Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakservice

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Lies14099_*
Guest_Lies14099_*

#1 Geplaatst 27 maart 2013 - 10:04

Hallo!

Ik ben aan het overwegen om een kattenbakservice en oppasdiensten aan te bieden in mijn stad Rotterdam. Ik zou er zelf behoefte aan hebben en geloof dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Het idee is dat ik 1 x per week bakken met vies grind ophaal en vervang voor een schone bak (of meerdere). Daarnaast wil ik graag mijn diensten aanbieden voor wanneer mensen op vakantie gaan of een lang weekend weg en in die tijd een oppas nodig hebben om voor hun kat(ten) te zorgen. Dit houdt in: eten geven, bak(ken) omruilen, kijken naar teken van ziekte, aandacht geven en spelen.

Gezien ik dit als zelfstandig ondernemer zal gaan doen en hierin moet investeren, wil ik op deze manier onderzoeken of daar vraag naar zou zijn.

Wie zou interesse hebben in een kattenbakservice?
Wie zou behoefte hebben aan een oppas?
Indien behoefte aan een oppas, wat zou je dan waarderen: dat er 1 x per dag langs gegaan wordt of twee keer?
Zouden er nog speciale wensen zijn bij de verzorging van je kat?

Super bedankt voor de reacties! :)

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 27 maart 2013 - 10:20

Pff vind dit wel een moeilijke hoor.. Denk sowieso dat als het je gaat lukken dat je het voornamelijk van mond op mond raclame moet hebben na je start..
Een keer in de week de kattenbakken maar verwisselen vind ik persoonlijk erg weinig, vooral als het om meerdere katten gaat. Zelf doe ik dat elke dag, dus denk dat jij het al bijna om de 2/3 dagen moet gaan doen (1 dag uitscheppen andere dag vervangen)

Misschien kun je eens in een plaatselijk krantje een advertentie zetten waarop men zich kan inschrijven.. Dan weet je ook hoeveel animo er voor is, doe je je werk goed en kom je betrouwbaar over zal zich dat uitbreiden..
Hoeveel zou je willen vragen voor je kattenbakservice? Persoonlijk denk ik niet dat je meer dan 40€ in de maand kan vragen en misschien is zelfs dat wel aan de hoge kant.

Als die mensen waar je dan de kattenbakken uitschept op vakantie gaan, zullen ze je ook wel vragen voor het voeren en vertroetelen.. dat heb je dan in de pocket... Ik ben benieuwd, laat je wat over je vorderingen weten?

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 27 maart 2013 - 10:50

De kattenbakservice is ook niks voor mij dat is een werkje dat snel gedaan is en moet inderdaad regelmatig gebeuren, ik schep hem elke keer dat poes er in geweest is leeg( als ik thuis ben)
De kattenoppas als mensen op vakantie gaan kan misschien wel lukken, maar denk inderdaad dat het best wel wat tijd gaat kosten voor je een aantal "klanten" gaat hebben.
Een poes naar een opvang brengen kost hier ong. 10euro per dag eten inbegrepen, ik weet niet of het genoeg geld gaat opleveren misschien bijverdienste?? :) :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lies14099_*
Guest_Lies14099_*

#4 Geplaatst 27 maart 2013 - 11:57

Dank je voor jullie reacties!

Ik zal mensen inderdaad niet willen verkopen dat er niet meer geschept hoeft te worden. Maar het is het helemaal verschonen van de bakken en het grind op dat moment helemaal verversen wat men dus niet meer zou hoeven weg te brengen en mee slepen.

Dank je voor jullie feedback! :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 27 maart 2013 - 12:03

Kattenbakservice zou ik geen behoefte aan hebben (de mijne gebruiken de bak niet, maar als ze dat wel deden dan nog niet)..het verschonen van de bak kost opzich niet veel tijd, en het grind gaat gewoon in de vuilniszak bij mij en die breng ik dan weg naar de container.

Oppasservice zou ik voor mijzelf niet willen, maar ik heb dan ook een buurvrouw die oppast, en als ik langer wegga dan vraag ik mijn vader of broertje hier te komen logeren. Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die oppas willen voor hun kat als ze op vakantie gaan, kijk maar eens op marktplaats, zijn er genoeg die er naar vragen of die het aanbieden.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 29 maart 2013 - 22:34

Mijn zus heeft een hele tijd van zo'n service gebruik gemaakt, maar is ermee gestopt omdat het te duur werd.