Spring naar inhoud

- - - - -

Nachtlawaai spoorwerken

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 maart 2013 - 11:37

Sinds een 2-tal maanden woon ik in een kleine studio vlak aan een spoorweg. Het lawaai van de treinen valt gelukkig heel goed mee, ik heb zeer goed geisollerde ramen (3-dubbel glas) en het geluid went natuurlijk ook.

Nu echter ben ik deze week al heel de week rond half 2 's nachts wakker geworden van een hels lawaai, in de aard van ijzer dat heel luid over elkaar getrokken wordt en dus een vreselijk gekrijs geeft. Als ik aan het raam ging kijken zag ik een soort van treinlocomotief heel traag over de sporen rijden en de sporen achter deze locomotief leken stoom af te geven.

Ik neem aan dat er ze een onderhoud/reiniging van de sporen aan het doen zijn en dit echt enkel 's nachts kunnen uitvoeren.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand een idee heeft hoe lang dit nog zou kunnen duren.
Hier liggen 4 sporen dus ik denk dat ze op zijn minst al alle sporen al eens 1x hebben gedaan.
Of kan er iemand mijn laten weten waar ik hier meer info over zou kunnen vinden. Via de sites van NMBS of Infrabel kan ik hier niets over terugvinden.

Ik werk op een telefonische klantendienst en het slaap tekort begint zo een beetje mijn humeur aan te tasten.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 29 maart 2013 - 13:04

Wij wonen ook aan een perron en bij ons zijn de onderhoudswerken meestal in het weekend en gaat het over 2 dagen (2 sporen Dendermonde-Brussel). De eerste maal dacht ik dat er iets ernstig aan het gebeuren was. Het is inderdaad een hels lawaai waar je van wakker schiet.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 29 maart 2013 - 13:30

Wat vervelend.
Misschien kan je toch even bellen naar Infrabel? Dan weet je meteen of het werken zijn of iets anders.

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 maart 2013 - 21:27

ik woon ook in berchem vlak bii een spoorweg, ik wil je alvast waarschuwen voor de zomer al dan s nachts de treinen (goederentreinen) remmen dat geeft ook een serieus kabaal, ik ben het ondertussen zo gewend dat ik met raam open lan slaoen, ik word enkel wakker van vliegtuigen want daar heb ikdan ook nog eens last van zo vlak bij de luchthaven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 29 maart 2013 - 21:43

Meestal duurd dit toch van een paar dagen tot een weekje. Hangt ervanaf wat ze allemaal moeten vervangen.
Ik woon aan een oude spoorwegbedding waarvan nog een deel in gebruik is voor standplaats of wisselen van sporen. En eind verleden jaar zijn ze ook met dat machien een weekje snachts tot een uur of 4 eraan komen werken. En daarna alles terug aanvullen met stenen nog zo'n hels lawaai. Maar ja al bij al viel het mee, het moet nu eenmaal gebeuren voor de veiligheid.

Mss oordopjes in doen.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 29 maart 2013 - 22:08

Bekijk berichtcarineken, op 29 maart 2013 - 21:27, zei:

ik woon ook in berchem vlak bii een spoorweg, ik wil je alvast waarschuwen voor de zomer al dan s nachts de treinen (goederentreinen) remmen dat geeft ook een serieus kabaal, ik ben het ondertussen zo gewend dat ik met raam open lan slaoen, ik word enkel wakker van vliegtuigen want daar heb ikdan ook nog eens last van zo vlak bij de luchthaven.

we wonen misschien vlak bij elkaar ;)
nuja, die goederentreinen rijden gelukkig op de sporen die hier een beetje verder af liggen (daar zijn wel een aantal huizen/kleine staatjes tussen) dan de sporen waar de gewone treinen op rijden (aan de overkant van de straat hier), dus hopelijk ga ik daar in de zomer geen last van hebben. Daarbij, ik heb nooit graag met de ramen open geslapen, ik zou het ook niet vertrouwen met mijn toekomstig katje want mijn terras is niet kat veilig.

Bekijk berichtCarowlina, op 29 maart 2013 - 13:30, zei:

Wat vervelend.
Misschien kan je toch even bellen naar Infrabel? Dan weet je meteen of het werken zijn of iets anders.

Als ik er deze nacht nog last van heb ga ik inderdaad eens naar de infodienst van infrabel bellen, toch eens horen wat er nu aan de hand is.

Bekijk berichtcatherine, op 29 maart 2013 - 21:43, zei:

Meestal duurd dit toch van een paar dagen tot een weekje. Hangt ervanaf wat ze allemaal moeten vervangen.
Ik woon aan een oude spoorwegbedding waarvan nog een deel in gebruik is voor standplaats of wisselen van sporen. En eind verleden jaar zijn ze ook met dat machien een weekje snachts tot een uur of 4 eraan komen werken. En daarna alles terug aanvullen met stenen nog zo'n hels lawaai. Maar ja al bij al viel het mee, het moet nu eenmaal gebeuren voor de veiligheid.

Mss oordopjes in doen.

Het is niet dat de sporen vervangen worden, ik denk eerder dat ze gereinigd of ijsvrij worden gemaakt. Het is zo een soort locomotief die erover rijdt en dat met heel veel lawaai en daarna zie je de stoom percies van de sporen komen, maar overdag wordt er gewoon over die sporen gereden zoals altijd.

Oordopjes heb ik niet en ik wil ook niet riskeren dat ik mijn wekker 's morgens niet hoor, mijn baas gaat er niet mee kunnen lachen als ik hem dat probeer uit te leggen.

Bewerkt door Auryn, 29 maart 2013 - 22:09.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 29 maart 2013 - 23:14

Het zou misschien inderdaad kunnen dat de sporen ijsvrij gemaakt worden.
Met het vriezen en de sneeuw de afgelope avonden/nachten.

jessy89
jessy89
  • 650 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 01 april 2013 - 16:17

je kan altijd eens bellen naar de nmbs voor info.
Geplaatste afbeelding