Spring naar inhoud

- - - - -

Cerise is mama geworden :-)

• Log in om te reageren
253 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 28 maart 2013 - 14:16

Ocharme, ze zal daar veel ongemak van gehad hebben.

Fijn dat ze nu weer op en top mama-poes is :heart:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#92 Geplaatst 28 maart 2013 - 20:35

Goed om te horen dat het goed met haar gaat!!!! Ben benieuwd hoe ze gaan groeien!!!!!

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#93 Geplaatst 28 maart 2013 - 20:40

Yay voor Cerise en de kleintjes! Trouwens een superleuke naam, Cerise. :) Ze worden goed gesoigneerd, zo te horen. En ik ben ook eens benieuwd hoe ze gaan uitgroeien!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#94 Geplaatst 29 maart 2013 - 12:05

Bekijk berichtNakthis, op 28 maart 2013 - 20:40, zei:

Yay voor Cerise en de kleintjes! Trouwens een superleuke naam, Cerise. :) Ze worden goed gesoigneerd, zo te horen. En ik ben ook eens benieuwd hoe ze gaan uitgroeien!
Ja dat was een naam die we allemaal mooi vonden (Cerise/kers)
Deze ochtend toen ik ze nam zag ik dat hun oortjes grijzig zijn geworden, kei schattig ;-)

Nog even een update van de gewichtjes.

K1 79gr nu 109gr
K2 80gr nu 117gr
K3 59gr nu 74gr
K4 90gr nu 121gr
K5 46gr nu 57gr

Volgens mij is dat dik in orde, niet? ;-)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#95 Geplaatst 29 maart 2013 - 12:47

Best elke keer het voorgaande gewicht er ook bij zetten, ziet er goed uit!  :)

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#96 Geplaatst 29 maart 2013 - 13:38

Dit zijn de gewichtjes voor en na de voeding

K3 74gr na voeding 79gr
K5 57gr na voeding 58gr

Het kleintje heeft vandaag niet zo'n eetlust heb ik gemerkt, en ik denk ook niet dat het bij Cerise drinkt want het gewicht blijft hetzelfde.
Het is wel al levendiger en het ligt gewoon onder Cerise constant

Bekijk berichtBloempje, op 29 maart 2013 - 13:35, zei:

Dit zijn de gewichtjes voor en na de voeding

K3 74gr na voeding 79gr
K5 57gr na voeding 58gr

Het kleintje heeft vandaag niet zo'n eetlust heb ik gemerkt, en ik denk ook niet dat het bij Cerise drinkt want het gewicht blijft hetzelfde.
Het is wel al levendiger en het ligt gewoon onder Cerise constant

Gewichtjes van gisteren ochtend

K1 104gr nu 109gr
K2 108gr nu 117gr
K3 72gr nu 74gr
K4 109gr nu 121gr
K5 54gr nu 58gr

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#97 Geplaatst 29 maart 2013 - 13:39

Gewichtjes stijgen, dat is goed.
De kleine moet wel voldoende eten, geef die kleine een beetje druivensuiker, puur in het bekkie doen. Dit geeft energie.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#98 Geplaatst 29 maart 2013 - 13:54

Bekijk berichtjubikelcats, op 29 maart 2013 - 13:39, zei:

Gewichtjes stijgen, dat is goed.
De kleine moet wel voldoende eten, geef die kleine een beetje druivensuiker, puur in het bekkie doen. Dit geeft energie.

Toen ik deze week bij de DA was zei ik dat ik ook druivensuiker geef en dat raadde zij mij af omdat dit blijkbaar niet goed is.
Dus nu probeer ik echt maar 1x per dan een klein koffielepeltje in het flesje melk te mengen, of is dit onvoldoende?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#99 Geplaatst 29 maart 2013 - 14:02

Niet twijfelen aan jezelf. En niet altijd goed luisteren naar de d.a ;)
Een koffielepeltje per dag in de melk is teveel. Het is een mespuntje op een volle dag voeding, dit is dus maar heel weinig. Tevens mag je wanneer je ziet dat de kracht wat afneemt, druivensuiker rechtstreeks in het bekkie doen. Druivensuiker wordt heel snel geaccepteerd en daarbij neemt het snel in het bloed ook op. Ik doe dan zelf de druivensuiker op mijn pink en laat de kittens het er afsabbelen, op die manier komt het op het gehemelte, waardoor de opname sneller is.

Wat je ook mag doen is een beetje koffiemelk ( goudband van nutricia) in de melk doen. De melk wordt iets vetter. Wanneer je dit doet, houdt dan wel de ontlasting ook in de gaten. Buikje moet mooi soepel blijven. Buikje mag niet te hard gaan aanvoelen.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#100 Geplaatst 29 maart 2013 - 14:06

Bekijk berichtjubikelcats, op 29 maart 2013 - 14:02, zei:

Niet twijfelen aan jezelf. En niet altijd goed luisteren naar de d.a ;)
Een koffielepeltje per dag in de melk is teveel. Het is een mespuntje op een volle dag voeding, dit is dus maar heel weinig. Tevens mag je wanneer je ziet dat de kracht wat afneemt, druivensuiker rechtstreeks in het bekkie doen. Druivensuiker wordt heel snel geaccepteerd en daarbij neemt het snel in het bloed ook op. Ik doe dan zelf de druivensuiker op mijn pink en laat de kittens het er afsabbelen, op die manier komt het op het gehemelte, waardoor de opname sneller is.

Wat je ook mag doen is een beetje koffiemelk ( goudband van nutricia) in de melk doen. De melk wordt iets vetter. Wanneer je dit doet, houdt dan wel de ontlasting ook in de gaten. Buikje moet mooi soepel blijven. Buikje mag niet te hard gaan aanvoelen.

Ok dat zal ik ook eens proberen dan.
Maar het is echt raar dat hij of zij niet wil drinken bij Cerise, ik heb al een paar x geprobeerd om haar aan te leggen bij Cerise maar dan ruikt ze mijn hand en draait zich automatisch naar mij.
Of mss doe ik het verkeerd dat kan natuurlijk ook.
De 3 dikkertjes die vechten echt regelmatig om een tepel (echt wel kei schattig om dit te zien) echte deugenietjes.

Ik heb ook een vermoeden dat Cerise haar kleintjes binnenkort gaat verleggen want ze is overal aan het snuffelen op verschillende plaatsen, zou anders niet weten wat ze zoekt :-s

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#101 Geplaatst 29 maart 2013 - 14:31

Bekijk berichtBloempje, op 29 maart 2013 - 14:06, zei:

Ok dat zal ik ook eens proberen dan.
Maar het is echt raar dat hij of zij niet wil drinken bij Cerise, ik heb al een paar x geprobeerd om haar aan te leggen bij Cerise maar dan ruikt ze mijn hand en draait zich automatisch naar mij.
Of mss doe ik het verkeerd dat kan natuurlijk ook.
De 3 dikkertjes die vechten echt regelmatig om een tepel (echt wel kei schattig om dit te zien) echte deugenietjes.

Ik heb ook een vermoeden dat Cerise haar kleintjes binnenkort gaat verleggen want ze is overal aan het snuffelen op verschillende plaatsen, zou anders niet weten wat ze zoekt :-s

Dit is een normale reactie bij flessekittens. Al het goeie komt van boven. En ik denk ook dat het de kracht een beetje mist om de melk uit de tepels te krijgen. De fles is makkelijker, hoeft geen kracht uitoefenen het komt toch in het mondje. Nu op dit moment een luie baby, maar beter lui en groeien, dan alle kracht verspillen en uiteindelijk sterven.

Het zit bij katten in hun natuur om na een aantal dagen het nest verplaatsen, dit ivm proefdieren. bij een snellere verplaatsing vinden ze de plek te druk en niet meer veilig voor haar kinderen.
Zowel bij mensen babys als poezenbabys zijn de 3 r's belangrijk.
rust
reinheid
regelmaat.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#102 Geplaatst 29 maart 2013 - 14:43

bloempje, hoe vaak geef je het kleinste kitten de fles op een dag?
Geplaatste afbeelding

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#103 Geplaatst 29 maart 2013 - 15:21

Bekijk berichtgrumpje, op 29 maart 2013 - 14:43, zei:

bloempje, hoe vaak geef je het kleinste kitten de fles op een dag?
Om de 2u omdat ik gemerkt heb dat Cerise onrustig word als ik ze teveel neem.
Gisteren nacht heb ik ze maar 2x bijgevoederd tussen 23u en 5u ik hoorde echt mijn alarm niet door de oververmoeidheid.
Is dat te weinig?

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 29 maart 2013 - 16:03

Zelf zou ik proberen haar iets vaker te voeren, maar heel eerlijk.. Denk ook dat je goed op je zelf moet passen, je bent ook zwanger he en als je de wekker al niet meer hoort... dus zorg vooral ook heel goed voor jezelf! Misschien kan je man de kleine ook 's nachts eens het flesje geven.
Zelf deed ik het om de 2 uur, ook het 's nachts, maar nogmaals ik was niet zwanger en ik had een man die hielp 's nachts

Je hebt in ieder geval het beste met ze voor en je doet het super!

Geplaatste afbeelding

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#105 Geplaatst 29 maart 2013 - 16:59

J

Bekijk berichtgrumpje, op 29 maart 2013 - 16:03, zei:

Zelf zou ik proberen haar iets vaker te voeren, maar heel eerlijk.. Denk ook dat je goed op je zelf moet passen, je bent ook zwanger he en als je de wekker al niet meer hoort... dus zorg vooral ook heel goed voor jezelf! Misschien kan je man de kleine ook 's nachts eens het flesje geven.
Zelf deed ik het om de 2 uur, ook het 's nachts, maar nogmaals ik was niet zwanger en ik had een man die hielp 's nachts

Je hebt in ieder geval het beste met ze voor en je doet het super!

ja de oververmoeidheid is echt wel aanwezig.
En ik kan mijn man wel vragen om eens over te nemen maar eerlijk hij hoort s'morgens zijn eigen wekker nog niet (ik ben zijn wekker)
Dus ik kan beter op mijn eigen rekenen ;-)

Gisteren zei mijn dokter ook al dat ik het rustig aan moet doen en moet rusten, maar als je een gezin hebt van 3 redelijk actieve kinderen en je moet zorgen voor Ceris'ke en haar 5-ling dan zijn de 24u per dag echt onvoldoende ;-)