Spring naar inhoud

- - - - -

Vettig haar op de rug

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 maart 2013 - 16:10

Onze Ragdoll heeft op haar rugje nogal vettig haar. Persoonlijk denk ik dat het door de voeding komt. Maar als ik overschakel van voeding, gaat het dan vanzelf weg of moet ik haar nog eens wassen, talkpoeder proberen (of maïzena (las ik hier ook ergens))..?

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#2 Geplaatst 30 maart 2013 - 16:48

Milow heeft het ook vooral op zijn staart...
Wij geven nu Smila (wat redelijk goede voeding is) ik volg even mee want zou ook niet weten wat er aan te doen. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 30 maart 2013 - 17:16

Ik dacht dat dat kwam omdat ze die plaats niet voldoende onderhouden zelf. Dat dit voor komt bij beetje dikkere katten die vb niet aan hun rug kunnen. Geen idee of dat zo is en of er nog andere redenen kunnen zijn so don't shoot me if i'm wrong. :d

Bewerkt door Eibhlin, 30 maart 2013 - 17:16.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 30 maart 2013 - 17:46

Is poes in kwestie gecastreerd?

Vette vacht werkt rijstezetmeel goed. Beter geen talc, dit geeft klontjes.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 maart 2013 - 18:03

Ja de poes is gesteriliseerd. Ik dacht ook eerst dat het was omdat het een plaats is waar wij zoveel streeltjes geven en waar de poes moeilijk aan kan.. Maar ik las ergens anders dat het ook aan de voeding kan liggen. Zij zelf krijgt Hill's (zak van 10kg kittenvoeding bij fokker gekocht maar is nu bijna uit), de andere nog Whiskas, maar als we niet thuis zijn eet ze de Whiskas van de andere omdat ze die veel liever eet.. Dus 'k dacht dat het wel eens aan dat zou kunnen liggen. Ik wil ze nu alle 2 overschakelen op Hill's en Royal Canin omdat die denk ik toch wat beter zijn voor de vacht enzo. Ik weet alleen niet of het probleem zich vanzelf dan oplost of als ik nog iets anders kan/moet doen..

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 30 maart 2013 - 18:12

Als ik het zo hoor lijkt het op een katerstaart. Dit kimt ook voor bij poezen en castraten.
Doe maar inpoederen met rijstezetmeel dit helpt echt.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 30 maart 2013 - 18:22

Dit is gewoon een katerstaart. Daar hebben veel Ragdolls last van. Maakt niet uit kater, poes, gecastreerd of niet.

In poeder het lekker in met droogshampoo van Gimpet en dan voorzichtig uitborstelen. Dit werkt wel goed hoor!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 30 maart 2013 - 22:17

Ons perzische had dat ook en ook nog eens schilfers erbij, ik geef nu dagelijks viacutan plus op haar droogvoer. 1 druk op het pompje per dag en het is allemaal verdwenen.
Zij eet RC voor perzen of RC fit.