Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

Lolly haar nestje

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:31

Bekijk berichtKleintjeuh, op 27 maart 2013 - 13:28, zei:

Ok zal het proberen, maar ik en rustig blijven is niet altijd een makkelijke combinatie, maar zou kunnen dat je gelijk hebt. Nu ik er eigenlijk over denk, zou ze mij eigenlijk wel op haar buik laten strelen, denk dat lolly zelf ook wel zal wete wat er goed is voor haar. Dat hoop ik toch

Dat weten dieren over het algemeen beter dan mensen ;)
Wij overredeneren veel meer, dieren gaan het gewoon aan :)

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:34

Bekijk berichtSolotje, op 27 maart 2013 - 13:23, zei:

Een zwangere poes haar karakter veranderd en is heel normaal dat ze nu ligt op haar rug, ze heeft aandacht en steun van jouw nodig. :)

Je mag niet aan haar staart of poep komen nu?
Heeft ze dat altijd, wat doet ze dan?
Als het zo ver is zal je haar wel mogen helpen.

Je mag haar wel kittenvoeding geven.

Ik heb op de kaart gekeken en ik zie niemand direct hier van de kattensite.

Daarom zou ik haar temperatuur zeker meten en vanaf dat de buik hard word en je ziet verandering zal het niet lang mer duren.

Ik ben ook zo Grumpje, de natuur zijn gang laten gaan is het beste, wij zijn er bij voor in geval van nood. :)
Ah k, dan zal het geen kwaad kunnen dat ik haar buik streel,
Ik weet het niet of het voor haar zwangerschap eigelijk mocht, toen ik haar ging halen was ze al zwanger, alleen wist ik het toen nog niet.
de eerste week mocht er niemand bij haar in de buurt komen zelfs ik niet,
maar ik heb haar twee weken geleden eventjes laten uitkammen en haar nageltjes een beetje laten knippen omdat ze serieus lang begonnen te worden, en toen die vrouw aan haar poep kwam heeft ze haar gebeten. Maar bij mij is het altijd dat ze zich probeert om te draaien of probeert weg te kruipen zodat ik er niet aan kan

haar buik word iedere dag een beetje harder maar voel wel lichtjes de kittens nog stampen en een hartslagje als de kitten tegen haar zij ligt; Maar buiten aan haar poep en haar staart komen mag ik wel alles bij haar doen, naar mij zal ze haar nagels ook niet gebruiken of bijten, enkel vluchten als het haar niet echt aan staat

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:36

Goed dat ze dan bij jou terechtgekomen is :)
Wendy van op de site (Dolfjeweerwolfje) had dat vorig jaar ook voor, een poezelke in huis gehaald die dan zwanger bleek te zijn.
Alles is daar goed verlopen en als je je goed inleest met dat boek en de goeie raad van Anja (Solotje) volgt, zal je al een pak geruster zijn!
:geluk:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:38

Je kan een poging wagen maar als je ziet dat ze er stress van krijgt en of dreigt dan zou ik het laten,
het kan zijn dat ze je nu meer gaat vertrouwen omdat ze je beter kent nu.
Misschien hulp vragen aan je man en dan eens heel rustig proberen en hou iets klaar dat ze heel graag mag, geen snoep maar een beetje vlees of tijdens dat ze eet.

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:43

Bekijk berichtSolotje, op 27 maart 2013 - 13:38, zei:

Je kan een poging wagen maar als je ziet dat ze er stress van krijgt en of dreigt dan zou ik het laten,
het kan zijn dat ze je nu meer gaat vertrouwen omdat ze je beter kent nu.
Misschien hulp vragen aan je man en dan eens heel rustig proberen en hou iets klaar dat ze heel graag mag, geen snoep maar een beetje vlees of tijdens dat ze eet.

Ik heb het daarstraks geprobeert met behulp van een vriendin en ze wou eigenlijk zo snel mogelijk weggeraken, dus denk dat ik beter even kan afwachten en proberen het zo te merken aan de hardheid van haar buik en het slijmpropje, wil het vertrouwen dat ze nu heeft in mij ook niet beschamen, zelfs mijn vriend vertrouwd ze helemaal niet. door het gedrag van het vorige gezin en omdat mijn vriend en ik nog niet samen wonen, dus voor de bevalling ga ik er ook even alleen voor staan, ze wilt totaal niemand in de buurt behalve mij dus ga een weekje of twee veel thuis blijven tot de bevalling achter de rug is
denk dat dat het veiligste is

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:49

Oke dat begrijp ik, het is ook niet altijd gezegd dat je kunt baseren op die temperatuur, geen ramp dus. ;)

Op 14/2 hadden jullie haar in huis en dierenarts zei 2 weken geleden dat ze zwanger was en dat ze nog ongeveer 4 weken had,
dan zou ze eigenlijk ongeveer deze of volgende week moeten bevallen.
Ben je de hele tijd thuis?

