Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Roste Kater Vermist Regio Brugge-Centrum/Christus Koning

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
MarieA
MarieA
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 28 maart 2013 - 12:36

Liefste kattenvrienden,

Onze kater Dwayne is nu al sinds 10 maart 2013 vermist in de buurt van centrum Brugge/parochie Christus Koning. Normaal komt hij enkel buiten op onze koer, maar deze keer is hij weggeglipt langs de voordeur. Omdat wij aan een nogal drukke baan wonen, zijn we redelijk ongerust.

Uiterlijke Kenmerken:
-+/- 9 maanden oud
-Volledig roskleurig (dus geen witte vlekken/pootjes)
-Donkerroze neus
-Goudgele ogen
-Slank
-Hoge poten
-Gecastreerd (helaas wel geen chip)

Karakter: Dwayne reageert normaal gezien op zijn naam (alhoewel hij nu mss bang kan zijn). Hij is een zeer sociale kat, een echte allemansvriend. Hij houdt enorm van knuffelen, maar durft wel eens slaan als het genoeg is geweest. Het is ook een echte veelvraat (alhoewel hij niet dik is) en hij zou durven vuilniszakken open te klauwen. Hij is ook heel nieuwsgierig en probeert zich overal in te murwen.

Heeft u Dwayne gezien/in huis genomen/kan hij vastzitten in je tuinhuis of kelder/ken je iemand die onlangs een lieve roste kater in huis nam, contacteer dan het nummer [knip]
Wij en onze andere katten missen hem enorm.

Alvast bedankt!
dwayne.jpg
dwayne2.jpg
IMG_0229.JPG

Bewerkt door Solotje, 28 maart 2013 - 13:26.
Reden van bewerken: Geen persoonlijke gegevens, zie forumregels!

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 28 maart 2013 - 13:03

oeie wij duimen !! Ik kijk zeker uit, ik ga in die buurt naar de GB ;)

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 28 maart 2013 - 13:23

Ik hoop dat Dwayne snel terecht is we duimen alvast

Bewerkt door Inge91, 28 maart 2013 - 13:24.

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 28 maart 2013 - 21:06

Ik hou ook mijn ogen open!

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 06 april 2013 - 19:20

Marie A, is jouw lieveke al terug thuis?

MarieA
MarieA
  • 7 berichten

#6 Geplaatst 09 april 2013 - 12:37

Hey Marieke,

Jammer genoeg nog steeds geen spoor van Dwayne :( We hebben al verschillende keren de buurt uitgekamd, flyers en posters rondgedeeld, mensen gevraagd in hun kelder te kijken, het asiel gebeld (ook voor eventuele aangereden poezen die door de politie worden binnengebracht), maar nog niks dat tot z'n terugkomst heeft geleid. Er hebben al enkele mensen gebeld, maar het bleek steeds om een andere kat te gaan. Toen ik vorige week langs de Komvest reed, zag ik langs de kant van de weg een zak met iets erin gewikkeld liggen. Het had de vorm van een kat. M'n hart bonsde in m'n keel, maar ik heb de zak toch opengesneden. Er zat een grote, dode vis in...
Soms denk ik dat hij misschien bij iemand in huis zit, want het is echt een super sociale en lieve kat die iedereen zijn vriend is. Maar 'k zou toch graag hebben dat hij terug komt. We blijven hopen en zoeken. Fingers crossed.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 09 april 2013 - 14:15

;) niet opgeven ;)

anny
anny
  • 1 berichten

#8 Geplaatst 10 juni 2013 - 01:45

Beste vrienden,

ik vond jullie flyer in mijn brievenbus,omgeving ezelpoort,.....Ikzelf heb 3 gevonden katten in huis genomen : 1 kitty van 5 weken  (in de vuilbak(!!!) in Nieuwpoort-bad gevonden)......1 kitty van een nestje van 4,waarvan de 3 andere doodgereden werden,....en de mama ervan,een straatkatje,ook erbij genomen.....Dus ik heb te doen met jullie.....want ik ben een poezenvriend!

Ik weet nog maar 3 dagen dat  uw poes weggelopen is,,omdat ik jullie wou helpen ben ik zelf op internet gaan zoeken deze avond,en vond per toeval jullie oproep hier,ik had zelf ook al gevraagd bij blauw kruis brugge,of ze Dwayne niet binnenkregen.....
ik zal zeker overal kijken en rondvragen,(heb je al bij dierenartsen enz...gevraagd?)zit ze nergens opgesloten in garage of....,?
Het is nu toch allang hé.....hopelijk heeft iemand hem opgenomen en leest die onze oproepen.....
Ik wens jullie de spoedige terugkeer van Dwayne......en laat me iets weten ;;;jullie hebben mijn gsm nr,want ik stuurde gisteren een bericht naar u.........
groetjes

anny

MarieA
MarieA
  • 7 berichten

#9 Geplaatst 10 juni 2013 - 16:55

Beste Anny,

Dank je wel om ook een oogje in het zeil te houden! De voorbije weken hebben we enkele tips gekregen, maar opnieuw bleek het om een andere kat te gaan. We zijn gaan kijken, maar de kat in kwestie was ros met witte vlekken. Onze Dwayne heeft nergens witte vlekken. Hij is volledig ros (een beetje 'stoffig' ros, toen ik hem de eerste keer zag, dacht ik dat hij zich in vuil zand had gerold, maar het bleek gewoon zijn vachtkleur te zijn). Daar waar er diepe kelders zijn, heb ik al aan bewoners gevraagd om eens te kijken, zonder resultaat. Vorige week ben ik nog tweemaal naar het asiel gegaan, maar geen rosse katers daar. Wij blijven hopen. Ik zag net dat er een familie in Antwerpen hun kat na een jaar weer terug hadden!

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#10 Geplaatst 11 juni 2013 - 22:24

ZELF GAAN KIJKEN IN KELDERS ENZ...Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten. Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen! Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken…
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten! Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Vorige week zijn mensen na het lezen van deze tips toch nog eens gaan vragen bij de buren of ze zelf de kelder mochten onderzoeken, omdat de buurvrouw hun kater niet gezien had... door ZELF te gaan kijken in de kelder, kwam hun katertje uit een hoekje gekropen..
Alle leegstaande "plaatsen" binnenstebuiten keren, met de pillamp gaan zoeken, als ze niet reageert, dan verraden haar oogjes haar misschien wel door de weerkaatsing van de pillamp!
Struikgewas opzijhouden, eronder kijken... ik zeg misschien heel dom klinkende dingen, maar dat zijn de plaatsen waar ze teruggevonden worden...
Geen leegstaande garages of hokken in de buurt?
Leegstaande woningen of woningen in aanbouw?
Koertjes waar ze wel op kan, maar door hoge muren er niet meer uit...
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen (best zelf gaan kijken want de verschillende vrijwilligers weten niet altijd welke dieren er binnengebracht worden), politie, de gemeentediensten.
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op.
Steek flyers in de brievenbussen van de straat en eventueel ook verdere, aanliggende straten. (liefst mét foto en telefoonnummer) Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen…
En als je op Facebook zou zitten, ook een mogelijkheid, er is blijkbaar ook een pagina aangemaakt voor verloren en gevonden dieren...
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
Maar vooral: GEEF NIET OP!
Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!
Veel sterkte!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist