Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaring Royal Canin Queen 34 (zogende poes)

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#1 Geplaatst 29 maart 2013 - 13:22

Ik had al eens een topic hierover willen recycleren, maar kreeg geen reactie, dus probeer ik het zo maar eens.

Wij hebben vorig jaar een volle zak RC queen 34 voor zogende poezen gedoneerd gekregen.
Zowel Cleo als Rane krijgen dit en doen het heel goed.

Maar de zak is ver leeg en in de gewone winkel kan ik hem niet bestellen omdat het enkel voor fokkers is.
Heb al een mail gestuurd naar RC, maar ondertussen zijn we 10 dagen verder en heb nog steeds geen antwoord.

Dus nu mijn 2-delige vraag:
* Kent er iemand dit voer en wat zijn de ervaringen?
* is er eventueel een fokker die dit voor ons zou kunnen bestellen aangezien we dit zelf niet kunnen (als er met 1 zak tegelijk kan besteld worden toch)

Dank u!!!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 29 maart 2013 - 13:23

Ik denk dat ik dit voer heb zien staan in de Zoomart Lokeren, maar ben het nu geen 100% zeker.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 29 maart 2013 - 15:10

Waar moet dit dan besteld worden?
Ik wil jullie daar wel mee helpen, alleen woon ik wel heel ver weg, dus als het leveradres anders kan zijn dan het facturatieadres wil ik dit wel voor jullie doen ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 29 maart 2013 - 15:23

wij hebben het een poos gebruikt voor zwangere en zogende poezen. In die periode hadden de poezen wat moeite met de geboorte (het ging niet helemaal lekker) en de kittens hadden wat moeite om lekker op gang te komen.
Ook poezen die eerder geen moeite hadden en die daarna ook geen moeite hadden

Nadat we zijn gestopt waren de problemen opgelost. Een andere fokken had soortgelijke ervaringen. Wij zijn er vanaf gestapt en gebruikten het niet meer, kittenbrokken werken vele malen beter voor zwangere en zogende poezen (in mijn optiek dan ;) )

Nu gebruiken we natuurlijk helemaal geen brokken meer ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 maart 2013 - 15:31

Het zou echt geen verschil maken met andere RC brokken,voor zogende poezen.
Dit heb ik al van meerdere cattery's gehoord.

Bewerkt door Choeke, 29 maart 2013 - 15:37.

meijden1983
meijden1983
  • 199 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 29 maart 2013 - 18:45

Bekijk berichtEvyke81, op 29 maart 2013 - 13:22, zei:

Ik had al eens een topic hierover willen recycleren, maar kreeg geen reactie, dus probeer ik het zo maar eens.

Wij hebben vorig jaar een volle zak RC queen 34 voor zogende poezen gedoneerd gekregen.
Zowel Cleo als Rane krijgen dit en doen het heel goed.

Maar de zak is ver leeg en in de gewone winkel kan ik hem niet bestellen omdat het enkel voor fokkers is.
Heb al een mail gestuurd naar RC, maar ondertussen zijn we 10 dagen verder en heb nog steeds geen antwoord.

Dus nu mijn 2-delige vraag:
* Kent er iemand dit voer en wat zijn de ervaringen?
* is er eventueel een fokker die dit voor ons zou kunnen bestellen aangezien we dit zelf niet kunnen (als er met 1 zak tegelijk kan besteld worden toch)

Dank u!!!

Bij broekhuizens staat deze op de site

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 29 maart 2013 - 21:38

Ik heb niet veel positiefs gehoord over de RC queen 34.

Geef gewoon de kittenbrokken joh...die zijn volwaardig genoeg! Dat doe ik hier altijd :) Voordelig te bestellen op zooplus of natuurlijk ook bij je dierenwinkel(welliswaar pak duurder) :lachen:
Ik geef hier altijd gewoon RC kitten 36 aan mama en ook aan de kittens. Natuurlijk nog niet helemaal in het begin hé, dan krijgen ze natvoer met kmr. Mama is er dol op en mijn poezen doen het er zeer goed op.

Dit is overigens ook de brok die ik mix met andere brokken als dagelijkse voeding voor al mijn katjes :)

Bewerkt door Serenity, 29 maart 2013 - 21:41.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 29 maart 2013 - 21:55

Is misschien ook wat goedkoper. Merci voor de antwoorden, dan nemen we gewoon kittenbrokjes :)
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 29 maart 2013 - 22:08

Wij geven ook altijd kittenbrokjes. Enige nadeel is dat de mamapoezen keihard verdikken eens ze gesteriliseerd zijn. Maar ja dat is het goed leven hier eh. ;)

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 29 maart 2013 - 23:57

Wij geven ook altijd kittenbrokken en veel natvoer aan zogende moederpoes.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 30 maart 2013 - 04:36

Idd zoals choeke ^^
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#12 Geplaatst 04 april 2013 - 14:32

Bedankt voor de antwoorden iedereen.

Ondertussen van RC een nietszeggend standaard antwoord teruggekregen waarmee ik dus niets ben.

Gisteren was ik bij Tom & Co nog 3 x 4 kg RC babycat 34 gaan halen, maar dat is blijkbaar van naam veranderd en heet nu 'mother en babycat'
Dus denk dat ze zelf hunne Queen niet meer promoten aangezien de mother er nu standaard bijstaat.

De mamapoezen zullen vanaf nu dus dat voorgeschoteld krijgen. :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 04 april 2013 - 14:40

Ik heb nog nooit deze voeding gegeven.
Gewoon zoals Esther al zei, een goede kwalitatief kittenvoer en alles komt dik in orde. :)