Spring naar inhoud

- - - - -

Cerise is mama geworden :-)

• Log in om te reageren
253 reacties op dit onderwerp
Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 26 maart 2013 - 16:14

Proficiat met de kleintjes :) ik duim dat de kleintjes flink mogen bijkomen :thumb:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#32 Geplaatst 26 maart 2013 - 16:26

Bekijk berichtBloempje, op 26 maart 2013 - 15:31, zei:

Ze voelen wel warm aan want de warmtelamp hangt boven in de bench.
De pootjes zijn wel behaard maar iets minder dan de grote.
Mijn zus is ook spuitjes gaan halen dus we zullen ze binnen een half uur ook nog eens bijvoederen.
Heb ook van alle kittens de neusjes leeggezogen zodat ze vrij kunnen ademen.
Waar vind ik die AB?

Ja ik vind het idd ook super dat iedereen mij goede raad geeft want het is niet simpel als je geen ervaring hebt.
Ik ga zometeen nog eens bijvoederen en ook ff snel druivensuiker halen, dat zal ik wel in de Albert Heijn vinden zeker?

Druivensuiker, meestal bij de drogist.
De AB via de dierenarts, wanneer deze kleintjes geen goed behaarde pootjes hebben, dan zijn ze nog iets prematuur. Des te meer zorgen dat ze elk uur een beetje voeding krijgen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#33 Geplaatst 26 maart 2013 - 16:38

Bekijk berichthilleke, op 26 maart 2013 - 15:41, zei:

Catherine, het is de DA zelf die nog wil wachten schreef ze eerder, ze kan hem niet dwingen om langs te komen he :)

En ik denk ook eerlijk gezegd dat de meeste hier veel meer afweten van kittens grootbrengen dan een DA :)

Ja dat heb ik ook wel gelezen, maar moest ik een nestje kittens hebben dan kan de da zien dat hij zijn kont tot hier rept om iedereen na te kijken. En anders ga ik gewoon op een ander.
Denk toch dat vele fokkers na de geboorte hun kittens en mamapoes laten nazien.
Met zo'n kleine prutskes kan je niet wachten, moet je handelen.

En waarschijnlijk zitten er hier met meer ervaring met kittens maar dit wil niet zeggen dat een da niet kan helpen of raad geven. Tja raad van wacht nog maar effe en als het dan scheef loopt staan janken zeker.

Ik kijk naar de kittens die zijn hulpeloos

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 26 maart 2013 - 16:50

Catherine, ik snap je redenering wel maar als ze zo klein zijn kunnen ze niet veel doen en dan breng je eigenlijk iemand binnen met veel bacteriën rond zijn lijf, dit zou ik pas doen als er iets mis is met mamapoes en dit is het geval nu niet, dus kan ze beter hulp van een fokker krijgen.
Wat wel een dierenarts mss kan uitleggen maar dat kan een ervaren fokker ook, dat is leren om een sondevoeding te geven.

Ik heb nog nooit een dierenarts laten komen en ik hoop dat ik dat ook nooit moet doen, ik zou dit pas doen als er een probleem is wat een dierenarts kan oplossen.

Hier een duidelijk filmpje hoe je een kitten moet flessen:

Het kan dus perfect met een zuigflesje. ;)

https://www.youtube....h?v=GO1L9j69Ulc

https://www.youtube....h?v=TGTtIh6sSrc

Zo'n hevig dotje, echt een vechtertje, groeit op zonder mama

https://www.youtube....=endscreen&NR=1

Bewerkt door Solotje, 26 maart 2013 - 16:50.

Sarah_saar
Sarah_saar
  • 559 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:05

Héél véél succes, we zullen hier met zijn allen duimen!! Helaas is dat alles wat wij kunnen doen...

Ik wil ook wel even zeggen dat ik vind dat mama poes een héle héle mooie naam heeft zeg!! Proficiat!!

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#36 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:25

Bekijk berichtSolotje, op 26 maart 2013 - 16:50, zei:

Catherine, ik snap je redenering wel maar als ze zo klein zijn kunnen ze niet veel doen en dan breng je eigenlijk iemand binnen met veel bacteriën rond zijn lijf, dit zou ik pas doen als er iets mis is met mamapoes en dit is het geval nu niet, dus kan ze beter hulp van een fokker krijgen.
Wat wel een dierenarts mss kan uitleggen maar dat kan een ervaren fokker ook, dat is leren om een sondevoeding te geven.

Ik heb nog nooit een dierenarts laten komen en ik hoop dat ik dat ook nooit moet doen, ik zou dit pas doen als er een probleem is wat een dierenarts kan oplossen.

Hier een duidelijk filmpje hoe je een kitten moet flessen:

Het kan dus perfect met een zuigflesje. ;)

https://www.youtube....h?v=GO1L9j69Ulc

https://www.youtube....h?v=TGTtIh6sSrc

Zo'n hevig dotje, echt een vechtertje, groeit op zonder mama

https://www.youtube....=endscreen&NR=1

Filmpje 1 en 3 zijn kittens met een goede zuigreflex. Ik veronderstel dat het kitten waarover het hier gaat, dit nog niet heeft. (dus moet je druppelen).
Filmpje 2 vind ik geen goed voorbeeld. Speen zit veel te diep in de keel, waardoor de melk zo in de longen kan terecht komen. Het kitten kokhalst alleen maar op dat filmpje.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#37 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:26

Bekijk berichtcatherine, op 26 maart 2013 - 16:38, zei:

Ja dat heb ik ook wel gelezen, maar moest ik een nestje kittens hebben dan kan de da zien dat hij zijn kont tot hier rept om iedereen na te kijken. En anders ga ik gewoon op een ander.
Denk toch dat vele fokkers na de geboorte hun kittens en mamapoes laten nazien.
Met zo'n kleine prutskes kan je niet wachten, moet je handelen.
/color]

[color=#7441CC] Ik laat mijn da nooit komen wanneer een poes bevallen is. Dit geeft bij de meiden en te veel stress, plus het geeft onmacht, help een vreemde wil naar mijn kinderen kijken. Wat doe ik niet goed?

Bij de kleine ukkies is het eerder raad vragen aan de ervaren fokkers.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:32

Heb de kittens daarnet nog eens bijgevoederd dit keer met een spuitje en ging al veel vlotter.
Ik merk dat kitten 5 dus dat van 46gr zelf goed aan het spuitje zoog, en kitten 3 dat van 59gr moest ik zelf bijdrukken.
Heb ze ook al vaak bij mama gelegd en daar hingen ze ook al aan de tepel.
Cerise heeft ook al RC melk gekregen, ben nog niet naar de Albert Heijn geraakt maar dat ga ik zometeen doen want moet toch naar de DA voor Hills AD te halen voor Cerise.

Bekijk berichtjubikelcats, op 26 maart 2013 - 17:26, zei:

Ik laat mijn da nooit komen wanneer een poes bevallen is. Dit geeft bij de meiden en te veel stress, plus het geeft onmacht, help een vreemde wil naar mijn kinderen kijken. Wat doe ik niet goed?

Bij de kleine ukkies is het eerder raad vragen aan de ervaren fokkers.

Denk je dat om het uur beter is dan? Want voorlopig doe ik het om de 2u.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#39 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:33

Bekijk berichtMaylun, op 26 maart 2013 - 17:25, zei:

Filmpje 2 vind ik geen goed voorbeeld. Speen zit veel te diep in de keel, waardoor de melk zo in de longen kan terecht komen. Het kitten kokhalst alleen maar op dat filmpje.

Wat betreft een speen te diep in de keel, dat vind ik wel meevallen. Ik heb hele lange siliconenspenen. Ze slikken ze allemaal volledig tot mijn flesje in en heb op die manier hele nesten groot gebracht, zonder verslikken. Ideaal de lange dunne speentjes.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:34

Bekijk berichtMaylun, op 26 maart 2013 - 17:25, zei:

Filmpje 1 en 3 zijn kittens met een goede zuigreflex. Ik veronderstel dat het kitten waarover het hier gaat, dit nog niet heeft. (dus moet je druppelen).

Ik zal straks nog eens kijken, zit nu op de tram :)

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:36

Nog een foto'tje van mama en haar baby's en eentje van de baby's alleen

Bijgevoegde thumbnails

• 286.JPG
  • 273.JPG

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#42 Geplaatst 26 maart 2013 - 17:38

Bekijk berichtBloempje, op 26 maart 2013 - 17:32, zei:

Heb de kittens daarnet nog eens bijgevoederd dit keer met een spuitje en ging al veel vlotter.
Ik merk dat kitten 5 dus dat van 46gr zelf goed aan het spuitje zoog, en kitten 3 dat van 59gr moest ik zelf bijdrukken.
Heb ze ook al vaak bij mama gelegd en daar hingen ze ook al aan de tepel.
Cerise heeft ook al RC melk gekregen, ben nog niet naar de Albert Heijn geraakt maar dat ga ik zometeen doen want moet toch naar de DA voor Hills AD te halen voor Cerise.

Denk je dat om het uur beter is dan? Want voorlopig doe ik het om de 2u.
Goed zo dat ukkie goed zelf drinkt. Deze kan je beter de fles al geven. Idd elk uur geven. Dit kleintje moet eigenlijk nog afgemaakt worden, daar heeft het energie voor nodig. Energie kost bij deze kleintjes enorm veel. Hierdoor elk uur flessen. Doe je ze ook voor en na de fles wegen. Dan zie je beter hoe veel ze drinken.

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 26 maart 2013 - 18:04

Bekijk berichtjubikelcats, op 26 maart 2013 - 17:38, zei:

Goed zo dat ukkie goed zelf drinkt. Deze kan je beter de fles al geven. Idd elk uur geven. Dit kleintje moet eigenlijk nog afgemaakt worden, daar heeft het energie voor nodig. Energie kost bij deze kleintjes enorm veel. Hierdoor elk uur flessen. Doe je ze ook voor en na de fles wegen. Dan zie je beter hoe veel ze drinken.
Nee maar ik ga het zometeen eens doen om te zien wat dat zegt ik update je ;-)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#44 Geplaatst 26 maart 2013 - 18:13

Bekijk berichtBloempje, op 26 maart 2013 - 18:04, zei:

;) deze ouwe rot kan je nog wel wat leren ;)

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 26 maart 2013 - 18:18

Bekijk berichtBloempje, op 26 maart 2013 - 18:04, zei:

Kitten 5 heb ik net gegeven Voor de voeding 46gr Na de voeding 50gr