Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

Lolly haar nestje

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 17 april 2013 - 16:08

Amai, die beebjes zijn zeker vastgemetseld :o
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#122 Geplaatst 17 april 2013 - 16:24

ja vastgemetseld of vastgeroest een van de twee, maar volgens mij is ze maar een dag of twee gedekt voor ze naar ons kwam, want een draagtijd is normaal toch tussen de 65 en de 67 dagen en ze is 63 dage hier dus, daarmee hoop echt dat ze vandaag bevalt, anders ga ik een keertje rondvragen waar we vast gemetselde of vastgeroeste kittens mee los kan krijgen,

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#123 Geplaatst 17 april 2013 - 19:44

amai zou zo graag niet liggen te wachten voor m'n eigen bevalling ze ;)

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#124 Geplaatst 17 april 2013 - 20:28

nee ik ook niet, ben al blij dat het bij mij alles super vlot ging, in tegenstelling met lolly, bij haar blijft het precies maar duren

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#125 Geplaatst 18 april 2013 - 08:14

Vandaag ben ik er dus achter gekomen dat de ukkies niet vastgemetseld of verroest ware,
En na lang wachten en veel zenuwen Is het dus gebeurt

om half 8 deze morgen werd ik wakker van vier piepende kittens, en de rest is nog op komst.
als het volledig achter de rug is zal ik hier ineens eventjes laten weten hoeveel het er zijn en er leuke foto's van maken, tot nu toe heb ik enkel deze foto,

ik hou jullie op de hoogte

Bijgevoegde thumbnails

• DSCI0007.JPG

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#126 Geplaatst 18 april 2013 - 08:35

Liggen de kittens gewoon op die plastic?  Zo gaan ze wel onderkoeld geraken vrees ik.
Kan je er geen handdoek of fleece onder leggen of zo?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Cats in Zen
Cats in Zen
  • 292 berichten
  • 3 katten

#127 Geplaatst 18 april 2013 - 08:55

Evyke heeft gelijk hoor, kittentjes zijn heel vlug onderkoeld en moeten altijd lekker warm liggen!!!!! hier ligt altijd een warmtematje onder het dekentje waar ze opliggen of ik gebruik een warmtelamp. Je kan ook een warmwaterkruik erbij leggen , je moet daar wel een overtrekje ronddoen zodat de kittens niet direct in aanraking komen met de warmwaterkruik.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#128 Geplaatst 18 april 2013 - 08:55

Ik sluit mij hier volledig aan bij Evyke...als je hen niet snel op een warme ondergrond legt, zie ik dat niet goed aflopen. Waar liggen ze eigenlijk op? Als ik zie hoe dat zwartje erbij ligt, dan krijg ik een kramp aan mijn maag... Precies alsof die wil kruipen maar geen houvast vindt op een gladde ondergrond en uitgeput is. Een kitten moet warm en comfortabel liggen. Had je geen bevallingsdoos in orde gebracht? Ok, misschien is ze ergens bevallen waar je niet gehoopt had dat ze het zou doen, maar dan moet je haar verhuizen naar een warme en veilige plek. Sorry als ik cru klink, maar op het vlak van katjes ben ik nu eenmaal gevoelig. Drinken ze bij de mama?
Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#129 Geplaatst 18 april 2013 - 08:58

zij had zelf de handdoeken weggelegt, maar heb dadelijk moeder en kittens verlegt naar haar bak waar het eigenlijk de bedoeling was waar ze in zou ligge, er liggen fleece dekens en handdoeken onder, Het zijn er ondertussen 5

nee begrijp het wel maar kan er ook niets aan doen dat zij alle handdoeken heeft weggedaan, nu liggen ze in een doos met een fleesdekentje onder, heb ze dadelijk verlegt toen ik het zag

Hier zijn de eerste foto's

Bijgevoegde thumbnails

• DSCI0008.JPG
  • DSCI0010.JPG
  • DSCI0011.JPG

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#130 Geplaatst 18 april 2013 - 08:58

Goed dat je hen verhuisd hebt. Zijn de kleintjes goed levendig en drinken ze bij de mama? Als ze koud voelen, ga je moeten ingrijpen en zien dat ze warm krijgen. Je kan inderdaad zoals Cats in Zen zegt, altijd een warmwaterkruik gebruiken ook. Als je dat niet hebt, vul dan een leeg flesje van cola of zo met warm water en draai dat in een handdoek. Alle middelen zijn goed om hen warm te leggen.
Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#131 Geplaatst 18 april 2013 - 09:08

ze voelen warm aan, zijn direct aan de tepels gaan hangen, waar ze niet meer weg te slagen zijn,
en Lolly wast haar jongen ook heel goed. ze liggen lekker warm tege de mama aan.
Het voordeel is wel dat het niet haar eerste nestje is, heb paar dagen geleden het nieuws gekregen dat ze nog een nestje gehad heeft vorige zomer,
en dat is nu wel te zien ze was direct bezig met hun te wassen, de moederkoek werd opgegeten, de kittens mogen allemaal drinken, allen is het soms dat ik het getijger er terug moet bij leggen.
het zijn:
1 Wit kitten, 1 zwart getijgert, 2 zwarte met klein rosse vlekjes, en lapjes kat met ros en zwart en witte pootjes en een beige kitten,
het geslacht heb ik nog niet gekeken ga hun eerst een beetje rust gunnen na de bevalling, de verwarming staat ook een graadje hoger

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#132 Geplaatst 18 april 2013 - 09:22

Het lange wachten heeft geloond zo te zien :)
Hou je ook de gewichtjes bij (kan op een keukenweegschaaltje), Zo kun je beter in de gaten houden of de kittens goed drinken.
Het is aan te raden ze elke dag (in het begin 2 keer) rond dezelfde tijd te wegen en dit bij te houden.

Super gedaan :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#133 Geplaatst 18 april 2013 - 09:30

Eindelijk :lol2:  voor de rest veel succes gewenst! :thumb:

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#134 Geplaatst 18 april 2013 - 09:38

ik ga dadelijk eventjes kijken voor batterijtjes, mijn keukenweegschaal word zo weinig gebruikt, dat de batterijen leeg waren
en dan ga ik ze beginnen wegen

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#135 Geplaatst 18 april 2013 - 09:40

Ineens 5 stuks, mama krijgt een stevige vuurdoop.
Veel succes met de poesjes!!!!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger