittens gehad die 60gr wogen en die zijn zonder problemen groot geworden,
zelfs geen 1 keer bijgevoederd, dus er zeker nog wel hoop. ;)

Het enige dat mij een beetje zorgen baart is dat de moederpoes niet om kijkt naar het kittentje van 59gr, dat had ik je aan de telefoon vertelt waarom.

Ik hoop dat je die nutridrops kan vinden, als ik ze nu in huis had gehad had je die mogen hebben maar helaas heb ik ze niet in huis maar misschien iemand van hier die dit leest of online bestellen of in Nederland misschien in de apotheek.

Bijvoederen is goed en regelmatig aan de tepel helpen als ze hun weg niet vinden.

Ik heb niet veel tijd om te reageren maar ik kan wel zeggen dat Vanessa zeker niet te laks is, ze is heel zorgzaam en vraagt om hulp!

En nu ga ik even verder werken.

Oh ja druivensuiker is ook goed Vanessa, had ik niet meer aan gedacht: :oops:

Bewerkt door Solotje, 26 maart 2013 - 15:14.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:15

Anja, woon jij in de buurt van haar? Kan je haar anders even ondersteunen om bij haar langs te gaan en laten zien hoe je evt moet flessen en met de open gehemeltes na te kijken.

Nutridrops, is niet zo zeer noodzakelijk, druivensuiker werkt net zo goed, Pure druivensuiker in het bekkie tegen het gemelte aan, hierdoor neemt het beter op. Druivensuiker wordt ook beter verdragen. Nutridrops vinden ze zo smerig, ben zelf over gegaan op de druivensuiker. Bij geboorte krijgen ze van mij altijd een pinkje druivensuiker. Ze worden direct actiever.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#22 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:17

Ok ik trek mijn woorden terug, sorry.

Ik doe niet anders dan fleskittens groot brengen, en weet hoe snel het achteruit kan gaan.
Dus maakte me zorgen. Maar zal wijselijk mijn mond houden.

Nog één tip, als het kleinste kitten kouder aanvult dan de anderen, kan je het snel warm krijgen door eigen lichaamswarmte te geven. Kitten onder je trui, tegen je blote buik, ...

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#23 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:22

Heel veel sterkte met de kleintjes en met Cerise !!
Super om te zien dat iedereen wil helpen !!!!!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:31

Bekijk berichtjubikelcats, op 26 maart 2013 - 15:09, zei:

Die ene die wegkruipt, voelt deze warm aan? Zo niet, dan eerst op een warmteplaatje leggen. Het wegkruipen en dat moeders er niets van wil weten is geen goed teken. Er is een kans dat deze wegkwijnt. Bereid je daar op voor en ook je kinderen.
Deze kleintjes om het uur een beetje melk geven met een beetje druivensuiker en deze ook het liefst aan de ab ( synulox of doxoral aquadrops) een drup van geven. De kans bij deze kleintjes op verslikken is erg groot, door ab te geven doe je dat ondervangen.

Zijn de pootjes van die kleintjes goed behaard?

Ze voelen wel warm aan want de warmtelamp hangt boven in de bench.
De pootjes zijn wel behaard maar iets minder dan de grote.
Mijn zus is ook spuitjes gaan halen dus we zullen ze binnen een half uur ook nog eens bijvoederen.
Heb ook van alle kittens de neusjes leeggezogen zodat ze vrij kunnen ademen.
Waar vind ik die AB?

Ja ik vind het idd ook super dat iedereen mij goede raad geeft want het is niet simpel als je geen ervaring hebt.
Ik ga zometeen nog eens bijvoederen en ook ff snel druivensuiker halen, dat zal ik wel in de Albert Heijn vinden zeker?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:31

Die ab moet je laten voorschrijven door je da of bij hem gaan afhalen.
Laat hem toch gewoon de kittens komen nakijken direkt dan ben je zelf al wat geruster. Wat is dat toch altijd van afwachten, afwachten op wat dat het te laat is?

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:38

Weet niet of het hier in deze situatie gepast is of niet... ik weet niet of je een snuggle safe of warmtedekentje hebt.

Ik heb dat ook niet maar toen mij Snoetje* ziek werd en haar lichaamswarmte daalde, heeft de DA mij aangeraden om haar op een fleece te leggen omdat dit de warmte goed vasthoudt.
Dit voor het geval je geen snuggle safe, warmteplaatje of thermisch dinges of zo hebt....
Mensen met ervaring met kittentjes, als ik hier mis ben laat het weten hé

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#27 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:41

Catherine, het is de DA zelf die nog wil wachten schreef ze eerder, ze kan hem niet dwingen om langs te komen he :)

En ik denk ook eerlijk gezegd dat de meeste hier veel meer afweten van kittens grootbrengen dan een DA :)

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#28 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:51

In nederland kan je druivensuiker zeker bij de albert heijn kopen !! Sterkte

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 26 maart 2013 - 15:58

Bekijk berichtjubikelcats, op 26 maart 2013 - 15:15, zei:

Anja, woon jij in de buurt van haar? Kan je haar anders even ondersteunen om bij haar langs te gaan en laten zien hoe je evt moet flessen en met de open gehemeltes na te kijken.

Nutridrops, is niet zo zeer noodzakelijk, druivensuiker werkt net zo goed, Pure druivensuiker in het bekkie tegen het gemelte aan, hierdoor neemt het beter op. Druivensuiker wordt ook beter verdragen. Nutridrops vinden ze zo smerig, ben zelf over gegaan op de druivensuiker. Bij geboorte krijgen ze van mij altijd een pinkje druivensuiker. Ze worden direct actiever.

Ik kan zeker langst gaan, ik zal het eens overleggen met haar. :)

Fleece heeft ze al gelegd ;)

Bewerkt door Solotje, 26 maart 2013 - 15:58.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 26 maart 2013 - 16:00

Veel succes met de kleintjes! Ik heb vorige zomer ook zonder iets van echt voorkennis 2 kittens met de papfles groot gebracht vanaf 9 dagen oud. Het is zoeken en het is eng maar met de raad die ik hier kreeg zijn het ondertussen 2 flinke katers geworden. :) Je kan het!