Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

Lolly haar nestje

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#196 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:00

Een kittenren is niet zielig hoor, in tegendeel, het is veilig... En een kittenren bestaat eigenlijk uit panelen, waarmee je een stuk van je living kan afbakenen. Zodat ze stap per stap de ruimte kunnen verkennen. Ik kan begrijpen dat je als niet-fokker niet over zo'n ren beschikt, maar de statement dat het "zielig" is, moet je toch even herzien  ;)

Brokjes kan je eventueel een beetje weken, maar het brood zou ik zeker schrappen uit hun dieet. Brood behoort niet tot het normale eten voor een kat, dus ik zou hen daar zeker niet aan laten wennen.

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#197 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:05

Bekijk berichtsnoopy, op 17 mei 2013 - 17:00, zei:

Een kittenren is niet zielig hoor, in tegendeel, het is veilig... En een kittenren bestaat eigenlijk uit panelen, waarmee je een stuk van je living kan afbakenen. Zodat ze stap per stap de ruimte kunnen verkennen. Ik kan begrijpen dat je als niet-fokker niet over zo'n ren beschikt, maar de statement dat het "zielig" is, moet je toch even herzien  ;)

Brokjes kan je eventueel een beetje weken, maar het brood zou ik zeker schrappen uit hun dieet. Brood behoort niet tot het normale eten voor een kat, dus ik zou hen daar zeker niet aan laten wennen.

toch ga ik geen kitten ren in huis halen, het kan bij sommige kittens veilig zijn, maar denk dat het hier niet aan de orde is, vraag mij af hoe Lolly en dan nog bij kan komen voor ze eten te geven. Of zijn die hekken dan zo laag dat ze erover kan? Wat dan kunnen de kittens er ook over, en de kittens blijven uit hun eige bij hun nestje dus begrijp eigelijk het probleem ook niet

Ik begrijp er het probleem niet van, het is mij aangeraden om er brood bij te doen aangezien Lolly te mager was dat ze toch meer zou eten. En er is mij toen ook verteld dat het voor de kittens totaal geen kwaad kan, Maar het is er vooral bijgedaan dat lolly toch nog genoeg bijkomt, en was de bedoeling om het na de eerste week er tussenuit te laten

Bewerkt door Kleintjeuh, 17 mei 2013 - 17:06.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#198 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:11

Ik denk dat je een kittenren verwart met een metalen kooi of zo. Daarom hierbij enkele foto's genomen in onze ren. De panelen zijn 70cm hoog en de volwassen katten kunnen daar zonder problemen in en uit.

Het advies om je kat brood bij te geven om haar te laten bijkomen, vind ik echt gek. Je moet haar kittenvoeding geven, dat extraatje kan ze echt gebruiken tijdens de zoogperiode.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2834.JPG
  • IMG_3098.JPG
  • IMG_3228.JPG

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#199 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:26

Bekijk berichtsnoopy, op 17 mei 2013 - 17:11, zei:

Ik denk dat je een kittenren verwart met een metalen kooi of zo. Daarom hierbij enkele foto's genomen in onze ren. De panelen zijn 70cm hoog en de volwassen katten kunnen daar zonder problemen in en uit.

Het advies om je kat brood bij te geven om haar te laten bijkomen, vind ik echt gek. Je moet haar kittenvoeding geven, dat extraatje kan ze echt gebruiken tijdens de zoogperiode.

Ik begrijp dat je zo een kitten ren beter vind, maar hier vind ik dat niet nodig, hier blijven ze uit hun eige in de buurt van hun nestje dus begrijp niet waarom ik dat in huis moet halen, en zo'n kitten ren kan ik hier nergens zette, ik woon in een klein appartement, en na dit nestje komen er geen andere nestjes meer. Dus vind ik het best wel zotte kosten. De kittens blijven zelf al bij lolly en bij mij in de buurt de living eetkamer en keuken is open maar voorbij de living gaan ze niet want van aan de zetel worden ze in het oog gehouden door Lolly.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#200 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:37

Ik heb ook niet gezegd dat je een kittenren MOET halen hé, Solotje ging er gewoon vanuit dat ze in een ren zitten, jij zegt daarop dat je dat zielig vind, ik wil je aantonen dat een kittenren niet zielig is en ik zeg er in één adem bij dat het logisch is dat je dat als niet-fokker niet in huis hebt.

Feit is wel dat het handig is om de kittens zindelijk te krijgen, als ze dat kunnen in een kleinere omgeving. Zelfs een "kleine living" zoals je zegt te hebben, is groot als het op zindelijkheidstraining aankomt. 't Is een beetje zoals een peuter loslaten in een supermarkt wat je nu doet, die gaat zijn weg naar mama's karretje ook niet meer vinden. (is bedoeld als humorische omschrijving hé, maar ik schets daarmee misschien wel een duidelijk beeld).
Als de kittens dan toch de hele living krijgen, dan is het misschien beter om even verschillende kattenbakjes te zetten tot ze wat ouder zijn. Gaandeweg kan je dan de extra bakjes dichter en dichter richting bak zetten waarvan je wil dat ze die gaan gebruiken, en dan kan je op die manier de extra bakjes schrappen.

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#201 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:41

Bekijk berichtsnoopy, op 17 mei 2013 - 17:37, zei:

Ik heb ook niet gezegd dat je een kittenren MOET halen hé, Solotje ging er gewoon vanuit dat ze in een ren zitten, jij zegt daarop dat je dat zielig vind, ik wil je aantonen dat een kittenren niet zielig is en ik zeg er in één adem bij dat het logisch is dat je dat als niet-fokker niet in huis hebt.

Feit is wel dat het handig is om de kittens zindelijk te krijgen, als ze dat kunnen in een kleinere omgeving. Zelfs een "kleine living" zoals je zegt te hebben, is groot als het op zindelijkheidstraining aankomt. 't Is een beetje zoals een peuter loslaten in een supermarkt wat je nu doet, die gaat zijn weg naar mama's karretje ook niet meer vinden. (is bedoeld als humorische omschrijving hé, maar ik schets daarmee misschien wel een duidelijk beeld).
Als de kittens dan toch de hele living krijgen, dan is het misschien beter om even verschillende kattenbakjes te zetten tot ze wat ouder zijn. Gaandeweg kan je dan de extra bakjes dichter en dichter richting bak zetten waarvan je wil dat ze die gaan gebruiken, en dan kan je op die manier de extra bakjes schrappen.

Ah ok. Sorry voor mijn reactie, maar hoe groot is jullie kitten ren eigelijk? ik bedoel de oppervlakte?

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#202 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:46

Bekijk berichtKleintjeuh, op 17 mei 2013 - 17:41, zei:

Ah ok. Sorry voor mijn reactie, maar hoe groot is jullie kitten ren eigelijk? ik bedoel de oppervlakte?

De ren kunnen we zo zetten, dat ze 9 m2 ter beschikking hebben. De opstelling op de eerste foto, is de kleinste...

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#203 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:50

Op hoeveel m2 zetten jullie kittens van 4 weken oud ongeveer?

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#204 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:51

Op een 5 m2, hun werpkist inbegrepen. En op die oppervlakte, zette ik 2 bakjes. Echt lage bakjes, zodat ze daar gemakkelijk kunnen in- en uitstappen.

Bewerkt door snoopy, 17 mei 2013 - 17:53.

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#205 Geplaatst 17 mei 2013 - 17:54

ah ok, Hier de living is ongeveer 7 m2 en hier staat ook alles in voor hun, krabpaal nestje kattenbak enzovoort...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#206 Geplaatst 17 mei 2013 - 22:06

Ik ga toch nog even reageren ook al is het ondertussen begrepen. ;)

Ik val mss in herhaling maar ik zeg dit toch een beetje om mij te verdedigen zodat jij of andere dit dit meelezen geen slecht beeld over mij krijgt omdat ik kittens zou opsluiten.
Opsluiten is dus niet zielig, integendeel het is veiliger, ook al is het in een appartement, ik woon ook in een appartement ;) en bij mij kan mama poes gewoon in en uit de ren, zie maar naar mijn kittenren op de foto's.
Trouwens de kittens blijven daar ook echt niet lang in, mijn tabby's zijn eigenlijk direct proper als ze kunnen lopen en dan mogen ze overal lopen, zelfs in mijn bed :) en
dan lig ik daar heel ongemakkelijk beweegloos onder een berg kittens :lachen:
En zelfs sommige mensen moeten hun kat wel eens opsluiten in een kittenren of dergelijke, omdat sommige moeders ofwel geen of weinig interesse hebben in hun kittens ofwel een moeder die haar kittens constant verhuisd,
zo heb ik al eens een ongeluk gehad, kitten van 5 weken heeft mama poes op mijn bed gelegd, kitten is gevallen en had een bloedklonter met dood als gevolg. :(
En dat doet pijn, dus ergens als je niet anders kan, is af en toe opsluiten nodig! Ben je dan slecht voor je katten, ik denk het niet. ;)
Maar er zijn natuurlijk ook wel broodfokkers en die sluiten heel de boel op en dan hebben ze van niets last en van zo'n mensen moet ik :misselijk:

Oh ja bedankt Snoopy om het te verduidelijken. :flower:

kittenren website 1.JPG

kittenren website 2.JPG

kittenren website 3.JPG

kittenren website 4.JPG

Bewerkt door Solotje, 17 mei 2013 - 22:12.

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#207 Geplaatst 20 mei 2013 - 01:02

na dat snoopy het had uitgelegt begrijp ik ook dat het niet zielig is, ik had het verkeerd begrepen, maar ken mensen die hun kittens en pups ook in een ren staken, maar dat was dan met vele in een kleine oppervlakte met een soort ren die vooral bestond uit draad, en daar kunnen kittens proberen uit te klimmen, en omdat ze er met zovele in zate was het echt niet goed voor de ukkies. begrijp wel dat het nodig is, maar hier hebben ze na drie dagen de kattenbak al goed gevonden en zijn de meeste al proper. ik heb wel je raad gevolgt van andere kattenzand te gaan halen, die ik nu heb is een natuurlijk product, sindsdien hebben ze geen enkel probleem meer gehad met het willen op te eten en dergelijke, maar word wel schoon gebruikt voor de hoopjes in te droppen. Maar in ieder geval Snoopy bedankt voor je uitleg en je geduld

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#208 Geplaatst 20 mei 2013 - 12:03

Bekijk berichtKleintjeuh, op 20 mei 2013 - 01:02, zei:

Maar in ieder geval Snoopy bedankt voor je uitleg en je geduld

Graag gedaan, 't forum is er uiteindelijk om dingen bij te leren, om ervaringen en meningen uit te wisselen  ;)

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#209 Geplaatst 20 mei 2013 - 13:22

Dat is waar

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#210 Geplaatst 24 mei 2013 - 12:17

Zou het kunnen dat een moeder vanaf de kittens 5 weken zijn agressie naar de kittens toont?
Lolly speelt zelden of nooit met haar kittens, en vandaag was het zelfs luna wou spelen met haar, maar in plaats van mee te spelen, begon Lolly haar te bijten terwijl ze haar vasthield met haar voorpoten, en met haar achterpoten was ze haar heel fel aan het krabben? is dit normaal?

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger