Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

Lolly haar nestje

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#211 Geplaatst 24 mei 2013 - 13:34

Oei, 'k zou daar toch efkes tussenkomen.
Wendy (Dolfjeweerwolfje) had ook zo iets voor met Rosje en één van de kittentjes, is maar één keer voorgevallen dacht ik... Misschien haar efkes een PB sturen voor te vragen hoe zij het aangepakt heeft?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#212 Geplaatst 24 mei 2013 - 14:57

Dat is spelen, alleen een beetje ruw spelen. Jonge moeders en eerste keer moeders willen dat nog wel eens doen. Meestal gaat het kitten dan heel hard piepen en dan stopt de moeder wel weer. Zo niet, dan zou ik inderdaad even tussenbeide komen (denk aan je handen ;) ) heel kort maar om het 'spel' te stoppen. Als het gestopt is ben je weer klaar, je hoeft het kitten niet te redden ;) en dus niet weg te nemen. Alleen even de mama stoppen. blijft ze het doen dan even iets langer met je hand ertussen zodat ze niet weer doet. Meestal hebben ze het wel snel door ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#213 Geplaatst 24 mei 2013 - 16:41

Bekijk berichtginnie, op 24 mei 2013 - 14:57, zei:

Dat is spelen, alleen een beetje ruw spelen. Jonge moeders en eerste keer moeders willen dat nog wel eens doen. Meestal gaat het kitten dan heel hard piepen en dan stopt de moeder wel weer. Zo niet, dan zou ik inderdaad even tussenbeide komen (denk aan je handen ;) ) heel kort maar om het 'spel' te stoppen. Als het gestopt is ben je weer klaar, je hoeft het kitten niet te redden ;) en dus niet weg te nemen. Alleen even de mama stoppen. blijft ze het doen dan even iets langer met je hand ertussen zodat ze niet weer doet. Meestal hebben ze het wel snel door ;)

Ze heeft al een keer een nestje gehad dus is niet de eerste keer, maar ze is wel nog heel speels. Ok is goed, maar is ook nog maar bij eentje gebeurt, denk ook wel omdat ze haar bleef bijte. Bij de andere is het wel dat ze een knauw geeft maar voor de rest niet.

Bekijk berichtSabine2, op 24 mei 2013 - 13:34, zei:

Oei, 'k zou daar toch efkes tussenkomen.
Wendy (Dolfjeweerwolfje) had ook zo iets voor met Rosje en één van de kittentjes, is maar één keer voorgevallen dacht ik... Misschien haar efkes een PB sturen voor te vragen hoe zij het aangepakt heeft?

Ok bedankt voor de tip, zal ik sffs eventjes doen

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#214 Geplaatst 24 mei 2013 - 20:33

dat ze zo reageerde was denk ik ook door dat het kitten per ongeluk in haar oog sloeg denk ik, Lolly haar oog is nu rood aan't worden aan de rand, en ze doet het niet meer volledig open, heeft misschien iemand tips hoe ik dat het beste kan behandelen, of beter onmiddelijk naar de dierenarts?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#215 Geplaatst 24 mei 2013 - 23:11

Beter even naar de dierenarts. Als het oog beschadigd is mag er niet zomaar elke willekeurige zalf in. En je wilt er wel op tijd bij zijn. Of je nu nog moet gaan, dat kan ik niet zo goed inschatten. Ik zie dat oog natuurlijk niet.

Kijk even goed hoe het zich ontwikkeld. Wordt het erger en/of heeft ze er veel last van, dan even de da bellen voor advies. Wordt het beter en heeft ze er geen last van verder dan kun je het nog eventjes aankijken en morgenochtend even bellen. Als ze haar oog dan niet weer helemaal open heeft ;)

Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#216 Geplaatst 25 mei 2013 - 10:48

haar oog zelf daar zie ik niet aan, maar het randje er rond is een beetje rood

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#217 Geplaatst 25 mei 2013 - 10:53

een foto van haar ogen kan ik niet maken maar heb geprobeert het aan te duiden op een andere foto de rand waar de pijl heen wijst is rood

Bijgevoegde thumbnails

• ogen kat.jpg

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#218 Geplaatst 25 mei 2013 - 11:16

ik denk dat je dit nog wel even aan kunt kijken ;) ze lijkt er op de foto in ieder geval geen last van te hebben. Als het verbeterd is een da misschien niet nodig. Bij twijfel wel altijd even de da bellen!
Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#219 Geplaatst 25 mei 2013 - 12:01

dit is geen foto van lolly, krijg van haar oogje geen foto gemaakt omdat ze het niet toelaat dat er iemand de buurt van haar oog komt, het is nu gewoon een beetje rood maar niet gezwollen

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#220 Geplaatst 25 mei 2013 - 12:05

o, dan heb ik dat verkeerd begrepen, sorry.
Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#221 Geplaatst 26 mei 2013 - 20:48

maakt niet uit kan gebeuren

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#222 Geplaatst 02 juni 2013 - 00:47

Ik denk dat je het wel even kunt aankijken hoor. Balou heeft hier 2x een soort van oogontsteking gehad...en de laatste keer was er ook wat rood bij haar ooghoek(leek een beetje bloed) en ze deed haar oog ook niet volledig open. Heb toen ook de DA gebelt, maar die was net dicht (hij nam wel op, maar was onderweg naar huis), dus ben toen de volgende dag gegaan, zalfje gekregen en daarna ging het over..Was waarschijnlijk ook van een nageltje van een andere kat ofzo...

Wat betreft een kattenren (las het verhaal net ff), ik had die ook niet, maar ik had een hoek in mijn slaapkamer (zo;n inham) en had daar dus een plank voor neergezet, zodat mamapoes er wel uit komt..maar de kittens niet...nou tegen dat ze 4 weken waren, zijn ze er dus zelf overheen geklommen (was nog wel een hoogte, maar katjes zijn slim en creatief haha)...ik was toen net dat weekend weg en de buurvrouw paste op de katjes (2x of 3x per dag kwam ze langs), kreeg toen een berichtje dat de kittens uitgebroken waren haha...maar vanaf toen heb ik ze ook gewoon rond laten lopen overal (op de keuken na, omdat ze overal achter konden)
Geplaatste afbeelding

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#223 Geplaatst 10 juni 2013 - 18:19

De 7 Ukkies zijn al groot geworden, ze zijn nu 7 weken oud en de twee adoptantjes 6 weken. Donderdag is hun eerste bezoekje aan de dierenarts gepland, voor de eerste inentingen. Het zijn ondertussen al echte speelvogels geworden, maar komen ook super graag knuffelen, voor 5 van de 7 hebben we al een goeie thuis. Hier is van allemaal nog een foto met de namen erbij (voor diegene die een naam hebben).

Enya

Geplaatste afbeelding

Fluffy

Geplaatste afbeelding

Luna

Geplaatste afbeelding

Ukkie (heeft nog geen naam)

Geplaatste afbeelding

Zwart ukkie (heeft nog geen naam)

Geplaatste afbeelding

Tijgertje

Geplaatste afbeelding

Tarzan

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#224 Geplaatst 11 juni 2013 - 09:44

Oooooh zo'n schatjes :love: :love: :love:
6 en 7 weken al, amai zo snel dat dat gaat.
Super dat je voor de meesten al een mandje gevonden hebt :thumb:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#225 Geplaatst 11 juni 2013 - 09:55

Oh, wat zijn die al gegroeid, en wat een lieverdjes allemaal. En vooral Ukkie is zo bijzonder :love:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger