Spring naar inhoud

- - - - -

Cerise is mama geworden :-)

• Log in om te reageren
253 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#76 Geplaatst 27 maart 2013 - 16:23

Jij bent een héle goede poezenmama, zo fijn dat de kleintjes bijkomen! :thumb:
Ik hoop dat het allemaal goed gaat en je binnenkort een hoop sterke kittens hebt rondlopen.
Ik duim voor jullie! :hug:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#77 Geplaatst 27 maart 2013 - 16:29

Bekijk berichtBloempje, op 27 maart 2013 - 16:16, zei:

Ja heb ze net nog eens gewogen en bijgevoederd en dat gaat allemaal goed Kitten 3 heeft 5ml gedronken en weegt nu 69gr en Kitten 5 heeft 2.5ml  gedronken en weegt nu 54gr
En de 3 grootste komen ook allemaal goed aan die drinken goed bij mama dus die hoef ik niet bij te voederen (dat willen ze zelf ook niet hoor)

Super, nee dat hoef je ook niet, zo lang dat ze zelf goed drinken en goed aankomen is moedersmelk altijd beter.

Goed bezig! :thumb:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 27 maart 2013 - 16:42

Dat word binnen 8 weken een drukke bende in huis :d
Geniet er maar van, het gaat zo snel! Super dat ze het zo goed doen!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#79 Geplaatst 27 maart 2013 - 19:10

Ja ze doen het prima zal straks nog eens een foto'tje maken.
Maar eerst de kittens nog eens wegen en voeden, afwassen, douchen en de bench proper maken . . . Dan een foto'tje ;-)

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 27 maart 2013 - 21:16

Met de kittens gaat het heel goed ze zijn weer goed bijgekomen sinds vanmiddag.
Maar Cerise daarintegen weet ik niet goed of het normaal is of niet.
Ze is een half uur geleden begonnen met overgeven, al zeker 6x.
Probeer mijn DA te bereiken maar die neemt niet op, iemand hier ervaring mee?

Bijgevoegde thumbnails

• 001.JPG
  • 012.JPG
  • 013.JPG
  • 014.JPG
  • 015.JPG
  • 017.JPG

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#81 Geplaatst 27 maart 2013 - 21:28

Kan zijn dat ze teveel placenta's heeft opgegeten, hou haar gewoon even in het oog, morgen zou dat over moeten zijn, zo niet dan kan je best eens de dierenarts bellen.
Eet ze? Heeft ze diarree?
Best ook nu kleine hoeveelheden eten geven maar dan meer op een dag zodat ze het beter kan binnen houden.

Er zijn er nog 2 die Cerise nog eens goed moet wassen :lol2:

Nog niet te snel panikeren.

Chanel heeft dat ook al eens meegemaakt, sommige poezen kunnen teveel placenta's niet verdragen.
Chanel heeft een hele dag ziek geweest, heel de dag overgegeven, diarree en niets gegeten.... dag nadien was Chanel helemaal terug in orde.
Als het dat is moet ze even bekomen en komt het wel goed, als het langer duurt dan pas dierenarts bellen.

Bewerkt door Solotje, 27 maart 2013 - 21:23.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 27 maart 2013 - 21:32

Wat een mooie katjes!! Super dat het zo goed gaat, was echt bang voor die 2 kleinste en dacht dat ze het eigenlijk niet 1 dag zouden overleven....maar ze komen goed bij door al jou goede zorg!!

Mijn ene kat heeft na de bevalling ook overgegeven, welliswaar maar 2x (in 2 dagen tijd dan), en daar was het goed mis mee....maar die wilden ook niet meer bij de kittens liggen en had last van nog meer dingen....mijn andere kat begon 4/5 weken na de bevalling over te geven en had toen een maag/darm infectie. Maar zoals Solo zegt, niet meteen panikeren...hoeft niet direct iets zorgelijks te zijn.
Geplaatste afbeelding

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#83 Geplaatst 27 maart 2013 - 21:33

Bekijk berichtSolotje, op 27 maart 2013 - 21:28, zei:

Kan zijn dat ze teveel placenta's heeft opgegeten, hou haar gewoon even in het oog, morgen zou dat over moeten zijn, zo niet dan kan je best eens de dierenarts bellen.
Eet ze? Heeft ze diarree?
Best ook nu kleine hoeveelheden eten geven maar dan meer op een dag zodat ze het beter kan binnen houden.

Er zijn er nog 2 die Cerise nog eens goed moet wassen :lol2:

Nog niet te snel panikeren.

Chanel heeft dat ook al eens meegemaakt, sommige poezen kunnen teveel placenta's niet verdragen.
Chanel heeft een hele dag ziek geweest, heel de dag overgegeven, diarree en niets gegeten.... dag nadien was Chanel helemaal terug in orde.
Als het dat is moet ze even bekomen en komt het wel goed, als het langer duurt dan pas dierenarts bellen.

Ja ik slaap zoiezo weer in de zetel dus ik kan haar in het oog houden deze nacht.

Ja Cerise moet de 2 kleinste echt wel eens wassen haha, ze zijn echt heel goed aangekomen ben echt supper blij.
Heb ze net nog eens gewogen zal de gewichtjes nog eens meedelen.

K1 79gr nu 92gr
K2 80gr nu 95gr
K3 59gr nu 70gr
K4 90gr nu 105gr
K5 46gr nu 56gr

Bekijk berichtchanatas, op 27 maart 2013 - 21:32, zei:

Wat een mooie katjes!! Super dat het zo goed gaat, was echt bang voor die 2 kleinste en dacht dat ze het eigenlijk niet 1 dag zouden overleven....maar ze komen goed bij door al jou goede zorg!!

Mijn ene kat heeft na de bevalling ook overgegeven, welliswaar maar 2x (in 2 dagen tijd dan), en daar was het goed mis mee....maar die wilden ook niet meer bij de kittens liggen en had last van nog meer dingen....mijn andere kat begon 4/5 weken na de bevalling over te geven en had toen een maag/darm infectie. Maar zoals Solo zegt, niet meteen panikeren...hoeft niet direct iets zorgelijks te zijn.

Ja ik was ook echt bang voor de 2 kleintjes maar kijk maar eens naar de update van de gewichtjes ;-)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#84 Geplaatst 27 maart 2013 - 21:37

Amai, ze komen super goed bij!  Goed bezig!!!

Hopelijk is Cerise snel weer op haar plooi

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#85 Geplaatst 27 maart 2013 - 21:58

wat een goede gewichten al en zeker ook de 2 kleinsten.
Wat een hummeltjes nog.
Het spugen kan idd komen van de placentas. Hou ze maar in de gaten ook. Bij aanhouden anders Primperid bij da halen. is ook nog voor de melktoevoer goed. ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#86 Geplaatst 27 maart 2013 - 22:05

Bekijk berichtjubikelcats, op 27 maart 2013 - 21:58, zei:

wat een goede gewichten al en zeker ook de 2 kleinsten.
Wat een hummeltjes nog.
Het spugen kan idd komen van de placentas. Hou ze maar in de gaten ook. Bij aanhouden anders Primperid bij da halen. is ook nog voor de melktoevoer goed. ;)

Ja sinds mijn berichtje hier op KS heeft ze niet meer overgegeven, maar je ziet dat ze zich niet zo ok voelt ze ligt hier rustig op de tapijt.
En de kittens die liggen rustig te slapen in de doos ;-)

De gewichtjes zijn idd echt goed he, mss dat ik ze er toch doorkrijg die 2 kleintjes.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#87 Geplaatst 27 maart 2013 - 22:33

Wat een dotjes zo ieniemini.
Morgen zal het hopelijk wel beter gaan met cerise.

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 27 maart 2013 - 22:44

Oooohhh, superschattig, hier gaan we meeduimen dat Cerise morgen beter is en dat de kleintjes het goed blijven doen.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#89 Geplaatst 28 maart 2013 - 00:10

Super :) goed bezig hoor ! ^^
Geplaatste afbeelding

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 28 maart 2013 - 13:30

Cerise heeft deze ochtend een grote haarbal overgegeven dus het zal dat zijn mss dat op haar maagje lag.
De kittens doen het nog steeds goed en mama poes ligt ook al heel de dag bij haar baby'tjes :-)