Bewerkt door Solotje, 27 maart 2013 - 13:51.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:51

Bekijk berichtKleintjeuh, op 27 maart 2013 - 13:43, zei:

Ik heb het daarstraks geprobeert met behulp van een vriendin en ze wou eigenlijk zo snel mogelijk weggeraken, dus denk dat ik beter even kan afwachten en proberen het zo te merken aan de hardheid van haar buik en het slijmpropje, wil het vertrouwen dat ze nu heeft in mij ook niet beschamen, zelfs mijn vriend vertrouwd ze helemaal niet. door het gedrag van het vorige gezin en omdat mijn vriend en ik nog niet samen wonen, dus voor de bevalling ga ik er ook even alleen voor staan, ze wilt totaal niemand in de buurt behalve mij dus ga een weekje of twee veel thuis blijven tot de bevalling achter de rug is
denk dat dat het veiligste is

Ontzettend vervelend dat ze zo haar vertrouwen kwijt geraakt is in mensen..
Soms kan iemand ook gewoon een rustige uitstraling hebben waardoor ze op het gemak voelen, dat zul je ook wel hebben :)
Zelf ben ik bij buiten mijn eigen kat haar bevalling ook bij 2 van iemand anders geweest, en ondanks de kat me net kende zijn beide katten op mijn schoot bevallen, dus laat haar maar doen wat zij prettig vind

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:54

Wauw Grumpje :lol2:

Wel die kat van Bloempje liet gisteren ook alles toe van mij, echt ongelooflijk maar ja als een kat iets heeft meegemaakt en
het vertrouwen is een beetje zoek in de mensen dan is dat wel te begrijpen.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:55

Vanwaar ben je dan Kleintjeh? Ik kan dat hier nergens lezen?? Er zijn mogelijk meerdere fokkers op het forum(waaronder ik) die je wel willen helpen en evt willen langskomen eens het zo ver is maar dan is het handig om je stad hier even te vermelden ^^

Opzich is er niet heel veel verschil bij bevalling van straatkatjes en raskatjes. Wel heb ik gemerkt dat vele straatkatten een hoger instinct hebben en geregeld beter wisten hoe ze ermee moesten omgaan.  Raskatjes kunnen vaker iets meer afhangen van de mens. Ik heb vroeger toch veel nestjes van gedumpte straatkatjes meegemaakt en hadden eigenlijk nooit een helpende hand nodig(of wouden ze niet ^^), zelfs niet bij stuit. Hier komen mijn poezen al naar me toe bij de pijn of bij een kitten in stuit mauwen ze echt om help. Nuja, een kat blijft en kat en elke kat is uniek. Je weet nooit hoe ze zal reageren. Er zijn best ook poezen die het dus helemaal niet fijn vinden dat je erbij bent en liefst nog bevallen op een plaatst waar je er niet bij kan :p Maak dus een leuk plekje voor haar en eens het bijna zo ver is(als je de kittens echt ziet bewegen in de buik) kan je haar best al in die ruimte houden zodat alles overzichtelijk blijft en je kan ingrijpen waar/wanneer nodig. Persoonlijk ben ik er ook voor de poes zo min mogelijk te helpen, pas als het echt nodig is. Sommige fokkers zitten er al aan te frutsen terwijl er helemaal geen noodzaak is. Laat mama dus zeker mama zijn en haar ding doen, grijp pas in wanneer nodig of wanneer je ziet dat mama uitgeput is of iets niet goed lukt. (bv als er veel kittens kort op elkaar komen e.d.)

Bewerkt door Serenity, 27 maart 2013 - 13:58.

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 27 maart 2013 - 13:57

Ze is van Lommel :)
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 27 maart 2013 - 14:03

Mij hebben ze ooit een vertelt dat er wel een verschil is tussen beide.

Een raskat heeft altijd hulp tegenover een straatkat die bevalt meestal alleen zonder onze hulp,
doordat overleven eigenlijk alleen de sterkste katjes en zij gaan verder... er bestaan dan geen zwakke katten en ja daar gaan de bevallingen vele vlotter dan bij een raskat.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 27 maart 2013 - 14:05

Off-topic: dan ben ik blij dat ik over frits erdoor heen gehopen heb, en gecastreerd ;)
Wat zouden daar voor domme katjes uit kunnen komen ;)

Bekijk berichtSolotje, op 27 maart 2013 - 14:03, zei:

Mij hebben ze ooit een vertelt dat er wel een verschil is tussen beide.

Een raskat heeft altijd hulp tegenover een straatkat die bevalt meestal alleen zonder onze hulp,
doordat overleven eigenlijk alleen de sterkste katjes en zij gaan verder... er bestaan dan geen zwakke katten en ja daar gaan de bevallingen vele vlotter dan bij een raskat.

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 27 maart 2013 - 14:06

Ja, dat is exact wat ik ook vaak merkte bij straatkatjes, alles ging vaak vlotter :)
Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 27 maart 2013 - 17:06

Bekijk berichtSerenity, op 27 maart 2013 - 14:06, zei:

Ja, dat is exact wat ik ook vaak merkte bij straatkatjes, alles ging vaak vlotter :)
dan zou het voor mij een voordeel kunnen zijn, Lolly is geen raskat alhoewel dat ze eigelijk best wel veel trekken weg heeft van een heilige birmaan, maar heb mij daar tot nu toe nog niet veel vragen bij gesteld, ga al blij zijn als de bevalling goed gaat en dat zowel moeder als kittens gezond zijn. Dat is nu eventjes hetgene wat telt

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 27 maart 2013 - 19:53

had juist mijn hand weer eventjes op haar buik liggen, en voel nu de kittens serieus goed. iedere keer voelde ik bultjes van de pootjes, poepjes en hoofdjes die tege haar zij geduwd zaten, echt wel super om het zo goed te voelen :jump:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger